-
[ Voor 101% gewijzigd door Belecthor op 17-12-2025 19:53 ]
[ Voor 101% gewijzigd door Belecthor op 17-12-2025 19:53 ]
Legionella gevaar aanhalen maar niet de legionella zelf noemen. Zeg dan dat de koudwaterleiding een kleine kans op legionella heeft omdat het een veel en vaak doorstromende leiding is (tenzij dit een doodlopend stukje is).pagani schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 11:54:
Hou er ook rekening mee dat de koudwaterleiding niet te dicht bij de vloerverwarming moet zitten. (wij hebben uiteindelijk helemaal via zolder een nieuwe hoofdleiding gelegd van de ene kant van het huis naar de andere, maar dat was niet goedkoop)
Tot je op vakantie gaat en je verwarming wel zachtjes blijft doorverwarmen. Maar ik had legionella kunnen benoemen ja, naast dat het een bouwvoorschrift is (die weer alleen geldt bij grote renovaties of nieuwbouw). Maar een beetje installateur houdt zich altijd aan die normen.tcw82 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 12:02:
[...]
Legionella gevaar aanhalen maar niet de legionella zelf noemen. Zeg dan dat de koudwaterleiding een kleine kans op legionella heeft omdat het een veel en vaak doorstromende leiding is (tenzij dit een doodlopend stukje is).
Dit is geen legionella komt wellus / nietus / misschienus voor in warme dan wel koude s-w systemen dan wel lage temperatuur verwarmingssystemen.
[ Voor 4% gewijzigd door pagani op 16-12-2025 12:09 ]
[ Voor 64% gewijzigd door Belecthor op 17-12-2025 19:53 ]
Of je op vakantie gaat en je airco niet doorkoelt en het een kleine warme periode is in het Hollandse... je hebt de materie goed onder de knie, dat is wel duidelijkpagani schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 12:05:
[...]
Tot je op vakantie gaat en je verwarming wel zachtjes blijft doorverwarmen. Maar ik had legionella kunnen benoemen ja, naast dat het een bouwvoorschrift is (die weer alleen geldt bij grote renovaties of nieuwbouw). Maar een beetje installateur houdt zich altijd aan die normen.
Gewoon overal laten leggen... Ik heb ook vloerverwarming laten leggen in een achteraf wat te dunne dekvloer. Ik denk dat de gasleiding op twee plekken geraakt is, en mijn waterleiding een stuk of vier keer. Alles laten herstellen door de installateur, en ik heb nu overal een heerlijk warme vloer (inclusief toilet).Belecthor schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 11:05:
Wat denken jullie? Gewoon in de hal doorfrezen en dan repareren of de hal overslaan?
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Bij onze verbouwing wilde ik ook de wc overslaan qua vloeverwarming, maar onze aannemer heeft ons overtuigd het toch te doen ("zo doen we het overal").tcw82 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 11:29:
Vloerverwarming in de toilet, heerlijk. Lekker op de pot, warme voetje, en maar scrollen.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq