We hebben in ons bedrijfspand een camerasysteem van Dahua bestaande uit:
- 6 Dahua IP camera's die momenteel voldoen aan mijn verwachting.
- 8 Dahua coax camera's die storen en uitvallen. Tijd voor vervanging.
- Dahua NVR (weet even niet wat voor type)
- Het bedrijfsnetwerk bestaat uit een Unifi systeem met o.a. een cloud Gateway max 512GB.
Nu heb ik Unifi protect geprobeerd op de cloud gateway en de 6 dahua cameras toegevoegd. Dit werkt prima maar kan helaas alleen continue opnemen.
Nu wil ik graag cameras vervangen en toevoegen en heb ik advies nodig.
Wensen
- Ik wil graag op 3 tvs de camera beelden streamen. Alle 3 de gebruikers moeten aparte rechten krijgen.
- Onze vrachtwagen chauffeurs willen graag op afstand mee kijken om te zien of de trailers al geladen zijn. Deze moeten ook niet alle rechten krijgen.
- Ik wil makkelijk een stukje video kunnen exporteren/opslaan.
- Graag zou ik met de cameras bij de ingangspoort de kentekens willen scannen en opslaan.
Optie 1:
Compleet overstappen op Unifi protect
Voor en nadelen:
- Mooi alles in 1 systeem (unify)
- Gateway beperkt tot 6 cameras dacht ik. Dus moet een nieuwe unify NVR kopen.
- Bestaande Dahua IP cameras moeten eigen vervangen worden voor meer intelligentie.
- Viewport voor weergave van een aantal cameras op een monitor/tv in de werkplaats.
Optie 2:
Bij Dahua blijven.
Voor en nadelen:
- Geen complete intergratie in mijn Unifi netwerk.
- Weet niet zeker of de bestaande NVR niet te oud is.
- Vind de software wel tegenvallen.
- Voordeel is dat de bestaande IP cameras zo kunnen blijven en eventueel de NVR kan blijven.
Optie 3:
Aparte Synology rack NAS aanschaffen voor camera bewaking.
Voor en nadelen:
- Ik denk de prijs, Rackstation + Schijven + Camera licenties (verwacht 16)
- Heb prive een Synology en ben echt tevreden met dit systeem.
- Je bent niet gebonden aan 1 camera merk.
Ik zal ongetwijfeld wat voor en nadelen of misschien opties vergeten zijn maar laat me graag door jullie adviseren.
Thanks!
- 6 Dahua IP camera's die momenteel voldoen aan mijn verwachting.
- 8 Dahua coax camera's die storen en uitvallen. Tijd voor vervanging.
- Dahua NVR (weet even niet wat voor type)
- Het bedrijfsnetwerk bestaat uit een Unifi systeem met o.a. een cloud Gateway max 512GB.
Nu heb ik Unifi protect geprobeerd op de cloud gateway en de 6 dahua cameras toegevoegd. Dit werkt prima maar kan helaas alleen continue opnemen.
Nu wil ik graag cameras vervangen en toevoegen en heb ik advies nodig.
Wensen
- Ik wil graag op 3 tvs de camera beelden streamen. Alle 3 de gebruikers moeten aparte rechten krijgen.
- Onze vrachtwagen chauffeurs willen graag op afstand mee kijken om te zien of de trailers al geladen zijn. Deze moeten ook niet alle rechten krijgen.
- Ik wil makkelijk een stukje video kunnen exporteren/opslaan.
- Graag zou ik met de cameras bij de ingangspoort de kentekens willen scannen en opslaan.
Optie 1:
Compleet overstappen op Unifi protect
Voor en nadelen:
- Mooi alles in 1 systeem (unify)
- Gateway beperkt tot 6 cameras dacht ik. Dus moet een nieuwe unify NVR kopen.
- Bestaande Dahua IP cameras moeten eigen vervangen worden voor meer intelligentie.
- Viewport voor weergave van een aantal cameras op een monitor/tv in de werkplaats.
Optie 2:
Bij Dahua blijven.
Voor en nadelen:
- Geen complete intergratie in mijn Unifi netwerk.
- Weet niet zeker of de bestaande NVR niet te oud is.
- Vind de software wel tegenvallen.
- Voordeel is dat de bestaande IP cameras zo kunnen blijven en eventueel de NVR kan blijven.
Optie 3:
Aparte Synology rack NAS aanschaffen voor camera bewaking.
Voor en nadelen:
- Ik denk de prijs, Rackstation + Schijven + Camera licenties (verwacht 16)
- Heb prive een Synology en ben echt tevreden met dit systeem.
- Je bent niet gebonden aan 1 camera merk.
Ik zal ongetwijfeld wat voor en nadelen of misschien opties vergeten zijn maar laat me graag door jullie adviseren.
Thanks!
18.090 Wp | 60Heatpipes | Auer Edel eau 270ltr | Panasonic J 9kW | Mitsubishi HI 5kW | 3 x Fujitsu General 2,5kW