Zo laat ik eerst kort introductie schrijven; momenteel gebruik ik ofwel een desktop ofwel een laptop voor het werken met AutoCad/Inventor en ook wel BIM (Revit/Bricscad) afhankelijk van klant.
Maar beide zijn een beetje op einde van hun latijn als ik eerlijk ben dus in de markt voor een nieuwe pc. De laptop ondanks dat deze al even leeft kan nog wel een kleine render mee.
Wat ga ik ermee doen?
Vooral tekenwerk moet hij goed kunnen hebben; denk aan Autodesk Inventor/Revit/Autocad 3D modelleren. Naast het algemene kantoorwerk en een klein spelletje in de spaarzame overige uren.
Lenovo ThinkStation P3 Tower (30GS00JPGE)
€ 2.033,99
Kijk de pc zou ik dan nog met een RTX A4000 kaart of vergelijkbaar willen uitrusten maar die kon ik niet vinden in het lijstje... 2e hands zo rond de 800 euro.
Ik zou graag rond de €2500,- uitkomen maar daar zit ik nog niet echt aan in de buurt; als ik naar standaard configs ga kijken kom ik al gauw uit op 3,5k of hoger.
Als ik nou eens het budget van een grote zaak had of beter nog zelf kon afstemmen/ wellicht zelfs 2e hands op de kop tikken. Al ben ik dan weer huiverig voor 'overuse'
Maar beide zijn een beetje op einde van hun latijn als ik eerlijk ben dus in de markt voor een nieuwe pc. De laptop ondanks dat deze al even leeft kan nog wel een kleine render mee.
Wat ga ik ermee doen?
Vooral tekenwerk moet hij goed kunnen hebben; denk aan Autodesk Inventor/Revit/Autocad 3D modelleren. Naast het algemene kantoorwerk en een klein spelletje in de spaarzame overige uren.
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | Intel Core i9-14900K Boxed | € 449,99 | € 449,99 |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming Z790-PLUS WIFI | € 219,- | € 219,- |
| 1 | Videokaarten | ASUS Prime Radeon RX 9070 XT OC Edition 16GB GDDR6 | € 629,99 | € 629,99 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Pop Air Black Solid | € 77,99 | € 77,99 |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 Bruin | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-64 | € 699,- | € 699,- |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 850W | € 129,- | € 129,- |
| 1 | Interne SSD's | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB | € 290,77 | € 290,77 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.595,64 | ||
€ 2.033,99
Kijk de pc zou ik dan nog met een RTX A4000 kaart of vergelijkbaar willen uitrusten maar die kon ik niet vinden in het lijstje... 2e hands zo rond de 800 euro.
Ik zou graag rond de €2500,- uitkomen maar daar zit ik nog niet echt aan in de buurt; als ik naar standaard configs ga kijken kom ik al gauw uit op 3,5k of hoger.
Als ik nou eens het budget van een grote zaak had of beter nog zelf kon afstemmen/ wellicht zelfs 2e hands op de kop tikken. Al ben ik dan weer huiverig voor 'overuse'