Ik zoek een monitor ter vervanging van mijn huidige MSI 1440p 27" monitor
Mijn huidige monitor is net iets meer dan drie jaar oud en heeft dus dode pixels gekregen
. Ik wil deze dus vervangen. Nu ben ik eigenlijk erg blij met m'n huidige monitor behalve die dode pixel dan natuurlijk. Het formaat en de resolutie zijn erg fijn. Ik gebruik het scherm voor gamen en werk. 4K is eigenlijk geen optie want ik speel voornamelijk Warhammer 3 en dat trekt de rest van mijn PC niet op 4K
Ik zou graag QD (?) OLED proberen omdat ik ook erg blij met met de OLED TV die beneden staat maar ik maak me een beetje zorgen of werken op een oled wel fijn is.
De monitoren die ik overweeg zijn
uitvoering: Gigabyte MO27Q28G Zwart
De Gigabyte is mooi geprijst. Heeft een matte finish en is QD-OLED waarvan ik heb gelezen dat het net effe lekkere tekst produceert.
of de
uitvoering: MSI G272QPF E2 Zwart
Eigenlijk mijn huidige monitor maar dan net iets minder. Veel waar voor je geld maar wat me vooral stoort is dat ik dan geld betaal om er op achteruit te gaan. Iets als dit maar dan net effe beter dan ik nu heb zou mooi zijn.
Budget is max 600 euro maar het hoeft niet op natuurlijk.
Qua merk sta ik op zich open voor alles maar ik heb wel voorkeur voor merken waar ik goede ervaring mee heb zoals Dell, MSI, Asus en Gigabyte. Ik heb geen goede ervaring met Samsung TV's waar ik de kleur te onnatuurlijk en verzadigd vind.
Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van werken op 1440p oled. Helemaal van developers
De monitor komt thuis op "kantoor" waar de gordijnen in principe dicht kunnen.
Mijn huidige monitor is net iets meer dan drie jaar oud en heeft dus dode pixels gekregen
Ik zou graag QD (?) OLED proberen omdat ik ook erg blij met met de OLED TV die beneden staat maar ik maak me een beetje zorgen of werken op een oled wel fijn is.
De monitoren die ik overweeg zijn
uitvoering: Gigabyte MO27Q28G Zwart
De Gigabyte is mooi geprijst. Heeft een matte finish en is QD-OLED waarvan ik heb gelezen dat het net effe lekkere tekst produceert.
of de
uitvoering: MSI G272QPF E2 Zwart
Eigenlijk mijn huidige monitor maar dan net iets minder. Veel waar voor je geld maar wat me vooral stoort is dat ik dan geld betaal om er op achteruit te gaan. Iets als dit maar dan net effe beter dan ik nu heb zou mooi zijn.
Budget is max 600 euro maar het hoeft niet op natuurlijk.
Qua merk sta ik op zich open voor alles maar ik heb wel voorkeur voor merken waar ik goede ervaring mee heb zoals Dell, MSI, Asus en Gigabyte. Ik heb geen goede ervaring met Samsung TV's waar ik de kleur te onnatuurlijk en verzadigd vind.
Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van werken op 1440p oled. Helemaal van developers
De monitor komt thuis op "kantoor" waar de gordijnen in principe dicht kunnen.
[ Voor 3% gewijzigd door Pkunk op 12-12-2025 16:44 ]
Hallo met Tim