Prijs lakherstelling

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pharos1985
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 00:11
Beste,

Vandaag een klein ongevalletje gehad met de wagen (tegen een betonnen funderingspaal gereden, te kort afgedraaid en niet op gelet):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/keo7LnaKDICjEEuSy5pgLr768tU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sb2uYV305UmdGwMxybw4QMzt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N5iz22i-S1PrfOnc0FOedygvHmk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Br9PpF8n1vnRhQqY7mpGyVG.jpg?f=fotoalbum_large

Je ziet onderaan de schade ook 2 zéér lang doorlopende lijnen: dat is echter schaduw of problemen bij het nemen van de foto: daar moet je niet opletten.

Betreffen diepe krassen (geen blutsen), je voelt wel het relief verschil als je erover wrijft. Zit op 2 verschillende panelen van de auto.

Betreft een 320e van bouwjaar 2023.

Ik ga sowieso morgen ermee naar 2 carrosserie bedrijven.
Iemand een idee van de prijs om dit te laten herstellen? Tips? Officieel bij BMW dealer laten doen of toch maar bij een third party carrosserie (ik neig naar het laatste gezien ik weet dat veel lease maatschappijen intussen zulke schades ook bij third parties laten oplossen). Ik begrijp dat exacte prijzen niet zomaar mogelijk zijn om te gaan geven, maar een richtprijs moet min of meer toch mogelijk zijn denk ik.

Wat zou een eerlijke prijs zijn om dit te laten herstellen? Is dit veel werk?

Tnx.
Pieter

[ Voor 4% gewijzigd door Pharos1985 op 18-12-2025 01:08 ]

Beste antwoord (via Pharos1985 op 18-12-2025 08:25)

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 11:04

Jorissie87

No diggity

Beide panelen (achterdeur en achterscherm) zullen opnieuw gespoten moeten worden om het netjes te herstellen. Bij een BMW dealer ben je dan snel 1200+ euro kwijt schat ik, bij een lokale schadeherstel zal het eerder tussen de 1000-1200 zijn. Als je het via de verzekering speelt (casco schade) kost het je eigen risico maar ga je wel in schadevrije jaren omlaag, die rekensom moet je zelf maken. Het goedekopere alternatief is dat je voor spotrepair gaat maar ik denk dat de krassen daarvoor te diep zijn en dat je dan ook kleurverschil gaat zien.
Ik zou bij een aantal schadeherstellers langsgaan en vragen wat ze ervoor vragen en wat de wachttijd is (dit kan soms enkele maanden zijn!) en daarnaast even goed je verzekering nalopen om te kijken of claimen logisch is.

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 11:04

Jorissie87

No diggity

Beide panelen (achterdeur en achterscherm) zullen opnieuw gespoten moeten worden om het netjes te herstellen. Bij een BMW dealer ben je dan snel 1200+ euro kwijt schat ik, bij een lokale schadeherstel zal het eerder tussen de 1000-1200 zijn. Als je het via de verzekering speelt (casco schade) kost het je eigen risico maar ga je wel in schadevrije jaren omlaag, die rekensom moet je zelf maken. Het goedekopere alternatief is dat je voor spotrepair gaat maar ik denk dat de krassen daarvoor te diep zijn en dat je dan ook kleurverschil gaat zien.
Ik zou bij een aantal schadeherstellers langsgaan en vragen wat ze ervoor vragen en wat de wachttijd is (dit kan soms enkele maanden zijn!) en daarnaast even goed je verzekering nalopen om te kijken of claimen logisch is.

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

• Pharos1985
Wel, dat is ook wat ik in gedachte had: dat het toch voor 1000 à 1200 EUR moet hersteld kunnen worden? Al heb ik 10 jaar geleden bij Peugeot ook zulke schades gehad en die vroegen (in die tijd, officiele merkdealers) makkelijk 3k om zulks te herstellen.

Snel even verzekering nagelopen (hij is omnium verzekerd) en ik denk als het tot +/- 1300 ER kost, dat ik het veel beter uit eigen zak kan betalen.

[ Voor 22% gewijzigd door Pharos1985 op 18-12-2025 01:19 ]

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:55

FreakNL

Well do ya punk?

Fixico is een aanrader

• Pharos1985
Hmmz, vandaag bij third party hersteller geweest (ik ga morgen nog naar een andere). Deze spreekt over 1500 ex BTW om het te herstellen.
Deur zit wel een deuk in volgens hem (ik zie dat niet, maar ik ken er dan ook niets van) en deur is nog nét uit te deuken zegt ie, anders was het ook nog eens nieuwe deur.

Als het zo zit, ga ik het toch via de verzekering regelen.

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06:28

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Wel specifiek vragen wat het zou kosten als je het zelf betaalt (niet via verzekering).

De offerte op papier voor de verzekering valt toch vaak wat hoger uit dan het bedrag dat je onderling kunt afspreken.

Maar ligt er misschien ook aan of ze het druk hebben / of het een tijdje kan wachten (zo rond kerst zou ik alleen de best betaalde taakjes nemen).

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:04

Bever!

3

Moet je wel kunnen laten fixen voor 600-700 eur ex (zonder verzekering)

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:16
Buurman had tegen mijn bumper gereden en heeft wat licht krassen en klein stukje verf eraf.
Bumper moet alleen eraf en gespoten worden.
Kosten incl 3 dagen huurauto 695 euro incl. via verzekering en schadebedrijf in ons dorp.

Jou schade is veel groter en meer werk dus kan mij voorstellen dat 1500 euro je gauw kwijt bent.

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:57
Je kan hem ook laten poetsen als de krassen niet te diep zijn. Heb ook eens zoiets gehad en was voor 200 klaar (wel wat jaren terug).

• logix147
  • Laatst online: 11:40
Het is lastig zoeken, maar uitdeuken zonder spuiten zou dit wel moeten kunnen denk ik als ik het zo zie.

Als je dit via de officiele routes gaat doen ben je makkelijk ergens tussen de 1000-1500 kwijt
Als je een "spot repair/uitdeuken zonder spuiten" zzp-er zoekt dan zit je rond de helft van dit soort grote herstellers.

Ik had zelf een deuk in mijn achterklep, zou bij de dealer
- demontage binnen bekleding
- demontage elektra (camera)
- kalibratie camera + sensoren
- herstel deuk
- spuitwerk
- uurloon

ping: 1200 euro kosten - dit heb ik uiteindelijk laten herstellen voor 250 bij een zzp-er en bij mijn laatste beurt vroeg men nog of ik nu die deuk had in mijn klep dus ik vind het prima zo.
Nadeel: ik heb wel 3 maanden met de schade rondgereden. Mijn hersteller heeft uiteindelijk alles laten zitten en gewoon zeer voorzichtig de deuk eruit getrokken (zat op de rand van de klep) en daarna het onderste deel opnieuw gespoten. Je ziet er niets meer van en mijn banksaldo kon ook gerust adem halen.

• Talkshowhost
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 11:45
In 2021 een vergelijkbare schade gereden (hekje meegepakt in de parkeergarage) en laten fixen bij een schadehersteller in Utrecht. Uit mijn hoofd was ik daar destijds € 800 ex btw voor kwijt en heb het dus afgehandeld zonder de verzekering.

[ Voor 8% gewijzigd door Talkshowhost op 19-12-2025 11:45 ]

Pagina: 1