Notificatie knop reageert niet of slecht

Pagina: 1
Acties:

• Vachan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:48
Vermeld de URL waar het probleem zich bevindt
De gehele site https://tweakers.net/
Geef aan welke stappen je uitvoert om het probleem te kunnen reproduceren
Random
Beschrijf wat je zou verwachten als het probleem zich niet voordeed
Als ik op de knop klik krijg ik het notificatie scherm met de meldingen
Indien relevant, voeg een screenshot toe
nvt
Vermeld welk apparaat en browser je gebruikt
chrome op W11

Heb in het verleden nooit problemen gehad dit is iets van de afgelopen week. Ik weet niet of het te maken heeft met het font was is veranderd. Ik als de pagina refresh kan ik er wel op klikken.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Klik je heel toevallig per ongeluk vlak voordat een pagina volledig is geladen al op de notificatieknop? Dan herken ik het probleem namelijk.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Vachan
Ik had het net weer, maar dat is bij mij niet het geval!. Dus ookal is de pagina volledig geladen kan ik alsnog niet op de notificatie bel klikken

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:13

crisp

Devver

Pixelated

Kan je eens kijken of je dan toevallig foutmeldingen ziet in je javascript console (F12), of dat wellicht de request naar https://gathering.tweakers.net/ajax/notification/popup/ faalt (netwerk tab)?

Intentionally left blank

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-12 15:45

ResuCigam

BOFH

Vachan schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 14:55:
Vermeld welk apparaat en browser je gebruikt
chrome op W11

Heb in het verleden nooit problemen gehad dit is iets van de afgelopen week. Ik weet niet of het te maken heeft met het font was is veranderd. Ik als de pagina refresh kan ik er wel op klikken.
Exact dit probleem sinds een week of 2+, zelfde OS/browser en ook opgelost na een refresh.

We do what we must because we can.

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:49
Bij mij reageerd die ook niet, maar hij reageert wel.

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

crisp schreef op woensdag 17 december 2025 @ 09:02:
Kan je eens kijken of je dan toevallig foutmeldingen ziet in je javascript console (F12), of dat wellicht de request naar https://gathering.tweakers.net/ajax/notification/popup/ faalt (netwerk tab)?
Bij mij gaat er alleen een request dat de click logt af naar https://tweakers.net/ ajax/clicks/log/ (weet niet wie daar bij kan, maar misschien dat hier info in te vinden is?), ik zie geen consistente foutmelding in de console.

Het probleem lijkt wel minder vaak op te treden dan een maand of 2 geleden hier

Edit: Mag de bovengenoemde URL niet in een comment vermelden want dan krijg ik een error 500, dus zit een spatie tussen 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Oon op 17-12-2025 09:22 ]

• Vachan
crisp schreef op woensdag 17 december 2025 @ 09:02:
Even kijken, ik druk op f12 en dan netwerk en als ik op de knop klik die niet werkt zie ik dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/leIpO_Zwscc6mE1MJS-xtub4GUc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BZOqDvlwon13zgs8RgvVxFrO.png?f=fotoalbum_large

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Vachan schreef op woensdag 17 december 2025 @ 12:09:
[...]

Even kijken, ik druk op f12 en dan netwerk en als ik op de knop klik die niet werkt zie ik dit:
[Afbeelding]
Die request wordt zo te zien door een adblocker geblokkeerd, maar dat is een simpele request die meet welke popup/dropdown wordt geopend voor analytische doeleinden. Je ziet dus geen request naar /ajax/notification/popup/? Werken andere dingen wel zoals het openen van de dropdown bij je nickname, of het settings-icoontje?

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Oon schreef op woensdag 17 december 2025 @ 09:21:
[...]

Edit: Mag de bovengenoemde URL niet in een comment vermelden want dan krijg ik een error 500, dus zit een spatie tussen 8)7
Deze heb ik alvast gefixed :Y)

Intentionally left blank

• Oon
  • Niet online

Oon

crisp schreef op woensdag 17 december 2025 @ 12:50:
[...]

Die request wordt zo te zien door een adblocker geblokkeerd, maar dat is een simpele request die meet welke popup/dropdown wordt geopend voor analytische doeleinden. Je ziet dus geen request naar /ajax/notification/popup/? Werken andere dingen wel zoals het openen van de dropdown bij je nickname, of het settings-icoontje?
Ik heb het vandaag door de dag heen nog een paar keer geprobeerd, maar iedere keer dat ik er aan denk om eerst mijn dev tools te openen werkt het wél gewoon, en dan zie ik inderdaad gewoon een request naar ajax/notification/popup/, maar die gebeurt pas ná het klikken (en dan worden ook de avatars van de notificaties geladen e.d.). Wanneer het niet werkt gebeurt er gewoon niks, dan zie ik geen pop-up, wordt er geen request naar die /popup gedaan en zie ik ook geen foutmelding, alsof er helemaal geen click handler is geregistreerd.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Oon schreef op woensdag 17 december 2025 @ 18:52:
[...]

Ik heb het vandaag door de dag heen nog een paar keer geprobeerd, maar iedere keer dat ik er aan denk om eerst mijn dev tools te openen werkt het wél gewoon, en dan zie ik inderdaad gewoon een request naar ajax/notification/popup/, maar die gebeurt pas ná het klikken (en dan worden ook de avatars van de notificaties geladen e.d.). Wanneer het niet werkt gebeurt er gewoon niks, dan zie ik geen pop-up, wordt er geen request naar die /popup gedaan en zie ik ook geen foutmelding, alsof er helemaal geen click handler is geregistreerd.
Ja, ik vermoed dat er al eerder dan ergens iets misgaat bij het ophalen van bepaalde assets. Dit zijn webcomponents, dus als er geen javascript is geladen doen die ook niets, ook geen error geven.

Maar blijkbaar hebben toch niet veel mensen hier last van. Je zou eens kunnen kijken of het aan je adblocker ligt door deze eens uit te schakelen voor Tweakers.

Intentionally left blank

• Oon
  • Niet online

Oon

crisp schreef op woensdag 17 december 2025 @ 19:13:
[...]

Ja, ik vermoed dat er al eerder dan ergens iets misgaat bij het ophalen van bepaalde assets. Dit zijn webcomponents, dus als er geen javascript is geladen doen die ook niets, ook geen error geven.

Maar blijkbaar hebben toch niet veel mensen hier last van. Je zou eens kunnen kijken of het aan je adblocker ligt door deze eens uit te schakelen voor Tweakers.
Ik heb het nu net kunnen reproduceren, er zijn wel een aantal requests die fout gaan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nlysw8u8660NfK8SBKj7TqtBKXU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lfVxjZR2Pk8MzvAeAjF1EcJb.png?f=fotoalbum_large
Alleen.. als ik daarna nog een keer de pagina refresh met cache uit dan gaan diezelfde requests ook fout, en dan is er niks aan de hand.
Misschien een race conditie? Ik ken de front-end code van Tweakers verder niet maar dit voelt erg alsof er meerdere assets async worden ingeladen waarvan er één script iets registreert op een element dat een ander script gerendered moet hebben en dat niet in de juiste volgorde gebeurt oid

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Die falende request zijn allemaal puur voor advertising, dus dat zou niet uit moeten maken. Maar sommige adblockers doen meer dan alleen requests blokkeren, uBlock kan ook uitvoering van javascript beïnvloeden bijvoorbeeld.

Intentionally left blank

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:50

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Maar µBlock is alleen nog op Firefox van toepassing, bij Chrome, wat de TS o.a. gebruikt, bestaat het niet meer vziw. Sowieso zijn adblockers in Chrome praktisch onbruikbaar.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Vachan
Ik gebruik wel ublock lite op chrome maar heb voorheen nooit problemen hiermee gehad.
Maar elke keer dat ik click wordt er iets geblokkeerd

[ Voor 21% gewijzigd door Vachan op 18-12-2025 13:23 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Vachan schreef op donderdag 18 december 2025 @ 13:22:
Ik gebruik wel ublock lite op chrome maar heb voorheen nooit problemen hiermee gehad.
Maar elke keer dat ik click wordt er iets geblokkeerd
Nou ja, de hamvraag is natuurlijk: gaat het probleem weg als je ublock uitzet? ;)

Intentionally left blank

Pagina: 1