Het enige Europese mobiele OS: waarom de doorbraak ook na…

Pagina: 1
Acties:

• 84hannes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-12 12:14
Mede-auteur:
  • cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-12 15:40

cyclone

Artikel: review: Het enige Europese mobiele OS: waarom de doorbraak ook na 15 jaar uit...
Auteur: @arnoudwokke

Onvolledig artikel geen woord over de totaal mislukte tablet crowdfunding en hoe het Jolla management een dikke middelvinger bleef geven middels valse beloftes naar de finders / community. (@cyclone , cyclone in 'Het enige Europese mobiele OS: waarom de doorbraak ook na 15 jaar uitblijft')

Ook mis ik (84hannes) wat verwijzingen naar hoe ze doen alsof ze een open alternatief voor Android zijn, maar belangrijke onderdelen van het OS (zoals de UI) closed source zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door 84hannes op 16-12-2025 08:54 ]

• jjanssen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-12 15:49
Voor zover ik het artikel kan volgen was de naam van het OS eerst Maemo, toen MeeGo, en "Er kwam een specifieke versie voor Rusland onder de naam Aurora OS".

Daarna volgt: "Rostelecom investeerde rond 2016 fors in Jolla om een eigen variant van Sailfish te maken".

Ik snap de link naar Sailfish niet. Ik weet niet wat Sailfish is. Er lijkt een zin te ontbreken waarin gezegd wordt dat Sailfish inmiddels de naam van het betreffende OS is? Of is het een ander OS wat overgenomen is?

[ Voor 4% gewijzigd door jjanssen op 16-12-2025 10:13 ]

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-12 15:40

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Topicstarter
For the record dit heb ik al eerder gemeld onder eerdere recente artikelen

cyclone in 'Jolla heeft genoeg preorders aangenomen om Jolla Phone met Sailfish te maken'

En een google naar "what happend with the jolla tablet" geeft voldoende artikelen over wat er mis is gegaan.
De beloofde refund is voor vele users nooit gekomen waar veel en lang over geklaagd is op diverse blogs e.d. gezien men het nu al ruim 10 jaar achter ons ligt hebben veel mensen het uiteindelijk maar opgegeven maar nu fijne stukjes schrijven over Jolla die zo de boel willens en wetens heeft belazerd triggerd bij mij wel wat negativiteit gezien ik nog steeds geld van ze tegoed heb wat ze immer zijn blijven beloven.

Als dit nu niet wordt meegenomen in een dergelijk overzicht dan denk ik dus dat het niet volledig is.

[ Voor 61% gewijzigd door cyclone op 16-12-2025 10:38 ]

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...