Op woensdag 19 september 2001 16:53 schreef Saiya_Jin_Vegeta het volgende:
Daarom raad ik ierdeen aan een IBM te kopen met 72oo toeren, IBM heeft hier als enigste veel ervaring mee, omdat het al sinds jaar en dag van deze schijven maakt.
Hier ga ik maar niet op in...
Ik raad je daarom deze aan:
IBM 60GB (75GXP, DTLA-307060, 7200rpm, 2MB) FL 515,-
Is stil, zeer betrouwbaar, door IBM zijn server ervaring, en werkt hard.
Heb
jij er wel verstand van
Die 75GXP serie is
berucht om zijn slechte betrouwbaarheid

IBM heeft die krengen ook niet voor nix uit de handel genomen en vervangen door de 60GXP serie. Dus als je dan toch zo nodig een schijf van IBM wilt aanraden doe dan zijn opvolger, de IC35L060AVER07...
Niet dat IBM slecht is ofzo hoor, de dtla-307045 (75GXP maar dan in 45GB versie) die ik heb was zeer snel & stil voor zolang hij werkte tenminste: 4 maandjes. En ook zijn opvolger (Maxtor 4K080H4 uit de nieuwe D540X serie) was niet veel soeps: dood na 2 & een halve week... en hij maakte nog een teringherrie ook vergeleken met die IBM.
Maarja, 1 op de 100 hd's gaat nou eenmaal kaputt binnen de garantieperiode, ongeacht het merk. Die IBM's 75GXP's nog wat vaker... en ik heb gewoon pech gehad denk ik. Als IBM weer es wat nieuws uitbrengt zal ik in elk geval niet meer de eerste zijn die het koopt. Ik w8 voortaan eerst wel af totdat eventuele problemen met een serie aan het licht komen. En zo ook met die Seagate IV... ik w8 eerst de betrouwbaarheid ff af.