Tussen mijn LG tv en PC met AMD 9070 GPU heb ik een HDMI kabel van 7,5 meter die 8k 60 Hz aan zou moeten kunnen en 35 euro kostte. Ik game op 1440p, 120 Hz met VRR en 10 bit kleurdiepte. Dit ligt ruim binnen de maximale bandbreedte en werkt meestal ook prima.
Toch heb ik gemerkt dat het nauw luistert hoe de kabel in de PC of tv zit. Laatst viel het beeld 2x per uur even weg waarna ik een beetje met de connector rommelde en sindsdien is het probleem verholpen. Ik heb hier een paar vragen over:
Toch heb ik gemerkt dat het nauw luistert hoe de kabel in de PC of tv zit. Laatst viel het beeld 2x per uur even weg waarna ik een beetje met de connector rommelde en sindsdien is het probleem verholpen. Ik heb hier een paar vragen over:
- is de connector bij HDMI een zwakke schakel of speelt er bij mij iets anders (slechte kabel misschien?)
- wat is de maximale betrouwbare lengte die een betaalbare passieve HDMI kabel kan hebben voor 4k 120 Hz?
- zijn er betere alternatieven zoals HDMI over glas of een actieve HDMI kabel? en krijg je dan geen extra lag?
- andere tips-n-tricks?