Problemen met Windows Media Player?

Pagina: 1
Acties:

• AcornA310
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 12:32
Hoi dames & heren,

de laatste tijd ben ik meer bezig geweest met het rippen van mijn CD collectie en daarvoor gebruik ik de Windows Media Player. Gaf me op zich geen problemen, maar ik had een paar nieuwe CD's besteld, binnen gekregen en toen ik ze wilde rippen... kwam bij WMP géén album informatie naar boven. Geklikt op zelf informatie toevoegen en in dat subvenster zit een linkje voor album informatie online bijwerken. Dus daarop klikken en kijken of het iets invult. Nee. WMP zegt dan zelfs dat er geen internet connectie is. Ik heb geen firewall instellingen of iets dergelijks aangepast, dus ik ben er zeker van dat het probleem niet aan mijn kant ligt.

Beetje online zoeken en ik kwam uit op een MS pagina:
https://learn.microsoft.c...-connect-to-online-databa

(En ja, de link is te gierig met ASCII-tekens om de "se" achter database te zetten.)

Lijkt me dat er ergens bij MS iets verkeerd staat want ik schijn niet de enige te zijn. Maar erg informatief is het allemaal niet. Deed MS een update a la Britney Spear's "oops I did it again"? Is het de bedoeling? Gaat het weer werken in de toekomst? Misschien kunnen jullie wat meer achterhalen?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:58
@AcornA310 Tip:
Voor mp3, gebruik CD-ex (lossy ofwel compressie) en voor FLAC (lossless ofwel compressieloos) EAC.
Beide kunnen ook de tags meteen goed zetten van je cd's. Qua beste instellingen moet je even kijken.

Qua problemen kan het prima een instelling zijn of een site die niet bereikbaar is. Of nieuwe albums die nog niet in die database staan.