Smartphonehouder voor boven Fanatec CS DD+ / Trak Racer TR80

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• freeco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
Kan iemand me een smartphonehouder aanraden om een smartphone net boven mijn stuurtje te positioneren?
Ik zou deze willen monteren bovenop een Fanatec ClubSport DD+ of centraal op de m'n Trak Racer TR80. Zo komt de smartphone vanaf mijn zitpositie nog net onder mijn TV uit.

Sinds ik de upgrade gedaan heb van een CSL DD met WRC naar een DD+ met ClubSport Universal Hub mis ik toch de 8-segment display en rev LED van het WRC stuurtje.
Als oplossing zou ik een oude smartphone met vb SimHub will gebruiken als dashboard.

Ik vond deze, maar die gaat te laag komen. Het zou meer iets moeten zijn als deze, maar dan niet voor een Moza wheelbase.
Of ik koop de Universal Dash Display Mount van Trak Racer zelf. Een smartphone gaat daar te laag in liggen, maar ik zou wel een houten latje wat hoger in de mount kunnen monteren, en daar dan de smartphone op leggen.

Heeft iemand een geschikt voorstel?

Alle reacties

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:50
Ik heb ooit deze gehad van Treq: https://www.treq-sim.com/...tec-129?page=2&category=5

Veel plezier van gehad.

• freeco
Die had ik ook gezien, maar die komt ook niet boven het stuur uit denk ik.
Misschien moest ik erbij vermelden dat ik nu een ClubSport Wheel Rim 320 heb. Nog steeds een rond stuurtje dus, maar zonder het displaytje en LED van het WRC stuur.

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:50
Ik had ook een rond stuur. Ik heb hem nu niet meer, maar volgens mij kon je de hoogte iets aanpassen (+- 1,5 cm)

• Passievrucht
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-01 15:47

Passievrucht

swarma

freeco schreef op woensdag 17 december 2025 @ 20:10:
Kan iemand me een smartphonehouder aanraden om een smartphone net boven mijn stuurtje te positioneren?
Ik zou deze willen monteren bovenop een Fanatec ClubSport DD+ of centraal op de m'n Trak Racer TR80. Zo komt de smartphone vanaf mijn zitpositie nog net onder mijn TV uit.

Sinds ik de upgrade gedaan heb van een CSL DD met WRC naar een DD+ met ClubSport Universal Hub mis ik toch de 8-segment display en rev LED van het WRC stuurtje.
Als oplossing zou ik een oude smartphone met vb SimHub will gebruiken als dashboard.

Ik vond deze, maar die gaat te laag komen. Het zou meer iets moeten zijn als deze, maar dan niet voor een Moza wheelbase.
Of ik koop de Universal Dash Display Mount van Trak Racer zelf. Een smartphone gaat daar te laag in liggen, maar ik zou wel een houten latje wat hoger in de mount kunnen monteren, en daar dan de smartphone op leggen.

Heeft iemand een geschikt voorstel?
Misschien dat je iemand met een 3dprinter kent en laat je deze uitrekken? Ik kan vanavond wel even kijken met een rond stuur en hoe hoog deze komt. Op de laagste montage komt die perfect net boven het stuur uit.

https://www.printables.co...natec-csl-dd-phone-holder

Steam id is passievrucht \\ Xbox Live GT: Meneer Passievrucht

• freeco
Passievrucht schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 09:58:
[...]

Misschien dat je iemand met een 3dprinter kent en laat je deze uitrekken? Ik kan vanavond wel even kijken met een rond stuur en hoe hoog deze komt. Op de laagste montage komt die perfect net boven het stuur uit.

https://www.printables.co...natec-csl-dd-phone-holder
Was inderdaad ook een goeie suggestie, maar ik heb dan toch uiteindelijk het accessoire van Trak Racer gekocht.
Voor een smartphone komt dat accessoire ook wel wat te laag, maar voorlopig los ik dat op met wat kartonnetjes zodat de smartphone tegen de bovenrand komt. Zie komt ie boven het stuur uit.
Een vriend van me gaat me iets gelijkaardig, maar properder afgewerkt maken in hout.

Momenteel ben ik wat aan het experimenteren met een custom dash in SimHub. :)
Pagina: 1