Toon posts:

welke 5.1 kaart zou je aanraden?

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik kan geen creative hebben omdat ik dan met me via chipset zit. Maar ik heb nu namelijk wel een 5.1 digital versterker en boxen...dus nu het kaartje nog :)

tell mee ???

Verwijderd

Topicstarter
c'mon dudes...share share share ?? ;)

Verwijderd

Topicstarter
der was toch ook een goed kaatje van Philips ofnie....weet iemand hoe dat ding heet...

kep een terratec dmx 1024 maar die werkt niet mee aan die onzin als 5.1 :r

Beetje jammer

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op woensdag 19 september 2001 16:33 schreef Neo_stg het volgende:
der was toch ook een goed kaatje van Philips ofnie....weet iemand hoe dat ding heet...

Beetje jammer
Doet ie wel.
moet je alleen een externe decoder hebben.

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-08 15:21

lange

Boom Boom?

Op woensdag 19 september 2001 16:33 schreef Neo_stg het volgende:

Beetje jammer
die sixpack kan dat dus wel en bij die review staat ook die phillips (2e link).

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:49

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

http://nl.hercules.com/products_index.php?p=theaxp&s=features

Deze gaat ik in iedergeval halen.

Roeleert volgens mijn wel

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

Verwijderd

Topicstarter
quote:
--------------------------------------------------------------------------------

Doet ie wel.
--------------------------------------------------------------------------------
wat voor decoder moet je dan hebben dan?? en wat kost dat grapje?? ;)

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 22:38
Dat spul van Terratec is meestal van erg goede kwaliteit. De ouder kaarten hadden nogal eens last van compatability problemen, maar dat komt tegenwoordig vrij weinig meer voor.

ik zou als ik jou was es op www.terratec.net kijken

Verwijderd

Topicstarter
Als ik me niet vergis heeft die hercules toch geen 5.1 digital ofwel??

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:57

DaRoot

Some say...

Op woensdag 19 september 2001 16:13 schreef Neo_stg het volgende:
ik kan geen creative hebben omdat ik dan met me via chipset zit. Maar ik heb nu namelijk wel een 5.1 digital versterker en boxen...dus nu het kaartje nog :)

tell mee ???
Ik heb EN een VIA chipset (op me MSI K7T266) EN een SB!Live 5.1... geen centje pijn...

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Ik heb ook een via chipset in combinatie met een SB 5.1 en heb ook nergens last van

Verwijderd

Ook ik heb een via chip op mijn Abit KT7a daar de nieuwste drivers op, en geen problemen met mijn creative live 5.1

Verwijderd

Op woensdag 19 september 2001 16:48 schreef De_Paashaas het volgende:
http://nl.hercules.com/products_index.php?p=theaxp&s=features

Deze gaat ik in iedergeval halen.

Roeleert volgens mijn wel
Jah, die GameTheaterXP roeleert zwaar! :9~ Ik wacht zelf ff een maand, dan is de 6.1-versie uit waardoor hopelijk de huidige versie wat goedkoper is ;)

Trouwens, de breakout-box die erbij zit is ook extreem cool. Kan ik makkelijk mn synthesizer, gitaar & koptelefoon inpluggen :D

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op woensdag 19 september 2001 16:55 schreef Neo_stg het volgende:
quote:

Doet ie wel.
wat voor decoder moet je dan hebben dan?? en wat kost dat grapje?? ;)
Nou op die six pack zit de DD decoder op de kaart zelf.
en bij de Xfire gaat het complete signaal via s/pdif naar een externe decoder.
dus een verterker waar een DD decoder in zit zodat je op die versterker je boxen aansluit.

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Op woensdag 19 september 2001 16:13 schreef Neo_stg het volgende:

tell mee ???
Waarom gaat dit niet met een Via Chipset ?
Op mijn andere (server) pc (niet deze dus) :) zit ook een sb-live! 5.1 en een MB met een via chipset en die 2 werken nochthans goed samen .... ?
Of heb ik je vraag verkeerd begrepen ?

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

Verwijderd

Op donderdag 20 september 2001 01:11 schreef skeletonman het volgende:

[..]

Waarom gaat dit niet met een Via Chipset ?
Op mijn andere (server) pc (niet deze dus) :) zit ook een sb-live! 5.1 en een MB met een via chipset en die 2 werken nochthans goed samen .... ?
Of heb ik je vraag verkeerd begrepen ?
Ik denk dat hij het pci-latency probleem in de viachipset bedoelt. SB-live icm via kan problemen geven, maar d'r is al een patch voor.

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:14
Een terratec xfire is goed genoeg, via de digitale uitgang kun je 5.1 dvds kijken en spellen gebruiken toch maar 4 kanalen

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
koop een sb audigy of gewoon sblive. moet prima werken. misschien heb je een bios updateje of driver update nodig, maar da's alles.

audigy zal ergens net onder de 100 pleuro liggen en de live 5.1 onder de 50 pleuro.

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op woensdag 19 september 2001 17:20 schreef DeepFreezer het volgende:

[..]

Jah, die GameTheaterXP roeleert zwaar! :9~ Ik wacht zelf ff een maand, dan is de 6.1-versie uit waardoor hopelijk de huidige versie wat goedkoper is ;)

Trouwens, de breakout-box die erbij zit is ook extreem cool. Kan ik makkelijk mn synthesizer, gitaar & koptelefoon inpluggen :D
Mijn normale GTXP kan ik icm de nieuwe drivers ook als 6.1 gebruiken. Dan gebruik je de hoofdtelefoonuitgang extra aansluiting voor die kanalen :P

Drivers zijn bij Hercules zowieso goed geregeld, en ik heb nog geen rare dingen meegemaakt icm met m'n Radeon en K7T Turbo m'bord. :)

Afbeeldingslocatie: http://europe.hercules.com/mediaroom/gallery/gt_xp/bigface_gtxp.jpg

Afbeeldingslocatie: http://europe.hercules.com/mediaroom/gallery/gt_xp/bigback_gtxp.jpg

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-07 21:21
hmm die van phillips is een true 5.1 geluidskaart. hele goeie en kwalitatief hoogwaardige kaart die uitstekend geluid weergeeft (ik dacht dat het de phillips soundedge was maar ik kan me vergissen)

let wel dit is dee eerste ECHTE 5.1 kaart geen enkele kaart kan 5.1 encoden en weergeven op spel nivuea alle andere kaarten kunnen het alleen decoderen.

verder heb ik zelf de gametheater xp en de creative soundblaster audigy en beide zijn kwalitatief goede kaarten. je kan met geen van beide echt mis gaan. Ik zou zelf overigens naar de audigy neigen te gaan deze gebruikt namelijk ietwat nieuwere technology en zal dus ook ietwat langer meegaan maar de gametheater xp is ook een goede keus.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Pagina: 1