Toon posts:

Voor welke HD kies jij!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nieuwschierig welke HD jullie zouden kiezen en waarom jullie die beste vinden!!
Mijn keus:

samsung
rede= Hij is ongelofelijk stil!! Hij is ook goedkoop! :)
Ik heb de 30Gb/5400/512k

nadeel= Omdat hij zo stil is moet je elke keer naar je HD led kijken om te zien of hij bezig is. Normaal hoor je hem dan ratelen!!

Hij is wel ideaal voor in je slaapkamer!! :Z :z

greatings
noud

Verwijderd

Hmm, Ik zou mijn ouwe HD kiezen, een Seagate Fireball 2,1 gig. Maakt redelijk herrie, is niet het snelst meer (toen wel..) MAAAAR dat ding draait al 6 jaar bijna 24 uur zonder een fout, of bad sector of wat dan ook! *D

Maar voor nu, Ik zou gewoon voor een IBM gaan, ondanks alle geruchten. Ze zijn gewoon stil en snel. En op de een of andere manier heb ik altijd een zwak gehad voor de blauwen. Ze blijven nog steeds een van mijn meest betrouwbare en favoriete merken.

Verwijderd

Die hd bestaat nog niet :(
Ik wil: betrouwbaar, stil, snel, veel ruimte, weinig warmteproductie, prijs
(in volgorde van belangrijkheid van hoog naar laag).

Kheb ondertussen al aardig wat nieuwe hd's van verschillende merken gehad (Maxtor diamondmax, ibm 75GXP, maxtor D540X, enz) omdat ze of kapot gingen of teveel lawaai maakten maar geen van allen hebben al die eigenschappen die ik het liefst in 1 hd zou willen zien.

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Sorry, maar hebben jullie hier dan wel verstand van, want zoals jullie weten is er een veel beter merk dat heel stabiel is en reteveel ervaring op harddisks heeft en zeker nu er steeds grotere capaciteiten beschilbaar komen.

Daarom raad ik ierdeen aan een IBM te kopen met 72oo toeren, IBM heeft hier als enigste veel ervaring mee, omdat het al sinds jaar en dag van deze schijven maakt.

Ik raad je daarom deze aan:

IBM 60GB (75GXP, DTLA-307060, 7200rpm, 2MB) FL 515,-

Is stil, zeer betrouwbaar, door IBM zijn server ervaring, en werkt hard.

Groetjes :z

Verwijderd

Op woensdag 19 september 2001 16:46 schreef PsyFlux het volgende:
Ik wil: betrouwbaar, stil, snel, veel ruimte, weinig warmteproductie, prijs
De Seagate ATA IV is zeker: stil, snel, veel ruimte, weinig warmteproductie, prijs. Betrouwbaarheid is onbekend omdat hij brandnieuw is!

Verwijderd

Iemand die je een IBM aanraadt is OF niet helemaal lekker in zijn koppie OF hij heeft zelf nooit een IBM gehad.

Ik heb veel goeie verhalen gehoord over die Seagate Bar. 4....die zou EN snel (sneller dan IBM's) EN stil zijn (IBM's resoneren vaak, of piepen en kraken en zijn even daarna defect)...de betrouwbaarheid moet je nog maar afwachten maar zal ongetwijfeld niet slechter zijn dan die van IBM momenteel.

Ik zal niet zeggen dat ik je hem aanraadt omdat ik er gewoon geen ervaring mee heb maar ik denk als ik een nieuwe moest kopen dat dat hem aarschijnlijk wel zou zijn. En dan maar kijken hoe het zit met de betrouwbaarheid....en gewoon af en toe effe een backupje he.

Ik heb dus wel ervaring met IBM's en das een ramp.

Verwijderd

De Seagate ATA IV is zeker: stil, snel, veel ruimte, weinig warmteproductie, prijs. Betrouwbaarheid is onbekend omdat hij brandnieuw is!
yep, mee eens.
Heb nu een 60GB 7200 IBM, maar de volgende wordt waarschijnlijk een barracuda

Verwijderd

Op woensdag 19 september 2001 16:53 schreef Saiya_Jin_Vegeta het volgende:
Daarom raad ik ierdeen aan een IBM te kopen met 72oo toeren, IBM heeft hier als enigste veel ervaring mee, omdat het al sinds jaar en dag van deze schijven maakt.
Hier ga ik maar niet op in...
Ik raad je daarom deze aan:

IBM 60GB (75GXP, DTLA-307060, 7200rpm, 2MB) FL 515,-

Is stil, zeer betrouwbaar, door IBM zijn server ervaring, en werkt hard.
Heb jij er wel verstand van :? :D

Die 75GXP serie is berucht om zijn slechte betrouwbaarheid :D IBM heeft die krengen ook niet voor nix uit de handel genomen en vervangen door de 60GXP serie. Dus als je dan toch zo nodig een schijf van IBM wilt aanraden doe dan zijn opvolger, de IC35L060AVER07...

Niet dat IBM slecht is ofzo hoor, de dtla-307045 (75GXP maar dan in 45GB versie) die ik heb was zeer snel & stil voor zolang hij werkte tenminste: 4 maandjes. En ook zijn opvolger (Maxtor 4K080H4 uit de nieuwe D540X serie) was niet veel soeps: dood na 2 & een halve week... en hij maakte nog een teringherrie ook vergeleken met die IBM.

Maarja, 1 op de 100 hd's gaat nou eenmaal kaputt binnen de garantieperiode, ongeacht het merk. Die IBM's 75GXP's nog wat vaker... en ik heb gewoon pech gehad denk ik. Als IBM weer es wat nieuws uitbrengt zal ik in elk geval niet meer de eerste zijn die het koopt. Ik w8 voortaan eerst wel af totdat eventuele problemen met een serie aan het licht komen. En zo ook met die Seagate IV... ik w8 eerst de betrouwbaarheid ff af.

Verwijderd

Mijn keus, aleen Maxtor. :9~ Samsung en Quantum zijn ook wel lekker. :9

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-04 22:11
IBM en evt. Maxtor :)

als je bulk data opslag nodig hebt, dan een 80-100GB WD 7200rpm :)

Verwijderd

waarom dan nog 7200RPM? Lijkt me niet zo belangrijk voor bulk opslag... is tenslotte maar 10-15% sneller terwijl de snelheid al niet eens uitmaakt. En het is wel duurder, lawaaiiger, warmer.

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 10:56

CORVETTE

---- American V8 ---

Ik ben zeer tevreden over mijn Quantums ( zowel scsi als ide ) :)

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

IBM ruled!

Systeem | Strava

Verwijderd

Ik kies voor bijn IBM Schijven. Ik heb nu een 45 Gb schijf en hiervoor had ik een 13,5 Gb schijf. Beiden hebben vele uren erop zitten en ze zijn nog nooit gecrashed.

Dat was bij mijn quantum 5,1 Gb wel anders...

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-04 16:25

yGiDoRp

Sawasdee

Ik vind Maxtor schijven toch wel de bom hoor.

Snel, stil, niet te warm, erg stabiel.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:55

Predator

Suffers from split brain

Op woensdag 19 september 2001 16:41 schreef ajay het volgende:
Hmm, Ik zou mijn ouwe HD kiezen, een Seagate Fireball 2,1 gig. Maakt redelijk herrie, is niet het snelst meer (toen wel..) MAAAAR dat ding draait al 6 jaar bijna 24 uur zonder een fout, of bad sector of wat dan ook! *D

Maar voor nu, Ik zou gewoon voor een IBM gaan, ondanks alle geruchten. Ze zijn gewoon stil en snel. En op de een of andere manier heb ik altijd een zwak gehad voor de blauwen. Ze blijven nog steeds een van mijn meest betrouwbare en favoriete merken.
Erm is de fireball reeks niet van quantum ?

EN GA NIET VOOR EEN IBM

Waarom noem je dat trouwens geruchten ? Geloof jij de mensen hier niet die al een IBM HDD overlijden hebben meegemaakt ?

De HDD draait zich om in z'n graf :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Vorige week net een 60 gig Maxtor gekocht 7200 toeren.... :)

Verwijderd

Ik heb alleen nog maar Quantum gehad. Sinds kort een 40Gb LCT20, gewoon domme 5400 toerenschijf die ergens in de middenmoot hangt. Is niet zo stil als de Maxtor 20Gb die ik onlangs op het werk heb gekocht, maar is wel een hele vooruitgang tov de oude Quantum die ik had :)

Wat is snel en hoe snel moet het kunnen? Met de huidige RAM prijzen heeft iedereen 256Mb of meer intern. Dus een swapfile wordt nauwelijks gebruikt. (natuurlijk ligt het bij servers anders)

Ik heb nog nooit een bad-sector gezien. Nu lieg ik trouwens want ik heb onlangs uit een oude 486 die ik had gekregen de HD in mijn computer gezet. Daar zaten ongeveer net zoveel bad-sectors als virussen op :) :) Een 100Mb schijf, daar kun je dus gewoon niks meer mee.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-03 23:07
Heb hier 2x een Maxtor 1x een Quantum en 2x een IBM (75GXP), de oudste Maxtor draait al een jaartje of 3 de andere 2+, de Quantum 1,5 en de IBM's 1 jaar.

Mij hoor je dus niet klagen over deze merken. :)

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op woensdag 19 september 2001 18:48 schreef PsyFlux het volgende:
waarom dan nog 7200RPM? Lijkt me niet zo belangrijk voor bulk opslag... is tenslotte maar 10-15% sneller terwijl de snelheid al niet eens uitmaakt. En het is wel duurder, lawaaiiger, warmer.
Dit is niet waar. Aangezien de hdd een van de langzaamste onderdelen van de pc is is elke snelheidswinst die je kunt boeken op de hdd goed voor de prestaties van het hele systeem. Neem dus altijd een 7200 schijf imho.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 11:40
ik denk er sterk aan een Seagate Barracuda4 te kopen, heb thuis 3 Seagates van een dikke 7 tot 3 jaar oud en doen het nog perfect :) (hopelijk blijft het zo)
ook met quantum heb ik goede ervaringen, maar sinds maxtor dat heeft overgenomen evolueren ze precies niet zo veel meer :( (nog steeds geen 40gp per platter disk, IBM trouwens ook niet...)

IBM zou ik nooit kopen om de simpele reden dat ze meestal duurder zijn, en aangezien zoals gezegd het ram goedkoop is en swapfiles overbodig worden maakt de snelheid van hd alsmaar minder uit voor ruwe performance, enkel als je veel met grote files werkt is het misschien nuttig, en dan is nog altijd de schrijfsnelheid het belangrijkst, die veel lager ligt dan de schrijfsnelheid, raar dat dit is reviews altijd een beetje vergeten wordt

Verwijderd

Op woensdag 19 september 2001 19:49 schreef Artcore_Trooper het volgende:

[..]

Dit is niet waar. Aangezien de hdd een van de langzaamste onderdelen van de pc is is elke snelheidswinst die je kunt boeken op de hdd goed voor de prestaties van het hele systeem. Neem dus altijd een 7200 schijf imho.
Ten 1e had ik het over bulk opslag... m'n mp3tjes, divxjes & warez hoeven echt niet op een 7200 toeren te staan. En dat staan ze ook niet, want zo'n nieuwe 5400RPM (maxtor D540X in mijn geval) is snel genoeg. Het enigste waarbij ik merk dattie toch wat langzamer is als de IBM 75GXP die ik als opstartschijf gebruikte is wanneer ik bijvoorbeeld duizenden en duizenden mp3tjes in een playlist van winamp knal. Dan moet hij echt al die files stuk voor stuk openen en dan staat hij echt roodgloeiend te ratelen :) Maar voor de rest zou zelfs een schijfje wat maar 5MB per seconde kan lezen nog voldoen voor mij. Ware het niet dat zulke schijfjes ook veels te klein zijn en dat de schijven die wel groot genoeg zijn ook op 5400RPM makkelijk de 30MB/s halen.

Ten 2e is de hd wel het langzaamste onderdeel ja, maar een snellere hd zorgt er echt niet voor dat bijvoorbeeld m'n 3dmark score hoger wordt :D Windows, applicaties & spelletjes zullen sneller laden. Maar als je genoeg geheugen hebt zodat er niet geswapt hoeft te worden maakt het ook nauwelijks meer een ruk uit of het laden van een level nou 10 of 11 seconden duurde.

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
Maxtor all the way ...

Redenen : - Hij is absoluut het stilst
- Hij is (bijna) het snelst (op die IBM's na dan maar die crashen bij t leven op het moment)

Ik gebruik 2X 40,9 Maxtor UDMA100 7200 RPM schijven voor DV / RealTime Mpeg2 videomontage hiero.. perfectomundo.

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op woensdag 19 september 2001 20:34 schreef violator_ het volgende:
Maxtor all the way ...

- Hij is (bijna) het snelst (op die IBM's na dan maar die crashen bij t leven op het moment)
100% mee eens!

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-01 17:28

mr_obb

Lakse Perfectionist

Maxtor is naar mijn ervaring het best. Ik heb al aardig wat van die dingetjes verkocht en de enige reden waarom ik ze terug krijg is dat mensen een 80 gig schijf in een 386 willen stoppen. Over IBM heb ik erg veel slechte verhalen gehoord (en niet alleen op GoT, maar ook op andere internationale Forums), maar ik neem aan dat hun nieuwe series gewoon weer betrouwbaar zullen zijn. Maxtor doet het ook kwa prestaties gewoon goed. Op sommige onderdelen komt IBM er wat beter uit, op andere punten komen Barracuda's er wat beter uit, maar in alle tests staat Maxtor netjes op de tweede plaats.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:54
Voor welke HD ik zou kiezen? De snelste van de planeet off course. Ik verwacht 'm elk moment thuis geleverd (zal wel volgende week worden); X15-36LP :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Op woensdag 19 september 2001 21:01 schreef abbadon het volgende:
Voor welke HD ik zou kiezen? De snelste van de planeet off course. Ik verwacht 'm elk moment thuis geleverd (zal wel volgende week worden); X15-36LP :P
:9~ .. beter!

PC Specs

Verwijderd

Op woensdag 19 september 2001 20:34 schreef violator_ het volgende:
Maxtor all the way ...

Hij is stil, maar zeker niet het stilste...
De IBM 75GXP is met accoustic management aan stiller dan de DiamondMax en D540X serie. Ik kan het weten, want ik heb alledrie schijven in m'n bezit (gehad). Tsja, sorry... zo is het nu eenmaal :)

Qua dat ben ik het meer met mr_obb eens: in alle tests netjes op de 2e plaats. En aangezien die 75GXP serie van IBM absoluut niet betrouwbaar is, is maxtor idd geen slechte keus. Wel jammer dat die D540X gelijk al kapot ging bij mij, maar OK dat kan gebeuren...

Verwijderd

ik heb de IBM 75GXP 45gb Ik ben er heel tevreden mee ondanks de negatieve geluiden. Ik vind alleen wel dat hij erg warm wordt
als ik zou kiezen zou ik voor IBM of maxtor gaan dit zou ik laten afhangen van de prijs tussen deze twee

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
maxtor en ibm zijn in mijn ogen het beste en sommige die dan toevallig een kapotte ibm hebben of maxtor ja en dan is een merk gelijk slecht wat natuurlijk onzin is want op elke kapotte staan er 100 hele dus het is allemaal niet zo'ramp.

en het is echt niet zo dat er van een bepaald merk ook meer uitval van is want hoeveel hele staan hier tegenover ???

Verwijderd

Ik moet spijtig genoeg melden dat ik al een jaar geniet van een mooie 45 GB IBM hdd.

Ik ben happy en onder de indruk.
Wil er nog wel eentje bij plaatsen :)

Verwijderd

Ja hoor der zijn er ongetwijfeld wel een aardig aantal die het een jaar of langer uithouden. Zou wel helemaal erg zijn als dat niet zo was! Dan denk ik dat IBM wel helemaal neit zou kunnen volhouden dat het geen vreselijke serie was en dat ze niet verplicht zouden zijn om alle 75GXP schijven terug te nemen en iedereen zijn geld terug te geven.

Mijn 30G 75GXP ging bijna een jaar mee.... maar tijdens dat mijn PC aanstond heb ik mijn pc kast een beetje bewogen en dat was blijkbaar de druppel...de boel resoneerde al...
Nu met die nieuwe derin resoneert het alweer... een 60GXP en een 75GXP naast elkaar,... in hun eentje resoneren ze niet volgens mij, tenminste toen die 60GXP er even in zijn eentje inzat deed hij het niet, nu die nieuwe 75GXP er weer bij en het geresoneer is weer terug,...temaleijk irritant.

Ik backup de boel wel tegenwoordig wat ik vroeger niet deed.
Volgende keer misschien toch maar een ander merk nemen, ik vind dat IBM dit toch niet kan maken,.. ben zelf ook al 2/3e van mijn data kwijt door een crash... en een vorige drive was al direct defect bij aankoop.

Verwijderd

Ik raad ook iedereen Ibm of Maxtor aan.
Zelf heb ik nu een 45G Ibm.
Ik vind deze sneller dan mijn Vorige Maxtor..30 G.
logisch want deze is ata 100 :)
Maar als je tests bekijkt, komt IBM altijd als snelste eruit.
en Qua lawaai vind ik IBM aan Maxtor gelijk als ik eerlijk ben.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:09

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Voor m'n workstation (eerghm, stoer woord ;) ) kies ik de Seagate Cheetah X15 omdat die gewoon de allersnelste harddisk van dit moment is.

Voor data opslag (backups, MP3'tjes) kies ik de Seagate Barracuda IV omdat die redelijk snel is en stil. Ik ga er binnenkort eentje gebruiken voor een simpele internet sharing, file & printserver. Dat ding moet vooral weinig herrie maken.

Verwijderd

seagate baracuda IV waarom? hoor ik goeie dingen overal vooral dat ie zo stil is. Vergelijkbaar met een samsung at 4500 rpm =] aardig stil dus en dat voor een 7200rpm schijf.
Pagina: 1