snoer pick-up gemold, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

• Factor1
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-12 20:00
Hoi,

Ik ben erg blij dat ik hier anoniem kan posten. Ik ben namelijk nogal dom geweest.

Ik dacht het audiosnoer van mijn nieuwe pick-up, die ca. 2 meter van de versterker af staat, te verlengen door er een kabel tussen te zetten met kroonsteentjes. Dat deed niks.

Er zaten toen dus geen tulpstekkertjes meer aan het snoer.

Dus heb ik losse tulpstekkertjes gekocht. Maar ik denk dat er iets niet klopt, want deze hebben twee ingangen, terwijl ik toch maar één draad heb voor links en één voor rechts. Tenzij je het plastic draad apart zou nemen? Zie foto voor wat ik er van gemaakt hebt. (Het kroonsteentje van de aarde heb ik er inmiddels tussenuit gehaald).

Ik weet intussen dat je om een langere afstand naar de versterker te overbruggen (langer dan 1.20 m) een voorversterker nodig hebt, die zit er nu tussen. Echter zit er nu aan de andere kant van die voorversterker een lange kabel, van 2,5 m. die mijn man voor me heeft gekocht. Dat is dus juist niet de bedoeling, vermoed ik.

Vragen:|

Heb ik verkeerde stekkertjes gekocht of doe ik iets verkeerd bij het bevestigen en zo ja wat?

Dat ik nu alleen maar een keiharde brom hoor als ik de pick-up en de versterker aanzet, komt dat door die te lange kabel, door het verkeerd aansluiten op de tulpstekkers of door iets anders?

Alvast dank voor de, hopelijk niet al te vernietigende, reacties.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tqGHGPhavemssSnkkE2pCVRxRKA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CeIxRBFuIEEVIPQH8s5gQdG4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Factor1 op 12-12-2025 14:18 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:51

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dat gaat niet werken. Je hebt de signaaldraad en massa samengevoegd op dat groene kroonsteentje. Even de draadjes apart aansluiten ( er zijn immers 2 aansluitingen op het groene kroonsteentje) en dan zal het wel werken. Wel even goed nakijken wat massa is en wat signaal op de groene stekker.
En nee, een voorversteker heb je niet nodig.

Ik zie op die groene stekker een + en - teken. Massa mag aan de -, signaaldraad aan de +

[ Voor 18% gewijzigd door Microkid op 12-12-2025 14:23 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Je hebt ze verkeerd aangesloten, elke stekker heeft 2 draden. De zilverkleurige die je op de foto ziet (buitenmantel) en de signaaldraad, rood of doorzichtig.
Je hebt nu bij elke stekker de buitenmantel en signaaldraad met elkaar verbonden, dit veroorzaakt je brom en zorgt ervoor dat je geen signaal krijgt.
op elke stekker moet dus de buitenmantel apart van de signaaldraad aangesloten worden. (signaaldraad is de pin, de buitenmantel is de ring eromheen)
let hierbij dus op dat je de signaaldraad ook moet strippen, plastic geleid niet.
Ook waar je de kabel verlengt, moeten signaal en mantel los van elkaar verlengd worden.

Als ik het zo zie, is deze kabel ook niet echt geschikt om op deze stekkers aan te sluiten, de signaaldraad is hiervoor veel te fragiel.

in plaats van alle moeite (en mogelijk toevoegen van storingsbronnen door verlengen), zou ik adviseren om gewoon een tulpkabel te kopen in de juiste lengte.

[ Voor 9% gewijzigd door GeleFles op 12-12-2025 14:19 ]

• Factor1
Dank beide!
Dat over die plastic draad die apart moet had ik natuurlijk zelf kunnen bedenken! Google hielp me gek genoeg niet op dit spoor. Even kijken of dit de oplossing is!

• Factor1
Ok nu de tulpstekkers goed aangesloten, maar nog dezelfde brom.

Ik kan een lange kabel kopen, maar hoe bevestig ik die aan de pick-up?

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:51

Cheezus

Luiaard

Hoe heb je het nu zitten dan? Die 'plastic draad' bedoel je daar het rode en het transparante plastic mee? Daarin zit weer een geleider (koper) maar je moet dat plastic wel eerst strippen.

Dus het gevlochten 'ijzer' op je foto stop je in de (-) en de gestripte draad doe je in de (+) waarbij je zorgt dat deze 2 niet met elkaar in contact komen (niet te ver strippen dus).

• Factor1
Aaah, nu vat ik 'm. Plastic geleidt niet, is ook zo!
Pagina: 1