V2L auto aansluiten op wandcontactdoos ???

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Vissertje296
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 18-12 12:25
Mijn vraag
Is het mogelijk om een elektrische auto die V2L heeft ook aan te sluiten op een wcd zoals je ook een thuisaccu kan aansluiten deze kan dan toch ook terug leveren aan het net?
Niet dat ik dit ga doen maar ik vroeg dit me af nadat we een discussie hier over hadden
ik heb zelf twee Anker solix thuis accu's en deze gebruik ik voor terug levering.
Deze hebben een aparte groep

Nogmaals de vraag is alleen theoretisch
Groet Marcel
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
De auto waarom het gaat is een MG5 .Electric

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Ik vraag me af of de auto dat wel accepteert. Je raakt dan immers ook de net-zijde van je aansluiting ipv losse verbruikers.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Gmount
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-12 13:24

Gmount

Ecorunner lid

paQ schreef op woensdag 17 december 2025 @ 09:53:
Ik vraag me af of de auto dat wel accepteert. Je raakt dan immers ook de net-zijde van je aansluiting ipv losse verbruikers.
Precies, en dan krijg je synchronisatie issues met de netfrequentie.
Dan wint het net het toch echt van je auto.

Dus simpel gezegd:
Nee, dit kan niet en levert je in het beste geval doorgeslagen stoppen. Dit komt omdat de auto geen manier heeft om zijn frequentie af te stemmen op die van het net. Bij een kleine faseverschuiving gaan er dan gigantische stromen lopen.
Wat je zoekt is vehicle to grid functionaliteit, maar dan hebben de auto en/of laadpaal extra functionaliteit om de netfrequentie te volgen.

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

• Vissertje296
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 18-12 12:25
duidelijk dank jullie wel .