Vraag

• Deesje_starr
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-12 21:10
Mijn huidige telefoon begint een beetje kuren te krijgen, en de eerste apps die ik vaak gebruik kondigen aan dat ze binnenkort geen ondersteuning meer gaan bieden. Ik probeer me te orienteren op een nieuw toestel en boven aan mijn lijstje staat dat die significant kleiner moet zijn dan mijn huidige toestel (Nokia 8.1.) Dit omdat ik een bindweefsel aandoening heb waardoor ik gewoon regelmatig pijn in mijn handen krijg van mijn telefoon gebruiken.

Ik koop niet iedere paar jaar een nieuwe telefoon, als ik een toestel koop wil ik daarme doen totdat die op is en het liefste duurt dat een goed aantal jaar. Ik ben dus ook aan het kijken naar hoelang een telefoon met updates wordt ondersteund.

Daar zit dan ook mijn vraag, want voor zover ik kan zien is dat nu juist iets wat niet samen lijkt te gaan. Zijn er goeie future proof smartphones die klein en het liefst ook lichgewicht zijn?

- Het liefst onder 5,5 inch
- Future proof (dus de mogelijkheid om OS updates te ontvangen)

Nice to have:
- Een mini jack ingang: ik ben echt olschool ik heb de voorkeur voor een bedraade koptelefoon voor mijn muziek.
- Een degelijke camera: Ik hou van foto's maken, en ik heb niet altijd mijn DSLR camera bij me ;)

Als iemand wat goeie suggesties heeft ben ik daar echt enorm dankbaar voor!

Alle reacties

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:54

13art

Moderator Mobile
Welkom hier op GoT. Mijn voorstel is te beginnen met de door jou gewenste specificaties voor een telefoon in te vullen in de pricewatch. Dan heb je een wat concreter uitgangspunt en dan kunnen je meden forum gebruikers je ook gerichter helpen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:33
In de Pricewatch kun je filteren op fysiek formaat. Handig in verband met steeds dunnere bezels, waardoor een groter scherm niet per se een groter toestel betekent.

Dan voor langere tijd support, 7 jaar garantie op moment van lancering is het beste op dit moment. Dus een Samsung S25 van begin dit jaar heeft nog 6 jaar support, maar de S26 die eind januari ongeveer uit komt heeft dan de volle 7 jaar.

Daarnaast zijn compacte telefoons een niche markt aan het worden. Dus die zie je voornamelijk bij de high-end modellen. Denk Samsung S25, iPhone 17, Xiaomi 15. De toestellen wegen allemaal rond de 200 gram, met een 6,2 inch scherm ongeveer.

Nou is er dit jaar een nieuw dingetje met ultra dunne telefoons. Die zitten meer richting de 170 gram. Echter wel richting de 6,7 inch qua formaat. Ik benoem dit omdat misschien een groter formaat minder erg is bij minder gewicht. Mocht het niet zo zijn kun je deze optie negeren.

Dan je mini jack ingang, enige die redelijke cameras en mini jack heeft plus 6,1 inch is een Sony midrange:
uitvoering: Sony Xperia 10 VII Zwart