Switchbot Curtain 3 icm Wave gordijn

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-02 11:32
Ik ben op zoek naar een oplossing om mijn wave-gordijnen smart te maken. In eerste instantie had ik een Slide gekocht, maar deze is helaas niet te bevestigen aan een rails die niet meer van het plafond af kan.

Ik ben nu aan het kijken naar de Switchbot Curtain 3. Deze is achteraf aan een rail te monteren. Ik kan echter geen ervaringen vinden van dit apparaat in combinatie met een wave gordijn (met zo'n draadje tussen de runners). Iemand dit wel eens geprobeerd?

Alle reacties

• Itar
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
Ik kom deze vraag bij toeval tegen omdat mijn switchbot (versie 2, voor u-rail) niet helemaal lekker werkt met mijn wavegordijn. Vandaar een erg late reactie, maar misschien toch nog zinvol. In principe werkt de opstelling bij mij, maar.... Ik heb een vrij smalle wave-afstand tussen de runners. De switchbot past er maar nét tussen. Ik vermoed dat de switchbot daardoor een beetje onder spanning staat of wellicht wordt gekanteld. Het kan ook zijn dat de wieltjes in de rail tegen de draad vastlopen. De switchbot loopt in elk geval wat stroef en hapert soms even. Het gevolg is dat de gordijnen bij mij niet altijd helemaal goed geopend of gesloten worden. Mijn verwachting is dat het met een bredere wave wel goed werkt. (Maar daar heb ik dus geen bewijs voor)

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-02 11:32
Itar schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 23:33:
Ik kom deze vraag bij toeval tegen omdat mijn switchbot (versie 2, voor u-rail) niet helemaal lekker werkt met mijn wavegordijn. Vandaar een erg late reactie, maar misschien toch nog zinvol. In principe werkt de opstelling bij mij, maar.... Ik heb een vrij smalle wave-afstand tussen de runners. De switchbot past er maar nét tussen. Ik vermoed dat de switchbot daardoor een beetje onder spanning staat of wellicht wordt gekanteld. Het kan ook zijn dat de wieltjes in de rail tegen de draad vastlopen. De switchbot loopt in elk geval wat stroef en hapert soms even. Het gevolg is dat de gordijnen bij mij niet altijd helemaal goed geopend of gesloten worden. Mijn verwachting is dat het met een bredere wave wel goed werkt. (Maar daar heb ik dus geen bewijs voor)
Thanks! Ik had ze inmiddels besteld, heb ook een relatief kleine afstand tussen de runners en heb hetzelfde ervaren (haperen van de switchbot en vaak piepende geluiden). Had dit echter bij 2 van de 4 wel, en bij 2 van de 4 niet. Daarom contact opgenomen met Switchbot (Via support in de app) en netjes twee nieuwe devices toegestuurd gekregen.

Enige probleem waar ik nu nog tegenaan loop is dat bij mijn langere gordijnen (3 meter) ze bij openen vaak net niet helemaal open gaan (stoppen op 2,5 meter). Hercalibreren maakt niet uit, soms gaat het goed, soms stopt ie op 2,5 meter. Lijkt een beetje willekeur. Het is jammer dat ze niet gekozen hebben voor een systeem met magneetjes aan het begin én het eind. Dan had hij gewoon door kunnen gaan tot het volgende magneetje...