Aansluiting Dakkapel / bestaand dak

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TwRobin
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 19:16
Hoi,
Ik vroeg mij af of, of de aansluiting tussen het plattedak van het dakkapel met het schuine dak goed is. Zie bijgevoegde foto.
Ik zie onder de pannen namelijk hout. Ik weet niet of dit gebruikelijk is?

Alvast bedankt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UQ4cNt4MC0rKJ_uQ2FpFfkN7ypg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I5DRAUiOKdRugF47V3nKpS4z.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door TwRobin op 17-12-2025 23:37 ]

Alle reacties

• Arend_Akelig
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Ik ben geen bouwvakker maar ff voor de check: is deze foto van de definitieve oplossing of komen ze morgen terug?

• haya
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 20:17
Hopelijk is dat restmateriaal dat ze daar hebben opgestapeld.

[ Voor 6% gewijzigd door haya op 18-12-2025 05:16 ]

• sonina
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:37
Ik gok dat je een pannenlat ziet (die zitten er overal onder).

Niet helemaal duidelijk, mogelijk een extra pannenlat om te voorkomen dat de pannen langs de onderzijde geen steun hebben die op een aangepast hoogte geplaatst is. Anders liggen je pannen tot op je dak.
Ik verwacht wel dat de waterdichte dakbedekking een deel doorloopt onder die pannen omhoog?

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:11
Zit er een vogelschroot onder zo te zien niet denk ik?

[ Voor 28% gewijzigd door bie100 op 18-12-2025 08:45 ]

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:46

mjl

Ugh

Zonder onder de pannen te kijken kunnen we niets hierover zeggen. Als het goed is loopt de dakbedekking van de dakkapel door tot een flink stuk onder de pannen (omhoog het schuine dak op) de balk/lat die je ziet is inderdaad daarop gemonteerd om de pannen ‘vlak’ te laten lopen tov van het schuine dak, ook omdat de pannen afgekort zijn is dit wellicht daardoor zichtbaar. Een lik zwarte beits was eventueel mooi geweest (ook voor de afzaag kant van de pannen was wat zwarte verf wel mooi, maar goed niemand die dit ziet als ze niet op het dak klimmen).

-------

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Ja dat is normaal.

Please state the nature of the technical emergency

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:59

timovd

Voorsprong door techniek

Normaal gesproken wordt het EPDM onder de dakpannen getrokken. Op de foto lijkt het alsof dat niet is gebeurd.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• Orkaan
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 19:00
Je zou voor de vorm de afgeslepen pannen aan de slijp kant kunnen bijwerken met zwarte verf..en kijkt het al heel anders...

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
dakbedekking loopt door onder de pannen en omdat de pannen anders scheef gaan hangen plaatst men vaak een losse panlat ( eventueel geschroeft aan de zijkant net naast de dakkapel) bij een goed geplaatst dak blijft die lat droog met uitzondering van sneeuw, maar dat is niet zo heel erg. met een vogelschoot ervoor zie je hem niet. (niet dat je hem anders wel zou zien als je beneden staat ;) ) m.a.w. Er is niets geks aan.
Pagina: 1