Ik ben op zoek naar wat advies, in mijn kring heb ik enkele kenners geraadpleegd maar hier zit volgens mij alle kennis gecentraliseerd. Het is meteen ook mijn eerste post dus als ik hier iets verkeerd doe, hoor ik het graag. Ik heb voor dit specifiek onderdeel van het forum gekozen omdat het wat hangt tussen een nieuw onderdeel of een halve nieuwe PC.
In augustus (ik ben een winter gamer dus ben nu pas op zoek naar een fix
) kwam ik terug van een reis. Ik dacht er goed aan te doen om mijn PC uit te trekken bij het vertrekken maar door opgebouwd stof (?) en de achterste schakelaar niet uit te schakelen heb ik bij het opnieuw inschakelen mijn PC kapot gedaan. *pats* gedaan.
Het systeem is binnengebracht bij Alternate en die hebben dan gezegd dat de CPU kapot was, waardoor ik nu dus voor 3 grote verschillende keuzes sta.
Het systeem bestaat uit het volgende:
MB: MSI Z390 A-Pro
CPU: Intel Core i5-9600K
PSU: Corsair SM650x
Cooling: Gelid Solutions Tranquillo Revision 4 Version B
HD: Samsung 860 Series EVO 1TB
RAM: 32GB ( HyperX & Crucial latjes van 2666) DDR4
GPU: nVidia 2070 Super
De CPU moet dus vervangen worden maar een 9th gen i5 moet nog om en bij de 200 euro kosten, best wat voor een CPU uit 2018. Ik zie dus volgende routes:
Het gaat dus over de eerste twee opties.
Ik ben een casual gamer en gebruik mijn office 27" schermen (60hz refresh) om te gamen dus heb zeker geen high end setup nodig. Ik ken er te weinig van maar als dat betrouwbaar is overweeg ik ook tweedehands.
Kortom, graag jullie advies over bovenstaande situatie. Bonuspunten om het zo cheap mogelijk te houden
In augustus (ik ben een winter gamer dus ben nu pas op zoek naar een fix
Het systeem is binnengebracht bij Alternate en die hebben dan gezegd dat de CPU kapot was, waardoor ik nu dus voor 3 grote verschillende keuzes sta.
Het systeem bestaat uit het volgende:
MB: MSI Z390 A-Pro
CPU: Intel Core i5-9600K
PSU: Corsair SM650x
Cooling: Gelid Solutions Tranquillo Revision 4 Version B
HD: Samsung 860 Series EVO 1TB
RAM: 32GB ( HyperX & Crucial latjes van 2666) DDR4
GPU: nVidia 2070 Super
De CPU moet dus vervangen worden maar een 9th gen i5 moet nog om en bij de 200 euro kosten, best wat voor een CPU uit 2018. Ik zie dus volgende routes:
- Een nieuwe i5-9600k steken
- Een AM4 moederbord steken, een Ryzen 5/7 kopen en DDR4 hergebruiken
- De BBG volgen, nieuwe moederbord, nieuwe CPU en DDR5
Het gaat dus over de eerste twee opties.
Ik ben een casual gamer en gebruik mijn office 27" schermen (60hz refresh) om te gamen dus heb zeker geen high end setup nodig. Ik ken er te weinig van maar als dat betrouwbaar is overweeg ik ook tweedehands.
Kortom, graag jullie advies over bovenstaande situatie. Bonuspunten om het zo cheap mogelijk te houden