Intergas instellingen gezocht voor vergelijking

Pagina: 1
Acties:

• Sjoerdb
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16:51
Mijn vraag
Ik heb een intergas kombi kompakt HRE 36/30 hangen en zoek voor het super goed afstellen van deze jullie instellingen om te vergelijken?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Pen en papier, homewizard P1 meter, thermometer op grootste radiator in woonkamer.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Mijn lijst met instellingen zal ik asap plaatsen, wordt vervolgd.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:21

pistole

Frutter

Welke instelling bedoel je precies? Ik heb ook een Intergas (wel een wat ouder model, moet ik checken) waarbij ik ook e.e.a. zelf heb afgeregeld (althans, poging gedaan). Daarnaast gebruikt ik OTGW om stookgedrag enigszins zelf te bepalen.

Ik frut, dus ik epibreer

• Sjoerdb
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16:51
Ik bedoel de hele instellingenlijst en stand van waterpomp, eventueel met iets uitleg over de woningsituatie en cv installatie.

Mijn cv is van bouwjaar 2014, cw5, tevens naverwarming zonneboiler geschikt.

[ Voor 23% gewijzigd door Sjoerdb op 15-12-2025 22:31 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:38
Die instellingen zijn vrij specifiek voor een woning. Denk dat je met het waterzijdig inregelen van je CV systeem meer winst haalt dan het aanpassen van parameters.

Wat hier goed werkt is pomp op stand 3 en min/max vermogen op 25% zetten. Rest van de instellingen lekker op fabriekswaarden laten staan. Wordt door gebrek aan vermogen wel langzaam warm, maar een HRE 36/30 doet op minimaal vermogen 8KW wat voor de meeste woningen meer dan voldoende is.
Ik heb met mijn 28/24 zo'n 3 jaar gestookt op die manier, inmiddels doet een 5KW warmtepomp het hier op half vermogen.