Aritech ATS1500AIP alarm, UltraSync ATS8500 log-in faalt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• LucasPI
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18-12 17:35
Inloggen met ATS8500 software via UltraConnect cloud op ATS1500AIP alarm systeem werkt niet meer.

Om de instellingen van mijn Aritect Advisor Advanced ATS1500AIP alarmsysteem aan te passen maak ik gebruik van de ATS8500 software. Deze heeft verschillende manieren om een verbinding op te zetten met het alarmsysteem: waaronder "Direct IP" (via lokale LAN) en "UltraConnect Cloud connection" (via WAN).

Inloggen met "Direct IP" werkt normaal, de optie via de "Ultraconnect Cloud" niet meer (Windows 10 pc). De foutmelding is:
"UltraSync connection error: the underlying connection was closed: An unexpected error occurred on a send".

De UltraSync verbinding had ik al een tijdje niet meer gebruitkt. Rebooten van de router gaf geen verbetering.
Een ander ATS1500AIP alarmsysteem op een andere lokatie geeft dezelfde foutmelding, verbinden met VPN en "Direct IP" werkt hier wel.
Op een andere laptop (Windows 11) met een ander internet verbinding werkt ook niet (meer).
De mobiele 'Advisor' app werkt normaal voor beide systemen.
Ik gebruik ATS8500 versie 1.9.0+2f429a83 ( (c) 2021)

Als iemand een suggestie heeft waar ik dit probleem het best kan zoeken, graag!

Alle reacties

• LucasPI
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18-12 17:35
"Asking the question is often a key step in resolving it"

A solution that got the functionality back: upgrade ATS8500 (I had MR 1.9.0....) to MR1.17.0.1750.
Quite straightforward process.
Diving into release notes of the releases between 1.9 and 1.17 might give some idea as to what the problem was. I rough guess: server side update to more recent version of TLS?

In any case, thanks for reading this post :-)