Vraag

• xdizzy12
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:24
Hoi! Snelle vraag, hopelijk.

TL;DR: Is het echt 'better value' om een geheel nieuwe case te kopen ipv gewoon mijn huidige fans (plus hub) te vervangen?

Ik heb momenteel de case https://tweakers.net/pric...li-lancool-215-zwart.html, maar de ventilatoren zijn steeds meer aan het ratelen en de RGB doet steeds moeilijker (ik hou van lampjes, vind ik gezellig). Alle fans zijn de standaard case fans - nu 5 jaar oud - op de standaard fan hub die erbij kwam.

Nu dacht ik even snel wat nieuwe (200mm) RGB fans erin te knallen, maar voor de prijzen die ik online zie kan ik praktisch een nieuwe case kopen die ook nog eens beter is. Ik dacht aan de uitvoering: be quiet! Light Base 600 LX Zwart. Ding is nu 130 euro bij Alternate en hij komt uit de Tweakers Best Buy guide naar voren.

Vooral omdat ik ook de GPU wil upgraden naar een iets grotere (zou nog net passen in huidige case) overweeg ik dat wel. Maar e-waste (of geld weggooien) is ook weer zonde.

Is dit echt hoe de wereld nu werkt?

Bonusvraag: Wat doe ik met een oude case die an sich nog prima is, minus de ratelende fans?

Beste antwoord (via xdizzy12 op 17-12-2025 09:23)

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-12 11:52
Tja je hebt gewoon niet zoveel keuze als je 200mm fans wilt vervangen en ze dan ook nog eens perse RGB moeten hebben. Volgens mij bied alleen thermaltake die aan. Het is dus denk ik meer de vraag of je graag 200mm (rgb) fans houdt. Als dat formaat je niet zoveel boeit zou ik waarschijnlijk overstappen op een kast met wat gangbaardere maten.

En die oude kast kan natuurlijk prima op vraag en aanbod :) Zou er wel even duidelijk bij vermelden dat de fans z'n beste tijd hebben gehad.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-12 11:52
Tja je hebt gewoon niet zoveel keuze als je 200mm fans wilt vervangen en ze dan ook nog eens perse RGB moeten hebben. Volgens mij bied alleen thermaltake die aan. Het is dus denk ik meer de vraag of je graag 200mm (rgb) fans houdt. Als dat formaat je niet zoveel boeit zou ik waarschijnlijk overstappen op een kast met wat gangbaardere maten.

En die oude kast kan natuurlijk prima op vraag en aanbod :) Zou er wel even duidelijk bij vermelden dat de fans z'n beste tijd hebben gehad.

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:55
2x140mm of 3x120mm zou ook moeten kunnen. Handleiding.