Je zou dit volgens mij met Nextcloud kunnen regelen. Je moet dan wel per deelnemer een Nextcloud account aanmaken, ieder krijgt dan zijn eigen inlog.
Voor een paar Euro per maand (€5,19 om precies te zijn) kan je bijvoorbeeld bij
Hetzner 1 TB cloudopslag afnemen. Je krijgt dan een eigen cloudomgeving die op Nextcloud draait, en waarin je zelf oneindig veel gebruikers kan aanmaken. Er is wel een beperking van maximaal 50 connecties tegelijk, maar daar zou je pas tegenaan lopen als meer dan de helft van je leden tegelijk probeert te downloaden, die kans lijkt me uiterst klein.
Je kan deze omgeving behoorlijk goed aanpassen naar je eigen huisstijl, en als je een eigen domeinnaam hebt, kan je bijvoorbeeld cloud.Erikjan2.nl naar je Hetzner Storage-share laten verwijzen.
Een andere mogelijkheid lijkt me om een site te maken met een afgesloten gedeelte voor leden. Maar dan loop je bij grotere bestanden waarschijnlijk al snel tegen opslagbeperkingen aan. Voordeel bij zo'n site zou wel zijn dat er plugins zijn waarmee men met een bestaand Google, Facebook of MS account kan inloggen.
[
Voor 9% gewijzigd door
Wild Chocolate op 23-12-2025 13:02
]