Keuze beveiligingscamera's MKB

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Nickkie55
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:13
We hebben in ons bedrijfspand een camerasysteem van Dahua bestaande uit:
- 6 Dahua IP camera's die momenteel voldoen aan mijn verwachting.
- 8 Dahua coax camera's die storen en uitvallen. Tijd voor vervanging.
- Dahua NVR (weet even niet wat voor type)
- Het bedrijfsnetwerk bestaat uit een Unifi systeem met o.a. een cloud Gateway max 512GB.

Nu heb ik Unifi protect geprobeerd op de cloud gateway en de 6 dahua cameras toegevoegd. Dit werkt prima maar kan helaas alleen continue opnemen.

Nu wil ik graag cameras vervangen en toevoegen en heb ik advies nodig.

Wensen
- Ik wil graag op 3 tvs de camera beelden streamen. Alle 3 de gebruikers moeten aparte rechten krijgen.
- Onze vrachtwagen chauffeurs willen graag op afstand mee kijken om te zien of de trailers al geladen zijn. Deze moeten ook niet alle rechten krijgen.
- Ik wil makkelijk een stukje video kunnen exporteren/opslaan.
- Graag zou ik met de cameras bij de ingangspoort de kentekens willen scannen en opslaan.

Optie 1:
Compleet overstappen op Unifi protect

Voor en nadelen:
- Mooi alles in 1 systeem (unify)
- Gateway beperkt tot 6 cameras dacht ik. Dus moet een nieuwe unify NVR kopen.
- Bestaande Dahua IP cameras moeten eigen vervangen worden voor meer intelligentie.
- Viewport voor weergave van een aantal cameras op een monitor/tv in de werkplaats.

Optie 2:
Bij Dahua blijven.

Voor en nadelen:
- Geen complete intergratie in mijn Unifi netwerk.
- Weet niet zeker of de bestaande NVR niet te oud is.
- Vind de software wel tegenvallen.
- Voordeel is dat de bestaande IP cameras zo kunnen blijven en eventueel de NVR kan blijven.

Optie 3:
Aparte Synology rack NAS aanschaffen voor camera bewaking.

Voor en nadelen:
- Ik denk de prijs, Rackstation + Schijven + Camera licenties (verwacht 16)
- Heb prive een Synology en ben echt tevreden met dit systeem.
- Je bent niet gebonden aan 1 camera merk.

Ik zal ongetwijfeld wat voor en nadelen of misschien opties vergeten zijn maar laat me graag door jullie adviseren.

Thanks!

18.090 Wp | 60Heatpipes | Auer Edel eau 270ltr | Panasonic J 9kW | Mitsubishi HI 5kW | 3 x Fujitsu General 2,5kW

Alle reacties

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Je kan 5 4k camera's via de UCG-max aansturen https://www.ui.com/cloud-gateways/resource-calculator maar ik zou die 512GB wel opschalen naar een 2 TB schijfje :)

Voor de schermen is er een poe naar hdmi dongle beschikbaar waar je profielen op kunt aanmaken. https://eu.store.ui.com/eu/en/products/ufp-viewport uitvoering: Ubiquiti Unifi Protect Viewport kun je hier YouTube: When you do such a bad job the company flies a guy out to fix your s... aan het werk zien.

[ Voor 21% gewijzigd door Damic op 12-12-2025 21:45 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:00
Mijn vermoeden is dat de Unifi oplossing het minste maintenance heeft.

Nu heb ik zelf meerdere dahua cameras op synology thuis, en dat is best wel hobby.
De dahua's moet je goed firewallen anders uploaden ze data naar China, en Synology ondersteunt ze wel, maar ook weer niet helemaal. Als je bijv. de detectie sensivity wilt aanpassen moet dat in de camera. Dus weer inloggen in de camera en die interface is... matig...
Uiteindelijk wel goed beeld.

Echter, geopolitieke ontwikkelingen kunnen ook de Unifi oplossing onaantrekkelijk maken. Dan is de Dahua oplossing volledig cloud-ontkoppelt maar meer effort.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@jeroen3 de cloud naam is meer om te zeggen dat de controller op zijn eigen kan werken en geen extra "key" meer nodig heeft. De UCG range is met cloud controller de UXG range is zonder en moet je UniFi OS Server op een ander toestel draaien of een key kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Damic op 12-12-2025 23:06 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• nafofella
  • Registratie: Juli 2025
  • Nu online
De synology nvr is echt ideaal. Pakt elke camera en eenmaal ingesteld heb je er weinig omkijken meer na.
Je kunt heel makkelijk groepen en rechten aanmaken en per camera de parameters instellen.
Zo heb ik een paar cameras die continu opnemen. en de rest alleen bij beweging. Laatst liet mijn kerstverlichting door de wind de detectie steeds afgaan dus dan sluit ik dat gebiedje uit van detectie.

Ik heb met mijn systeem ook kenteken scan en gezichtsdetectie gedaan en dat werkt ook goed. Maar dan wel een goede camera die redelijk recht op de te detecteren auto's staat. onder een hoek van 45 graden lijkt mij dit moeilijker.

Het volgende project wat ik wil doen en wat theoretisch werkt is dat als de syno kentekens detecteert van onze auto's en hij via de doorbird met api automatisch het hekt opent. dus zelfs dat behoort tot de mogelijkheden van synology.

Ik heb 8x 4k camera van foscam en via site-2-site-magic nog een andere camera. (hij zit nog niet aan de max belasting) Via unifi heb ik een aparte vlan aangemaakt waardoor de camera's niet naar buiten kunnen verbinden. de enige die toegang heeft tot het vlan is mijn Nas. De dva staat in een apart hok en met dual streaming worden de beelden ook nog elders bewaard :') (onder motto als ze mijn dva jatten dan heb ik de beelden elders nog van hoe ze hem jatten ;))

In mijn systeem is het enige nadeel dat sommige van mijn lan kabels niet top zijn en ik heel af en toe verbinding verlies voor een minuut. Maar dit kan je voorkomen door 100% koper kabels te nemen met de juiste afmontage.

Hiervoor had ik een foscam nvr wat vergelijkbaar zal zijn met dahua nvr.

Dus ik zou kiezen voor de optie synology.

[ Voor 3% gewijzigd door nafofella op 13-12-2025 09:10 ]