Ik zoek een monitor?
Ik wil een nieuwe monitor hebben en heb de Iiyama G-Master GB2471HSU-B1 gevonden.
uitvoering: Iiyama G-Master GB2471HSU-B1 Zwart
Hij moet:
- fullhd zijn
- 23.5-24" zijn
- minimaal 144 Hz
- compatibel zijn met AMD videokaarten, ik heb een AMD RX 9060 XT
uitvoering: ASUS TUF Gaming Radeon RX 9060 XT 16GB GDDR6 OC Edition
- geen vervelende backlight-bleeding
- goed met linux werken (dus extra windows software zoals bij AOC om het gemis van een joystick op te vangen is irrelevant)
- een joystick hebben voor de menu's, of een goed alternatief
Wat is je budget?
max 200 €
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
De Iiyama G-Master GB2471HSU-B1 of een alternatief
Deze monitor heeft een verstelbare voet, en lijkt me kwalitatief goed. Ook heeft hij een joystick, wat AOC niet heeft. Liever geen Asus TUF want de vorige Asus heb ik retour gestuurd omdat die veel teveel backlight bleeding had, wat oneven verdeeld was op het scherm.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De monitor is voor gamen en office werkzaamheden zoals spreadsheets, tekstverwerken, internetten. Ook netflix kijken kan ik er wel eens mee doen.
mijn systeem:
amd ryzen 3600 of 5600g
RAM geheugen 32 Gb
AMD RX 9060 XT 16 Gb Asus TUF
Besturingssysteem: linux.
Het probleem is dat ik een AMD videokaart heb en ik alleen maar zie dat de monitor die ik heb gevonden nvidia g-sync ondersteunt, maar nergens zie ik dat die AMD heeft. In de pricewatch staat onder "snelheid" weliswaar freesync ondersteuning, maar die zie ik niet terug op de website van Iiyama:
https://iiyama.com/nl_nl/products/g-master-gb2471hsu-b1/
Werkt AMD freesync met deze monitor?
Is dit een goede monitor voor deze AMD videokaart, zijn er wellicht betere alternatieven? Ik draai geen windows, maar linux (zoals bazzite, of mint/zorin), dus aan extra windows-software zoals bij AOC heb ik niks. Ook moet de monitor geen irritante backlight bleeding hebben.
Ik wil een nieuwe monitor hebben en heb de Iiyama G-Master GB2471HSU-B1 gevonden.
uitvoering: Iiyama G-Master GB2471HSU-B1 Zwart
Hij moet:
- fullhd zijn
- 23.5-24" zijn
- minimaal 144 Hz
- compatibel zijn met AMD videokaarten, ik heb een AMD RX 9060 XT
- geen vervelende backlight-bleeding
- goed met linux werken (dus extra windows software zoals bij AOC om het gemis van een joystick op te vangen is irrelevant)
- een joystick hebben voor de menu's, of een goed alternatief
Wat is je budget?
max 200 €
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
De Iiyama G-Master GB2471HSU-B1 of een alternatief
Deze monitor heeft een verstelbare voet, en lijkt me kwalitatief goed. Ook heeft hij een joystick, wat AOC niet heeft. Liever geen Asus TUF want de vorige Asus heb ik retour gestuurd omdat die veel teveel backlight bleeding had, wat oneven verdeeld was op het scherm.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De monitor is voor gamen en office werkzaamheden zoals spreadsheets, tekstverwerken, internetten. Ook netflix kijken kan ik er wel eens mee doen.
mijn systeem:
amd ryzen 3600 of 5600g
RAM geheugen 32 Gb
AMD RX 9060 XT 16 Gb Asus TUF
Besturingssysteem: linux.
Het probleem is dat ik een AMD videokaart heb en ik alleen maar zie dat de monitor die ik heb gevonden nvidia g-sync ondersteunt, maar nergens zie ik dat die AMD heeft. In de pricewatch staat onder "snelheid" weliswaar freesync ondersteuning, maar die zie ik niet terug op de website van Iiyama:
https://iiyama.com/nl_nl/products/g-master-gb2471hsu-b1/
Werkt AMD freesync met deze monitor?
Is dit een goede monitor voor deze AMD videokaart, zijn er wellicht betere alternatieven? Ik draai geen windows, maar linux (zoals bazzite, of mint/zorin), dus aan extra windows-software zoals bij AOC heb ik niks. Ook moet de monitor geen irritante backlight bleeding hebben.
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.