Ik heb een Slide gordijn en naast het bedienen via Home Assistant leek het mij wel leuk/handig om het ook fysiek op de slaapkamer te kunnen bedienen. Nu heb ik een Sonoff SwitchMan M5-3C-86W gekocht, maar met mijn neus gekeken. Ik dacht dat dit op batterijen werkte, maar moet in een wandcontactdoos worden gezet. Er zijn 5 aansluitpunten, nul, spanning en plek voor 3 draden naar 3 apparaten zoals in onderstaand plaatje.
Weet iemand of ik dit ook kan gebruiken zonder iets op L1, L2 en L3 aan te sluiten? Ik heb namelijk voldoende aan dat er een Zigbee signaal naar Home Assistant gaat om die vervolgens daar te koppelen aan de Slide.

Daarnaast kom ik er net achter dat het Matter ondersteunt, maar geen Zigbee. Wordt volgens mij een puzzel om dit werken te krijgen. Als iemand nog ergens een soortgelijke 3-delige bedieningsknop te koop weet die wel met Zigbee werkt houd ik mij aanbevolen.
Weet iemand of ik dit ook kan gebruiken zonder iets op L1, L2 en L3 aan te sluiten? Ik heb namelijk voldoende aan dat er een Zigbee signaal naar Home Assistant gaat om die vervolgens daar te koppelen aan de Slide.

Daarnaast kom ik er net achter dat het Matter ondersteunt, maar geen Zigbee. Wordt volgens mij een puzzel om dit werken te krijgen. Als iemand nog ergens een soortgelijke 3-delige bedieningsknop te koop weet die wel met Zigbee werkt houd ik mij aanbevolen.
[ Voor 14% gewijzigd door Orthodroom op 12-12-2025 16:22 ]