Toon posts:

domein in win2k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Tijdens het installeren van windows2000 server vraagt hij op een gegeven moment om een domeinnaam of werkgroepnaam. Als ik bij domeinnaam 'webserver.dsb' invoer, dan zegt ie dat dat geen geldig domein is. Kan iemand mij uitleggen wat zo'n domein nou precies is, want volgens mij zit ik de verkeerde kant op de denken.

p.s. de server zit nog aan geen enkel netwerk vast

Verwijderd

bij het installeren moet je een domein en een computer naam opgeven, het domein wat je opgegeven hebt moet je dus ook gebruiken om in te loggen :?

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:45
Op woensdag 19 september 2001 16:36 schreef casper21 het volgende:
Hoi,

Tijdens het installeren van windows2000 server vraagt hij op een gegeven moment om een domeinnaam of werkgroepnaam. Als ik bij domeinnaam 'webserver.dsb' invoer, dan zegt ie dat dat geen geldig domein is. Kan iemand mij uitleggen wat zo'n domein nou precies is, want volgens mij zit ik de verkeerde kant op de denken.

p.s. de server zit nog aan geen enkel netwerk vast
De punt (.) in een NT/W2K domein mag niet. Een domein in windows 2000 is niks anders als de naam van de groep waar alle PC's in zitten (zeg maar de plaatsnaam van je windows netwerk).

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-05 19:33

McMiGHtY

- burp -

als je een Windows 2000 Server installeert kun je kiezen of de pc al in een netwerk hangt of niet. Is dit wel het geval, dan kun je hem toevoegen aan een domein.

Maak je later dmv start run dcpromo een domein aan (dwz een AD) dan kun je de domain naam ingeven. En in deze naam mag best een punt voorkomen. Geen enkel probleem. Je moet dan echter wel even een pre-windows2000 domainnaam aangeven.

Volgens mij hoort deze vraag trouwens niet in H&WS/H maar in de Windows fora

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!