Vraag

• maarenaurich
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17:09
Mijn vraag
Als ik de tv uitzet en later weer aan, gaat hij helemaal opnieuw opstarten. Dan komt er een Phlips-logo en dan een AndroidTV-logo en dat duurt een minuut of twee. Heel irritant, want dat kost veel tijd.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de tv al een keer gereset naar fabrieksinstellingen. Voor de duidelijkheid: dit gebeurt NIET wanneer de tv in gebruik is, alleen na het uitzetten. Hij zit ook al op de nieuwste softwareversie.

Als iemand hier een oplossing voor heeft, hoor ik het graag! _/-\o_

Alle reacties

• maarenaurich
Model is trouwens 50PUS7304/12

• AvAars
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:33
Haal je de stroom er af bij het uitzetten?

[ Voor 27% gewijzigd door AvAars op 14-12-2025 10:47 ]

• bramassendorp
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Heb ik hier gehad met een samsung, hier stond de "remote" functie aan voor mobiel, zodra dr een telefoon in het netwerk kwam met de betreffende app, ging de tv aan.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

maarenaurich schreef op zondag 14 december 2025 @ 10:27:
Mijn vraag
Als ik de tv uitzet en later weer aan, gaat hij helemaal opnieuw opstarten. Dan komt er een Phlips-logo en dan een AndroidTV-logo en dat duurt een minuut of twee. Heel irritant, want dat kost veel tijd.

Ik heb de tv al een keer gereset naar fabrieksinstellingen. Voor de duidelijkheid: dit gebeurt NIET wanneer de tv in gebruik is, alleen na het uitzetten. Hij zit ook al op de nieuwste softwareversie.

Ik zou eens in de energie instellingen van Android TV gaan zoeken wat er te vinden is over mogelijk verschillende modes voor standby. Vaak kun je uit meerdere opties kiezen, zoals een snellere resume of een diepe slaap stand, waarbij de laatste het meest energiezuinig is maar er wel voor zorgt dat de TV volledig moet herstarten. Ik zie dat op andere TV's met het Android TV OS ook vaak terug.

Ter verduidelijking, het OS zelf is altijd Android TV, de interface kan die voor Android of Google TV zijn. Ik dacht ik schrijf het maar even voordat er een reactie komt met "ik heb Google TV" ;)

Testing, one, two ...

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:17
maarenaurich schreef op zondag 14 december 2025 @ 10:27:
Mijn vraag

Oorzaak is hdmi cec

Een apparaat dat de tv aanstuurt

• maarenaurich
AvAars schreef op zondag 14 december 2025 @ 10:47:
Haal je de stroom er af bij het uitzetten?
Nee :|

• maarenaurich
boyette schreef op zondag 14 december 2025 @ 11:52:
[...]

Oorzaak is hdmi cec

Een apparaat dat de tv aanstuurt
Oh, hoe zet ik dit uit?

• maarenaurich
hardware-lover schreef op zondag 14 december 2025 @ 11:51:
[...]

Ik zou eens in de energie instellingen van Android TV gaan zoeken wat er te vinden is over mogelijk verschillende modes voor standby. Vaak kun je uit meerdere opties kiezen, zoals een snellere resume of een diepe slaap stand, waarbij de laatste het meest energiezuinig is maar er wel voor zorgt dat de TV volledig moet herstarten. Ik zie dat op andere TV's met het Android TV OS ook vaak terug.

Ter verduidelijking, het OS zelf is altijd Android TV, de interface kan die voor Android of Google TV zijn. Ik dacht ik schrijf het maar even voordat er een reactie komt met "ik heb Google TV" ;)
ik heb gekeken (philips en adnroid tv instellingen), niks gevonden. ook al de tv gereset.

• maarenaurich
bramassendorp schreef op zondag 14 december 2025 @ 11:02:
Heb ik hier gehad met een samsung, hier stond de "remote" functie aan voor mobiel, zodra dr een telefoon in het netwerk kwam met de betreffende app, ging de tv aan.
denk niet dat mn philips dit heeft, maar kan kijken

• boyette
Dat kan je uitzetten in de instellingen van de tv

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

maarenaurich schreef op zondag 14 december 2025 @ 13:59:
ik heb gekeken (philips en adnroid tv instellingen), niks gevonden. ook al de tv gereset.
In de handleiding staat het volgende, niet gevonden?

Eco-instellingen

Energiebesparingsniveau instellen
Instellingen > Eco-instellingen > Energiezuinig.
Selecteer Maximum, Medium of Minimum voor verschillende maten van energiebesparing, of selecteer Uit als u de energiezuinige modus wilt uitschakelen.

Testing, one, two ...

• maarenaurich
Staat al op uit

• maarenaurich
Waar zet ik dat hdmi cec dan uit? Kan het niet vinden

• maarenaurich
Ik heb trouwens nog gemerkt dat het vaker gebeurt als je hem uitdoet terwijl een app zoals Netflix open staat. Maar het gebeurt ook als je in een hdmi zit dus het is niet alleen dan

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:53
maarenaurich schreef op zondag 14 december 2025 @ 14:42:
Waar zet ik dat hdmi cec dan uit? Kan het niet vinden
Dat heet Easylink bij Philips.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• maarenaurich
Heb het uitgezet, we zullen zien

• maarenaurich
Als iemand nog andere tips heeft hoor ik ze graag!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-12 20:55

Sebazzz

3dp

Ik heb dit een keer bij mijn LG C1 gehad. Die heeft een relais en dat relais zat vast ofzo.
De stroom er een tijdje afhalen heeft gewerkt.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Hdmi-cec staat aan bij mijn Philips tv, en ik heb echt niet eerst TS beschrijft. Het zou ook nogal een bug zijn als dat het veroorzaakt.

Gebeurd dit ook als je hem uit zit en 10 seconde later weer aan?

[ Voor 20% gewijzigd door Sissors op 14-12-2025 15:08 ]

• boyette
Sissors schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:07:
Hdmi-cec staat aan bij mijn Philips tv, en ik heb echt niet eerst TS beschrijft. Het zou ook nogal een bug zijn als dat het veroorzaakt.

Het is geen bug

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Je bent wel een persoon van weinig woorden. Maar soms iets meer woorden gebruiken om iets uit te leggen zou handig zijn.

Want hoe is het in hemelsnaam geen bug dat wanneer je HDMI-CEC aanzet, de TV niet meer naar standby gaat maar zich compleet uitschakelt? Dat zijn compleet losstaande dingen, het één hoort niks met het ander te maken te hebben. En zoals ik schreef, bij mij staat HDMI-CEC aan, ik gebruik het actief, en mijn TV kan prima naar standby gaan, en van daaruit weer wakker worden.

Als dat niet meer werkt zodra je HDMI-CEC aan zet, dan is dat of de meeste idiote ontwerp beslissing ooit, of een bug.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:40

DjVe

Hatsaflats!

Dit heeft niets met HDMI-CEC te maken. De televisie start gewoon compleet opnieuw op en dat kost tijd. Mijn vorige Philips had hetzelfde en daar bleek het moederbord dot probleem te veroorzaken en dat kwam door een defecte voeding.

Dit klinkt gewoon alsof je geheugen vol loopt, waarna het toestel een reboot moet doen om weer fatsoenlijk te werken. Ik zou beginnen om het toestel eens terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Wellicht is het iets software matigs wat niet lekker zit ;)

• maarenaurich
DjVe schreef op zondag 14 december 2025 @ 16:13:
Dit heeft niets met HDMI-CEC te maken. De televisie start gewoon compleet opnieuw op en dat kost tijd. Mijn vorige Philips had hetzelfde en daar bleek het moederbord dot probleem te veroorzaken en dat kwam door een defecte voeding.

Dit klinkt gewoon alsof je geheugen vol loopt, waarna het toestel een reboot moet doen om weer fatsoenlijk te werken. Ik zou beginnen om het toestel eens terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Wellicht is het iets software matigs wat niet lekker zit ;)
zoals vermeld heb ik dat al gedaan ;)

• maarenaurich
Sissors schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:07:

het is moeilijk om het consistent te laten gebeuren, maar het gebeurt wel vaak, en nog vaker als je hem uitzet met netflix of een andere app nog open. als je hem snel aan en uit zet weet ik niet want dat doe ik nooit maar waarschijnlijk dan niet

• maarenaurich
Sissors schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:46:
[...]

Je bent wel een persoon van weinig woorden. Maar soms iets meer woorden gebruiken om iets uit te leggen zou handig zijn.

Want hoe is het in hemelsnaam geen bug dat wanneer je HDMI-CEC aanzet, de TV niet meer naar standby gaat maar zich compleet uitschakelt? Dat zijn compleet losstaande dingen, het één hoort niks met het ander te maken te hebben. En zoals ik schreef, bij mij staat HDMI-CEC aan, ik gebruik het actief, en mijn TV kan prima naar standby gaan, en van daaruit weer wakker worden.

Als dat niet meer werkt zodra je HDMI-CEC aan zet, dan is dat of de meeste idiote ontwerp beslissing ooit, of een bug.
het gebeurt pas sinds 3 maanden, heb hem 5 jaar prima gebruikt ]met hdmi-cec aan

• PNJvG
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Wij hebben hetzelfde "probleem", maar dan met de PHILIPS 65PUS8505/12 gekocht in 2020.
Lang niet altijd met aanzetten, maar wel steeds regelmatiger.
Ik lees dus aandachtig mee :P

• maarenaurich
PNJvG schreef op maandag 15 december 2025 @ 16:59:
Wij hebben hetzelfde "probleem", maar dan met de PHILIPS 65PUS8505/12 gekocht in 2020.
Lang niet altijd met aanzetten, maar wel steeds regelmatiger.
Ik lees dus aandachtig mee :P
Zo begon het ook bij ons, steeds regelmatiger, nooit altijd maar wel vaak
Pagina: 1