Winows upgrade 10 > 11 , Uefi en marginnale specificaties?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Ratelkous
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:37
Mijn vraag
* Voldoen processor en grafische kaart aan specs voor V11? ik heb daar geen verstand van
* TPM 2.0 aanwezig en actief vlg diagnose. Ik kan waarschijnlijk wel zorgen dat ook n UEFI-BIOS dit aan staat.
* UEFI aanwezig, maar opstart moet nog in native mode. ===>> Hoe krijg ik de upgradesostware gestart als ik niet in UEFI opstarten kan?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Apparaatnaam LenoLap
Processor Intel(R) Core(TM) i5-8250U CPU @ 1.60GHz 1.80 GHz
Geïnstalleerd RAM-geheugen 12,0 GB
Opslag 119 GB SSD KBG30ZMT128G TOSHIBA, 932 GB HDD TOSHIBA MQ04ABF100
Grafische kaart NVIDIA GeForce MX150 (2 GB), Intel(R) UHD Graphics 620 (128 MB)
Apparaat-id 0C40D224-28B1-4020-A280-BF44ADA5E8D1
Product-id 00325-96504-46437-AAOEM
Type computer 64-bits besturingssysteem, x64-processor
Pen en aanraken Pen- of aanraakinvoer is niet beschikbaar voor dit beeldscherm

Editie Windows 10 Home
Versie 22H2
Installatiedatum ‎1-‎11-‎2020
Build van besturingssysteem 19045.6466

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Windows10 zegt nog steeds dat de machine niet aan de eisen voldoet, ik vermoed vanwege niet-actieve UEFI.
in BIOS rondgekeken, maar ik weet niet waarop ik moet letten en of wat daar staat overeenkomt met UEFI.
Machine staat niet tussen de tags, het is:
Lenovo 330-17IKB (Type 81DM) Laptop (ideapad) - Type 81DM

Alle reacties

• Ratelkous
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:37
Helaas, dit filmpje beschrijft een werkend UEFi voor een nog grotere leek dan ik ben...
Mijn probleem is
1) het vaststellen waar deze nog redelijk nieuwe laptop zondigt tegen de specificaties voor W11, en
2) dat k niet weet hoe ik de upgradesoftware kan laten draaien op een systeem (W10) dat niet onder UEFI schijnt te kunnen werken. Althans, dat bleef een jaar of wat geleden.