Enige tijd geleden hebben wij een dakkapel geplaatst. Hierdoor zijn de originele groen/grijze platen onderaan verwijderd.
Om de schotten makkelijk te kunnen openen, heb ik MDF platen gekocht met magneten. Het valt me op dat sindsdien de kamer erg stinkt. Het stinkt droog en muf. De geur komt achter het schot vandaan.
Komt dit door de MDF platen? Manier van bevestigen? Of iets anders?
Gek genoeg, aan de andere zijde van de zolder, ruik je niks. Hier zitten de originele groen/grijze platen nog voor.
Nu heb ik even chatGPT gevraagd en daar wordt aangegeven dat de MDF platen zorgen voor een dooseffect waar droge, warme lucht geen kant op kan.
Het betreft een zuidkant waar dus veel hitte op schijnt in de zomermaanden. Nu het kouder wordt valt het mee. Echter kunnen we nooit slapen met ramen dicht wegens die muffe geur.
Wat kan ik anders doen om dit probleem te verhelpen?
:strip_exif()/f/image/y7fTYa9z7SFcqtbozZuuBkAt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/faLYzT9U8pVugW1ZfDsXfLvF.jpg?f=fotoalbum_large)
Om de schotten makkelijk te kunnen openen, heb ik MDF platen gekocht met magneten. Het valt me op dat sindsdien de kamer erg stinkt. Het stinkt droog en muf. De geur komt achter het schot vandaan.
Komt dit door de MDF platen? Manier van bevestigen? Of iets anders?
Gek genoeg, aan de andere zijde van de zolder, ruik je niks. Hier zitten de originele groen/grijze platen nog voor.
Nu heb ik even chatGPT gevraagd en daar wordt aangegeven dat de MDF platen zorgen voor een dooseffect waar droge, warme lucht geen kant op kan.
Het betreft een zuidkant waar dus veel hitte op schijnt in de zomermaanden. Nu het kouder wordt valt het mee. Echter kunnen we nooit slapen met ramen dicht wegens die muffe geur.
Wat kan ik anders doen om dit probleem te verhelpen?
:strip_exif()/f/image/y7fTYa9z7SFcqtbozZuuBkAt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/faLYzT9U8pVugW1ZfDsXfLvF.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 42% gewijzigd door Fienn op 15-12-2025 11:56 ]