LG 5.0kW Therma V geeft geen warm tapwater

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Cor4411
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 16:32
LG 5.0kW Therma V R32 Split Split-Warmtepomp + 200Liter IWT Watertank (HU051MR / HN0913T) – 230 Volt:
* Mijn zojuist geïnstalleerde LG levert netjes warmte aan het gesloten verwarmingscircuit, maar alleen maar lauw tapwater.
* De voeding van zowel binnen- als buitenunit zit nu nog op één 16a automaat, en dat zou volgens LG 20a moeten worden. Aangezien de automaat er vooralsnog niet uitklapt lijkt het onwaarschijnlijk dat dit de oorzaak is van het niet(voldoende?) verwarmen van de ingebouwde 200 liter watertank.
* De tapwater temperatuur is in het menu op 50 graden ingesteld.
Heeft iemand ervaring hiermee? Zie ik mogelijk iets over het hoofd?
dank voor uw reactie!

Alle reacties

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:09
Je kunt op de controller zien wat de temperatuur van het tapwater is. Kijk een in het lg topic, gisteren had nog iemand een vergelijkbaar probleem of laat de installateur zn shit op komen ruimen..

• Cor4411
@Oilman Dank voor uw reactie. De intallateur heeft alleen de inbedrijfstelling verzorgd, voor de rest ben ik zelf verantwoordelijk. De LG handleiding spreekt over een ingebouwd 8 liter drukvat, maar nu begin ik te twijfelen of ze daarmee alleen bedoelen dat er een 8l drukvat kán worden ingebouwd(maar er nog niet in zit...).

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:47

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@Cor4411 Het lijkt een beetje op begripsverwarring - 8 l drukvat?
Wat heeft dit met warm tapwater te maken? - vraag waarschijnlijk niet alleen ik me af.
Zojuist geïnstalleerd (= inbedrijf genomen?) - sinds wanneer is de wp bezig met warm water maken?
Meestal kan je controleren wanneer de wp waarmee bezig is.

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

• Cor4411
@dunklefaser Dank voor uw reactie.
Afgelopen zaterdag in gebruik genomen. LG heeft het in de handleiding over een SWW-expansievat(veldtoevoer), maar nu zie ik dat die standaard in ieder geval niet in de binnenunit zit. Wél werd er een korte omvlochten 3/4 slang bijgeleverd die naar het lijkt speciaal bedoeld is om een (optioneel ?) SWW-expansievat aan te sluiten.
Het display geeft momenteel alleen info over de aan- en afvoertemperatuur van het cv water en de flow, maar niets over het sanitaire water.
Het gaat hier dus niet om een cv expansievat.

• Cor4411
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p2OM8p33ci3zB5LaVn4uXsYCVNM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E17dF0pt8gql4ayI6WUsKqOt.jpg?f=fotoalbum_large

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:09
Cor4411 schreef op woensdag 17 december 2025 @ 14:03:
@Oilman Dank voor uw reactie. De intallateur heeft alleen de inbedrijfstelling verzorgd, voor de rest ben ik zelf verantwoordelijk. De LG handleiding spreekt over een ingebouwd 8 liter drukvat, maar nu begin ik te twijfelen of ze daarmee alleen bedoelen dat er een 8l drukvat kán worden ingebouwd(maar er nog niet in zit...).
Hoe ziet de installatie eruit? Ik neem aan 3-weg klep, RVS boiler. etc? Welke temperatuur sensor in het boiler vat?

• Cor4411
@Oilman Opnieuw dank voor uw reactie.
Bovenaan op de foto zie ik een witte kunstof kap, dat lijkt me de driewegklep. De sensordraad loopt naar de zijkant van het 200 liter warmwatervat. Voorzover ik heb kunnen vinden is het SWW expansievat een optie die niet persé noodzakelijk is.
Verder heb ik wel kunnen vinden dat de huidige 16a automaat de oorzaak zou kunnen zijn. De interne beveiliging van de LG zou daardoor de SWW-productie kunnen blokkeren?
Officieel zouden de buitenunit én de binnenunit een afzonderlijke 20a automaat moeten hebben, maar dat vereist een kleine verbouwing van het huis.
Pagina: 1