Ik zie de laatste maanden online steeds vaker mensen/ontwikkelaars zeggen dat alfasoftware heel makkelijk moet kunnen worden getest door mensen met weinig ervaring, en dat daar dan ook meer rekening mee moet worden gehouden. Ik snap die trend niet zo goed, want het is toch juist níet slim als mensen met weinig computer-/testkennis zich op alfaversies van software gaan storten? Of denk ik te ouderwets? Wat vinden jullie?
Vraag
Alle reacties
Mee eens, je kunt beter early beta's door mensen met minder ervaring laten testen en de "pro's" de grootste/ergste bugs uit de alpha's laten halen
Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.
Ik denk dat er voor allebei wel wat te zeggen is 
Als je een compleet nieuw product lanceert, is het helemaal niet verkeerd om (ook) input van mensen te verzamelen die weinig (of geen) ervaring met een pakket hebben. Juist omdat ze niet gehinderd worden door enige kennis van wat het systeem zou moeten kunnen
Ben je bezig met een versie X.0 (waarbij X groter of gelijk is aan 2), is de input van de onwetenden van minder belang... alhoewel je daarmee wel een kans hebt dat er meer naar de werking gekeken wordt (en niet of minder naar de veranderingen in UX/UI, waar meer ervaren gebruikers (die minder of geen kennis van testen hebben) veel eerder over zullen struikelen).
Maar er is zeker een lans te breken voor het vroegtijdig laten (mee-)testen door mensen die zich meer zullen richten op de werking, dan op de bugs. Juist omdat ze niet de kennis of ervaring hebben op bugs te focussen.
Als je een compleet nieuw product lanceert, is het helemaal niet verkeerd om (ook) input van mensen te verzamelen die weinig (of geen) ervaring met een pakket hebben. Juist omdat ze niet gehinderd worden door enige kennis van wat het systeem zou moeten kunnen
Ben je bezig met een versie X.0 (waarbij X groter of gelijk is aan 2), is de input van de onwetenden van minder belang... alhoewel je daarmee wel een kans hebt dat er meer naar de werking gekeken wordt (en niet of minder naar de veranderingen in UX/UI, waar meer ervaren gebruikers (die minder of geen kennis van testen hebben) veel eerder over zullen struikelen).
Maar er is zeker een lans te breken voor het vroegtijdig laten (mee-)testen door mensen die zich meer zullen richten op de werking, dan op de bugs. Juist omdat ze niet de kennis of ervaring hebben op bugs te focussen.
The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm