Twijfel hue led strip

Pagina: 1
Acties:

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19:56
Hallo tweakers.

Wij zijn one woning aan het verbouwen en had een idee om een led strip in het plagond te verwerken voor indirect licht in de toekomstige keuken.

Philips hue ledstrip gekocht de goedkoopste variant en gemonteerd in een profiel.

Resultaat was zeer mooi een smalle led strip echter waren de leds bij deze strip heel erg zichtbaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rLMVEIRhaBC2ENMLjVqzum02dDo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1D5hEPbI1QqmXXRDKX5gfXYZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gs8VaBwNxVOag9_E6jyrQhQfU4Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eljmQYOW9063SqHnGSXZ8sv4.jpg?f=fotoalbum_large

Heb erna raad gekregen dat ik de nieuwe reeks moest bestellen de omniglow deze had geen losse strips meer.

Omniglow besteld, blijkt dat profielen hiervoor heel erg lastig te vinden zijn omdat deze led strip zelf 17mm breed is.

Profiel uiteindelijk gevonden en alles gemonteerd.

De led strip zelf is heel erg mooi maar vind het profiel veel te dik en het resultaat is nog niet echt wat ik wil namelijk. Dit is niet meer subtiel en elegant zoals ik eerst voor ogen had.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7X5N8oLdBpj1Eby_crKdUltXrb0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CrCY7CinlqtXvaqZ7T8MHRuQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F4p8Iepy7KvN-KEIVSvnqTnKkvA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vmc31TkQrkXrp1Sop2dWDaDb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a3QRzmCAMbX4KquLLujEtkxiulM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nW28NZ0JPKNYohKCVo2tkULZ.jpg?f=fotoalbum_large.

De led strips van philips hue zijn vrij dik vergelen met andere.

Zelf vind ik de smalle led strip veel mooier dan dit wat ik nu heb.

Ik twijfel eraan om deze ook weer weg te halen en de omniglow achter de tv kast te monteren voor sfeerverlichting achter de tv muur.

We hebben het liefst ook een philips hue omdat dit gewoon heel erg fijn werkt. Iemand toevallig wat andere opties ik ben een beetje ten einde raad momenteel.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:15

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Je moest een strip van doorzichting melkachtig materiaal over die hue strip doen, ik kom ff niet op de naam, dat had het licht mooi verdeeld en had je niet de individuele leds gezien.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:42
CrankyGamerOG schreef op donderdag 18 december 2025 @ 12:28:
Je moest een strip van doorzichting melkachtig materiaal over die hue strip doen, ik kom ff niet op de naam, dat had het licht mooi verdeeld en had je niet de individuele leds gezien.
Ik denk dat je deze strips bedoeld.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:03
Geen idee of het mogelijk is maar indirecte verlichting is altijd mooier.
Anders blijf je altijd in zo'n felle strip kijken.
Dus je strip bovenop de keukenkastjes plakken en via het plafond verlichten.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:15

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Yaksa schreef op donderdag 18 december 2025 @ 13:59:
[...]

Ik denk dat je deze strips bedoeld.
Zoiets idd ja, die zijn juist hiervoor bedoeld.

De grap is, op foto's met de hue zit er niet zo'n diffuser strip op of hoe je ze ook noemt, en de laatste fotos lijkt er wel zo'n strip overheen te zitten, niet een echt eerlijk vergelijk dus.

[ Voor 24% gewijzigd door CrankyGamerOG op 18-12-2025 15:28 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Philtjens
CrankyGamerOG schreef op donderdag 18 december 2025 @ 12:28:
Dit profiel had ook een matte diffuser.

Toevallig op de foto zat het er net niet op maar waren de losse ledjes nog steeds goed zichtbaar.

• Philtjens
Ben(V) schreef op donderdag 18 december 2025 @ 14:28:
Geen idee of het mogelijk is maar indirecte verlichting is altijd mooier.
Anders blijf je altijd in zo'n felle strip kijken.
Dus je strip bovenop de keukenkastjes plakken en via het plafond verlichten.
Hoeft niet indirect te zijn de plaatsing is bewust zo gekozen om de muur te accentueren.

Dit word tevens ook een doorgang naar het kookeiland dus vandaar dat dit niet bedoeld is als indirect licht maar meer als sfeer verlichting.

• Philtjens
CrankyGamerOG schreef op donderdag 18 december 2025 @ 15:26:
[...]

Zoiets idd ja, die zijn juist hiervoor bedoeld.

De grap is, op foto's met de hue zit er niet zo'n diffuser strip op of hoe je ze ook noemt, en de laatste fotos lijkt er wel zo'n strip overheen te zitten, niet een echt eerlijk vergelijk dus.
Heb van het smalle profiel ook die diffuser erop gezet maar resultaat was hetzelfde de ledjes waren nog steeds heel goed zichtbaar appart.

Alleen heb ik er toen geen foto van genomen toevallig maar die diffuser maakte niet veel verschil.

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Is er een reden waarom je enkel naar Hue oplossingen aan het kijken bent?

Want er zijn genoeg andere oplossingen te vinden bij Ali. Kijk bijvoorbeeld eens naar een COB strip. Bijvoorbeeld een RGB-CCT variant die (net als bij Hue) naast kleur ook verschillende wittinten aan kan. Toegegeven… ook daar zie je de stipjes als je geen diffuser gebruikt, maar die zitten zo dicht bij elkaar dat een diffuser daar geen moeite mee heeft.

Alleen zul je je wel even in moeten lezen op de verschillende soorten ledstrips en de benodigdheden daarvoor.
Pagina: 1