OBD2 merken, pro / cons

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• denjoeriH
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 22:54
Hallo , allemaal

Ik ben een OBD2 scanner aan zoeken en raakt in war door de massa aan soorten en liefst bleutooth
Hier op deze site vind ik zelf ook niet echt info

Ik heb toyota proace city maar is eigenlijk een PSA (peugeot rifter, heb al gpskaart update via peugeot site)

Wat ik al tegenkwam:

OBDeleven 90 euro, je kunt er veel mee maar psa kan het enkel uitlezen

iCarsoft CP V1.0 Peugeot / Citroen / PSA , 120 euro, deze kan psa enkel uitlezen maar is met apperaat geen bluetooth

ELM327 , 30 euro, men zegt dat dit heel veel kan uitlezen

obdlink ..., + 100 euro , kan ook veel maar of het psa kan, dat je snelheidsmeter kunt tonen op gsm enzo

TOPDON Topscan OBD2 , 80 euro, lijkt mij veel te kunnen maar of dit allemaal waar is,

KINGBOLEN EDIAG ELITE , 70 euro, in filmke vind ik wow wil ik hebben, maar het is wat van aliexpres komt en nu vraag ik me af is dat wel die prijs voor dat waard?

Dus reviews als jullie dit hebben + of andere modellen wat julliie zeggen

Alle reacties

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:47

-tom-562

Oliesjeik

Wat verwacht je er van en wat wil je er mee gaan doen? Ik heb zelf een el cheapo bluetooth ELM327 OBD2 dongle van nog geen 3 euro. Voor wat basic diagnose voldoet die prima.

Vaak bu'j te bang!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
-tom-562 schreef op maandag 15 december 2025 @ 23:13:
Wat verwacht je er van en wat wil je er mee gaan doen? [...]
Het antwoord op deze vraag is essentieel, @denjoeriH. Wil je hem altijd in de auto hebben zitten of is het voor incidenteel diagnostiek? In het eerste geval moet je namelijk ook over beveiliging nadenken. Onbeveiligde bluetooth is altijd bereikbaar, vooral als jij niet verbonden bent.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05:53

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

-tom-562 schreef op maandag 15 december 2025 @ 23:13:
Wat verwacht je er van en wat wil je er mee gaan doen? Ik heb zelf een el cheapo bluetooth ELM327 OBD2 dongle van nog geen 3 euro. Voor wat basic diagnose voldoet die prima.
Ja, ik merk vooral dat het verschil in de apps zelf zit.

Veel meuk met reclame, maar een paar waar je daadwerkelijk foutmeldingen kunt zien.