Ik heb een nieuwe Philips tv en nog een "oude" LG blueray speler. De tv herkent de speler, maar laat de video niet zien: vraagt om een betere HDMI -kabel. Vreemd op mijn oude LCD van Philips speelde hij wel de DVD's. De kabel is toch alleen bepalend voor de kwaliteit van het beeld? TV is een 55oled810. Heeft iemand hier ervaring mee?
Vraag
Alle reacties
Het is niet zo dat de beeldkwaliteit beter is bij de ene of andere HDMI kabel.
Een HDMI kabel is digitaal, die werkt wel of niet.
En als die niet de hoeveelheid data kan verwerken dus niet.
Een DVD bevat veel minder data dan een bluray. 9GB vs 50GB ongeveer.
Dus kan prima dat die kabel wel met een DVD gewerkt heeft.
Dus denk dat je even een nieuwe HDMI kabel moet halen zoals de TV vraagt, eentje waar high-speed op staat.
Als de kabel niet langer is dan 3 meter hoef je er niet echt veel aan uit te geven.
Dan werkt vrijwel iedere kabel waar high-speed op staat wel.
Een HDMI kabel is digitaal, die werkt wel of niet.
En als die niet de hoeveelheid data kan verwerken dus niet.
Een DVD bevat veel minder data dan een bluray. 9GB vs 50GB ongeveer.
Dus kan prima dat die kabel wel met een DVD gewerkt heeft.
Dus denk dat je even een nieuwe HDMI kabel moet halen zoals de TV vraagt, eentje waar high-speed op staat.
Als de kabel niet langer is dan 3 meter hoef je er niet echt veel aan uit te geven.
Dan werkt vrijwel iedere kabel waar high-speed op staat wel.
Wie zegt dat het nu met een bluray schijfje wordt getest? Misschien staat de HDMI poort wel op 'enhanced' en vraagt onnodig om meer bandbreedte. Een doodnormale bluray (zelfs 4K) kan gewoon met een HMDI 1.4 kabel af ....
[ Voor 98% gewijzigd door apis29 op 16-12-2025 20:49 ]
Zoals anderen al schrijven is het niet zo dat een HDMI kabel alleen bepalend is voor de beeldkwaliteit maar ook voor de datastream. Blijkbaar vraagt je nieuwe tv om een HDMI kabel die een hogere datastream aan kan dus je zou eens met een nieuwe HDMI 2.x kabel kunnen proberen. Maar je zou ook eens een andere HDMI poort kunnen testen.
Hartelijk dank voor jullie reacties. Ik ga een HDMI 2.2 kopen.
Hoe kun je de HDMI van "enhanced" halen? Overigens reageren alle 4 de HDMI-poorten wel, want de tv herkent een aangesloten apparaat.
Hoe kun je de HDMI van "enhanced" halen? Overigens reageren alle 4 de HDMI-poorten wel, want de tv herkent een aangesloten apparaat.
Pagina: 1