ik heb een hoofdpagina (main.html) en ik wil die automatisch laten zien als ik index.html laad, index.html heeft geen opmaak ofzo nodig. Ik ben nu al een tijdje aan het rommelen met dreamweaver en ik krijg het maar niet voor elkaar. Het renamen van main.html naar index.html is geen optie. Wie kan mij helpen?
Verwijderd
met js. In de body tag van index,htm zet je onLoad();
op onload doe je dan een open window (met dw MM_openBRwindow();), en daarna close window..ik heb een voorbeeld ff zoeken...
hiero
op onload doe je dan een open window (met dw MM_openBRwindow();), en daarna close window..ik heb een voorbeeld ff zoeken...
hiero
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <script language="JavaScript">
<!--
function MM_openBrWindow(theURL,winName,features) { //v2.0
window.open(theURL,winName,features);
}
function OnLoad() {
MM_openBrWindow('http://www.blabla.nl','blasite','toolbar=yes,location=yes,status=yes,menubar=yes,scrollbars=yes,resizable=yes,width=700,height=400');
window.close();
}
//-->
</script> |
of een meta refresh..
kleinste waarde is dan wel 1 seconde.
als je met de search op meta refresh zoekt dan krijg je zeker antwoord.
ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!
Je kunt in de webserver instellen welke files die moet laten zien als Default. Als je Apache draait als webserver, upload je een bestand genaamd .htaccess met het volgende erin
Zo pakt hij automagisch main.html erbij.
UPDATE: spelvout eruit
code:
1
| DirectoryIndex index.html main.html |
UPDATE: spelvout eruit
"You're only as good, as what you did last week."
Ik gebruik apache (nadat onze hoofdserver vanmorgen op zijn gat lag door het Nimda virus) en ik denk dat ik nu wel klaar ben. Thanx!!Op woensdag 19 september 2001 16:26 schreef oh,when? het volgende:
Je kunt in de webserver instellen welke files die moet laten zien als Default. Als je Apache draait als webserver, upload je een bestand genaamt .htaccess met het volgende erin
code:
1 DirectoryIndex index.html main.html
Verwijderd
Werkt ook met 0 secondeOp woensdag 19 september 2001 16:24 schreef intert0y het volgende:
of een meta refresh..
Het werkt als die pagina in dezelfde dir staat als index.html, maar het werkt niet als de pagina in een sub dir staat. Weet iemand misschien hier een oplossing voor?
Ook met 0.1 hoor.. 'tis maar dat je 't weetOp woensdag 19 september 2001 16:39 schreef Mikedigi het volgende:
[..]
Werkt ook met 0 seconde
code:
1
| <body onLoad="window.location.href="main.html";"> |
?
Verwijderd
moet je ff de volledige path naar die pagina zetten.Op woensdag 19 september 2001 17:07 schreef Alarmnummer het volgende:
Het werkt als die pagina in dezelfde dir staat als index.html, maar het werkt niet als de pagina in een sub dir staat. Weet iemand misschien hier een oplossing voor?
Pagina: 1