Eerste opmerking: geen idee of ik deze vraag in het juiste forum heb gezet.
Discussie/feedbacktopic:
Je hoort er steeds meer over dat we rekening moeten houden met (langdurige) stroom / electriciteits uitval.
Persoonlijk vind ik dit relevant en heb ik maanden geleden deze generator gekocht.
(Nog niet hoeven te gebruiken gelukkig, maar dat is meestal met nood).
Nu zoek ik aanvullends hierop een batterij of powerbank. Iets mobiels bijvoorbeeld. Het voordeel daarvan is deze makkelijk te bedienen is (generator moet je toch buiten laten staan etc.).
Use cases:
1. direct stroom voor een paar uur (langer dan laadt ik hem op met de generator);
2. 220V output is wel wenselijk niet verplicht
3. Niet al te groot/zwaar. Hij kan op bed meegenomen worden bijvoorbeeld
4. Genoeg vermogen voor een paar uur voor het volgende:
* Laptop gebruik
* opladen van telefoon
* lampje opladen (via USB)
5. Makkelijk en snel op te laden via de generator (maar ook via stroomnet).
Liefst niet al te duur en hoeft geen topkwaliteit te zijn maar gewoon goed.
Ik heb met die hele kleine powerbanks (die platte schijfjes) het gevoel dat die maar heel licht zijn (kan het mis hebben), dus ik zat te denken aan een "box model", maar zoals gezegd wel compact om mee te nemen op/naast bed), Maar als zo'n schijf/plaat model ook voldoet ook prima.
Ik zoek dus geen volwaardige thuisbatterij (die je kunt opladen met zonnepanelen): die vind ik veel te duur (voor dit gebruik) en ook te zwaar.
Wie heeft er (aankoop) advies/tips/ punten waar ik nog rekening mee moet houden?
Dank u wel.
Discussie/feedbacktopic:
Je hoort er steeds meer over dat we rekening moeten houden met (langdurige) stroom / electriciteits uitval.
Persoonlijk vind ik dit relevant en heb ik maanden geleden deze generator gekocht.
(Nog niet hoeven te gebruiken gelukkig, maar dat is meestal met nood).
Nu zoek ik aanvullends hierop een batterij of powerbank. Iets mobiels bijvoorbeeld. Het voordeel daarvan is deze makkelijk te bedienen is (generator moet je toch buiten laten staan etc.).
Use cases:
1. direct stroom voor een paar uur (langer dan laadt ik hem op met de generator);
2. 220V output is wel wenselijk niet verplicht
3. Niet al te groot/zwaar. Hij kan op bed meegenomen worden bijvoorbeeld
4. Genoeg vermogen voor een paar uur voor het volgende:
* Laptop gebruik
* opladen van telefoon
* lampje opladen (via USB)
5. Makkelijk en snel op te laden via de generator (maar ook via stroomnet).
Liefst niet al te duur en hoeft geen topkwaliteit te zijn maar gewoon goed.
Ik heb met die hele kleine powerbanks (die platte schijfjes) het gevoel dat die maar heel licht zijn (kan het mis hebben), dus ik zat te denken aan een "box model", maar zoals gezegd wel compact om mee te nemen op/naast bed), Maar als zo'n schijf/plaat model ook voldoet ook prima.
Ik zoek dus geen volwaardige thuisbatterij (die je kunt opladen met zonnepanelen): die vind ik veel te duur (voor dit gebruik) en ook te zwaar.
Wie heeft er (aankoop) advies/tips/ punten waar ik nog rekening mee moet houden?
Dank u wel.
:strip_exif()/f/image/p5WUUYLthBCJSEmHZd3B5SNI.jpg?f=fotoalbum_large)