Vraag

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-12 10:28
Mijn vraag
Plex werkt sinds kort niet meer op Android auto.
Als ik kijk op mijn telefoon bij instellingen en dan Android auto--> launcher dan staat deez er ook niet meer tussen.
Ik heb verder niets veranderd aan/op Android auto, mijn auto of mijn telefoon.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Android auto
Samsung A54
Plex met lifetime pass

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb gezocht op internet, deze geven aan de laatste versie van android auto en plex te moeten hebben--> deze heb ik
Ik heb 'automatisch starten' bij plex aangezet, maar hij komt niet 'terug' in mijn android auto launcher.

Beste antwoord (via Henkhuppelschot op 18-12-2025 09:08)

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:56
Je kan proberen of de Plexamp app nog wel werkt voor Android auto, aangezien die specifiek voor audio gemaakt is.

Alle reacties

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:04
Kan heel goed zijn dat ofwel Plex ofwel Google dit niet meer toelaat dat je Plex gebruikt onder het rijden.

• Henkhuppelschot
@Asterion het heeft altijd gewerkt en bij plex staat op dat met een 'pass' de app werkt op android auto.

Acties:
  • Beste antwoord

• HikariMisako
Je kan proberen of de Plexamp app nog wel werkt voor Android auto, aangezien die specifiek voor audio gemaakt is.

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:04
Henkhuppelschot schreef op donderdag 18 december 2025 @ 08:24:
@Asterion het heeft altijd gewerkt en bij plex staat op dat met een 'pass' de app werkt op android auto.
Het is niet omdat het altijd gewerkt heeft dat het nu ook nog kan of mag werken.
Voorwaarden worden steeds aangepast. Als Google beslist om geen apps meer toe te laten die video's kunnen afspelen in Android Auto dan is dat zo.

Het kan ook altijd gebeuren dat er iets verkeerd gegaan is bij een update van Plex naar de App Store en zij dus een vinkje vergeten aan te zetten zijn zodat het ook mag werken op Android Auto.

Kortom, ofwel even wachten ofwel een support-ticket aanmaken bij Plex met de vraag waarom het niet meer werkt.

• Henkhuppelschot
HikariMisako schreef op donderdag 18 december 2025 @ 08:35:
Top!. dank je wel.

Geïnstalleerd en kan hem weer in de Android Auto launcher kiezen

• HikariMisako
Fijn! Niet ideaal om meer apps te moeten installeren maar als het werkt dan werkt het :*)
Pagina: 1