Ik heb 3 Velux dakramen met rolluiken op zonne-energie (SSL). Deze zijn nu 8,5 jaar oud.
Vorige maand ging opeens 1 rolluik niet meer naar beneden, hij reageerde niet op de afstandsbediening.
Bij het rolluik op het dak het klepje losgehaald en daar op het knopje gedrukt. Dan doet hij het weer (even).
Voor een paar dagen ging het goed, toen hetzelfde probleem. Weer niet reageren, niet naar beneden willen. Zelfs geen poging, je hoort de motor niet lopen. Niet dat hij vastloopt ofzo, gewoon niks.
Dit is alleen op te lossen door weer het knopje boven in te drukken. Dan loopt ie weer naar beneden.
Dat is niet een hele makkelijke procedure, raam open, ladder etc. Zeker niet bij koud of slecht weer, dus dat rolluik laten we nu dicht.
Nu binnen een maand heeft een 2e rolluik precies hetzelfde probleem.
Wat kan dit zijn? 2x hetzelfde probleem binnen een maand?
Het ligt niet aan de batterijen van remote, die zijn nog goed.
Ik heb al allemaal YouTube videos bekeken. Resetten, 2e afstandsbediening koppelen, opnieuw calibreren etc.
Maar het wil niet lukken. Zodra hij in de boven stand komt, geen reactie meer.
Kan ik dit zelf oplossen?
Of moet ik een nieuwe SSL motor kopen?
Of een heel nieuw rolluik?
Als er iemand verstand van heeft en mij van advies kan voorzien zou dat super zijn.
Vorige maand ging opeens 1 rolluik niet meer naar beneden, hij reageerde niet op de afstandsbediening.
Bij het rolluik op het dak het klepje losgehaald en daar op het knopje gedrukt. Dan doet hij het weer (even).
Voor een paar dagen ging het goed, toen hetzelfde probleem. Weer niet reageren, niet naar beneden willen. Zelfs geen poging, je hoort de motor niet lopen. Niet dat hij vastloopt ofzo, gewoon niks.
Dit is alleen op te lossen door weer het knopje boven in te drukken. Dan loopt ie weer naar beneden.
Dat is niet een hele makkelijke procedure, raam open, ladder etc. Zeker niet bij koud of slecht weer, dus dat rolluik laten we nu dicht.
Nu binnen een maand heeft een 2e rolluik precies hetzelfde probleem.
Wat kan dit zijn? 2x hetzelfde probleem binnen een maand?
Het ligt niet aan de batterijen van remote, die zijn nog goed.
Ik heb al allemaal YouTube videos bekeken. Resetten, 2e afstandsbediening koppelen, opnieuw calibreren etc.
Maar het wil niet lukken. Zodra hij in de boven stand komt, geen reactie meer.
Kan ik dit zelf oplossen?
Of moet ik een nieuwe SSL motor kopen?
Of een heel nieuw rolluik?
Als er iemand verstand van heeft en mij van advies kan voorzien zou dat super zijn.
Sigs van meer dan 1 regel sucken.