Hey!
Ik wil een oude (+- 2019) Dahua camera vervangen door een nieuwe camera van Unifi (UVC-G6-TURRET)
De dahua camera is een :IPC-HDW4631C-A
Nu is het zo dat ik dacht van de oude kabel uit de muur te kunnen halen (tot waar de fiche van de UTP kabel in de RJ45 van de camera geklikt zit) en gewoon eenvoudig deze in de RJ45 fiche van de nieuwe Unifi camera te steken)
/f/image/bClNCWrWkGzHgJFqDe1aaOMy.png?f=fotoalbum_large)
Zowel de Dahua als de Unifi camera hebben de fiche zoals in de afbeelding aan de camera, gewoon de RJ45 UTP kabbel inklikken en klaar dacht ik..
Nu is het zo dat ik de kabel niet ver genoeg uit de muur krijg (de kabel zit 'muurvast' ) dus geraak ik niet aan de de fiche van de huidige camera, waarop ik hoopte de nieuwe aan te sluiten.
Dus is mijn volgende idee om deze kabel door te knippen:
:strip_exif()/f/image/uDKwiqpG8XCcfrhZ6khcnDEu.jpg?f=fotoalbum_large)
(dus van de oude Dahua camera)
en hier weer een RJ45 fiche op te monteren, en deze dan te kunnen aansluiten op de nieuwe Unifi camera..
maar die kabel van de camera gebruikt niet dezelfde kleurcodering als een UTP kabel..
Wat ik verwacht te vinden als ik de kabel doorknip van de camera is dus zoals op deze afbeelding:
/f/image/seDyULX0CPJwgaTxTzeRcjAP.png?f=fotoalbum_large)
Maar hier snap ik de dingen niet zo goed meer dus..
als ik het goed snap zitten er dus 8 aders in deze kabel, maar waarvan 2 voor de externe voedings fiche (wat niet gebruikt wordt)
dus dat wil zeggen dat er maar 6 aders op de ethernet kabel doorverbonden zijn?
Kan ik deze camera doen werken als er maar 6 van de 8 aders beschikbaar zijn?
volgende vraag is welke kleur van de kabel komt dan overeen met de kleurcode van een UTP kabel?
van uit de afbeelding zijn mij een paar dingen niet heel duidelijk..
brown en 'blue 1' komen vermoed ik overeen met oranje en oranje- wit (vrije keus?)
orange en 'bue 2' komen dan overeen met green en green-white (vrije keus?)
maar dan staat bij: white-brown / brown --> grey --> welke is het dan? bruin? of bruin-wit?
en idem voor de blauw / blauw -wit --> yellow --> welke is het dan? blauw? of blauw-wit die overeenkomt met de 'yellow'?
Ik vond ook deze info:
https://portal.dahuatech....dard-eia-tia-t568b-062023
dit lijkt overeen te komen met het eerdere plaatje (ik heb op dit moment de kabel nog niet doorgeknipt omdat ik eerst zeker wil zijn of het gaat lukken)
Als er mensen mij verder kunnen helpen zou ik hen heel dankbaar zijn!
Dus de hoofdvraag is eigenlijk: kan ik dit werkend krijgen?
ookal heb ik maar 6 van 8 aders beschikbaar eigenlijk?
welke van de 6 aders heb ik dan nodig?
Thanks!
Ik wil een oude (+- 2019) Dahua camera vervangen door een nieuwe camera van Unifi (UVC-G6-TURRET)
De dahua camera is een :IPC-HDW4631C-A
Nu is het zo dat ik dacht van de oude kabel uit de muur te kunnen halen (tot waar de fiche van de UTP kabel in de RJ45 van de camera geklikt zit) en gewoon eenvoudig deze in de RJ45 fiche van de nieuwe Unifi camera te steken)
/f/image/bClNCWrWkGzHgJFqDe1aaOMy.png?f=fotoalbum_large)
Zowel de Dahua als de Unifi camera hebben de fiche zoals in de afbeelding aan de camera, gewoon de RJ45 UTP kabbel inklikken en klaar dacht ik..
Nu is het zo dat ik de kabel niet ver genoeg uit de muur krijg (de kabel zit 'muurvast' ) dus geraak ik niet aan de de fiche van de huidige camera, waarop ik hoopte de nieuwe aan te sluiten.
Dus is mijn volgende idee om deze kabel door te knippen:
:strip_exif()/f/image/uDKwiqpG8XCcfrhZ6khcnDEu.jpg?f=fotoalbum_large)
(dus van de oude Dahua camera)
en hier weer een RJ45 fiche op te monteren, en deze dan te kunnen aansluiten op de nieuwe Unifi camera..
maar die kabel van de camera gebruikt niet dezelfde kleurcodering als een UTP kabel..
Wat ik verwacht te vinden als ik de kabel doorknip van de camera is dus zoals op deze afbeelding:
/f/image/seDyULX0CPJwgaTxTzeRcjAP.png?f=fotoalbum_large)
Maar hier snap ik de dingen niet zo goed meer dus..
als ik het goed snap zitten er dus 8 aders in deze kabel, maar waarvan 2 voor de externe voedings fiche (wat niet gebruikt wordt)
dus dat wil zeggen dat er maar 6 aders op de ethernet kabel doorverbonden zijn?
Kan ik deze camera doen werken als er maar 6 van de 8 aders beschikbaar zijn?
volgende vraag is welke kleur van de kabel komt dan overeen met de kleurcode van een UTP kabel?
van uit de afbeelding zijn mij een paar dingen niet heel duidelijk..
brown en 'blue 1' komen vermoed ik overeen met oranje en oranje- wit (vrije keus?)
orange en 'bue 2' komen dan overeen met green en green-white (vrije keus?)
maar dan staat bij: white-brown / brown --> grey --> welke is het dan? bruin? of bruin-wit?
en idem voor de blauw / blauw -wit --> yellow --> welke is het dan? blauw? of blauw-wit die overeenkomt met de 'yellow'?
Ik vond ook deze info:
https://portal.dahuatech....dard-eia-tia-t568b-062023
dit lijkt overeen te komen met het eerdere plaatje (ik heb op dit moment de kabel nog niet doorgeknipt omdat ik eerst zeker wil zijn of het gaat lukken)
Als er mensen mij verder kunnen helpen zou ik hen heel dankbaar zijn!
Dus de hoofdvraag is eigenlijk: kan ik dit werkend krijgen?
ookal heb ik maar 6 van 8 aders beschikbaar eigenlijk?
welke van de 6 aders heb ik dan nodig?
Thanks!
[ Voor 5% gewijzigd door thomke op 12-12-2025 10:42 ]