Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben van plan een nieuwe game pc samen te stellen met de componenten die ik al heb. Ik wil de komende jaren games zoals Cyberpunk, GTA, Divinity en Baldur’s Gate 3 op hoog/ultra-instellingen kunnen spelen op een 2K-monitor.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van ongeveer 1900 euro waarvan ik de volgende onderdelen van moet kopen:
cpu, gpu , monitor, koeling, voeding
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur ging uit naar waterkoeling vanwege aesthetics, maar ik snap dat het een beetje overkill is voor de cpu die ik mijn lijstje heb gezet. luchtkoeling is ook prima voor wellicht een beter opzetje
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
een oled monitor
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou het erg fijn vinden als jullie mijn opzetje kunnen bekijken en bijsturen waar verbeteringen mogelijk zijn. 5080 is toekomstbestendig maar misschien overkill voor een 2k monitor?
Ik ben van plan een nieuwe game pc samen te stellen met de componenten die ik al heb. Ik wil de komende jaren games zoals Cyberpunk, GTA, Divinity en Baldur’s Gate 3 op hoog/ultra-instellingen kunnen spelen op een 2K-monitor.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van ongeveer 1900 euro waarvan ik de volgende onderdelen van moet kopen:
cpu, gpu , monitor, koeling, voeding
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Moederborden | MSI B650M PROJECT ZERO | € 224,90 | € 224,90 |
| 1 | Behuizingen | MSI MAG PANO M100R PZ White | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast RGB KF560C36BBE2AK2-32 | € 459,- | € 459,- |
| 1 | Interne SSD's | Samsung 990 EVO Plus 2TB | € 169,28 | € 169,28 |
| Totaal | € 952,18 | |||
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700 Tray | € 169,96 | € 169,96 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 5080 WINDFORCE OC SFF 16G | € 1.069,- | € 1.069,- |
| 1 | Monitors | LG UltraGear 27GS95QE-B Zwart | € 545,- | € 545,- |
| 1 | Waterkoeling | Arctic Liquid Freezer III Pro 360 A-RGB Wit | € 100,56 | € 100,56 |
| 1 | Voedingen | MSI MAG A850GL PCIE5 Zwart | € 109,90 | € 109,90 |
| Totaal | € 1.994,42 | |||
Mijn voorkeur ging uit naar waterkoeling vanwege aesthetics, maar ik snap dat het een beetje overkill is voor de cpu die ik mijn lijstje heb gezet. luchtkoeling is ook prima voor wellicht een beter opzetje
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
een oled monitor
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou het erg fijn vinden als jullie mijn opzetje kunnen bekijken en bijsturen waar verbeteringen mogelijk zijn. 5080 is toekomstbestendig maar misschien overkill voor een 2k monitor?