Hi,
Ten eerste excuus als dit topic mogelijk in de verkeerde sectie staat of in het algemeen niet is toegestaan.
Ik heb dit topic geopend omdat ik op zoek ben naar aanraders, tips en suggesties rondom alles wat komt kijken bij het solliciteren voor een afstudeerstage.
De redenen die ik vaak terugkrijg zijn:
Aangezien ik opensta voor alle feedback, hieronder alvast wat vragen:
Ten eerste excuus als dit topic mogelijk in de verkeerde sectie staat of in het algemeen niet is toegestaan.
Ik heb dit topic geopend omdat ik op zoek ben naar aanraders, tips en suggesties rondom alles wat komt kijken bij het solliciteren voor een afstudeerstage.
Schetsing van de situatie:
Momenteel ben ik op zoek naar een afstudeerplek vanaf februari. Ik studeer HBO-ICT aan De Haagse Hogeschool. Als differentiatie heb ik gekozen voor Software Engineering en als afstudeerrichting voor Internet of Things. Ik ben inmiddels al een paar maanden op zoek naar een geschikte afstudeerplek, maar tot op heden zonder succes.De redenen die ik vaak terugkrijg zijn:
- gebrek aan begeleiding
- geen passende opdrachten
- al gevulde stageplekken
Aangezien ik opensta voor alle feedback, hieronder alvast wat vragen:
- Waar letten bedrijven volgens jullie het meest op bij afstudeerders?
- Hoe belangrijk is een concreet afstudeeridee vooraf, versus samen iets vormgeven met een bedrijf?
- Zijn er specifieke sectoren of type bedrijven die zich goed lenen voor IoT-afstudeeropdrachten?
- Hebben jullie nog suggesties of ervaringen met bedrijven die mogelijk nog afstudeerplekken aanbieden?