Vraag

• Ronald164
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 19-12 12:18
Mijn vraag
In de solis cloudapp moet rechtsboven 3 puntjes staan maar zijn dus niet aanwezig. Dit is sinds een maand ongeveer.
Heb op verschillende telefoons de app geinstalleerd maar helaas geen 3 puntjes. Ook de datalogger gereset maar ook dat hielp niet. Ik weet het even niet meer wat nog te doen. Zijn er meer die ineens dit euvel hebben?
Weet iemand een oplossing?

Dit moet er gedaan worden:
Open de SolisCloud app.
Klik op ••• rechtsboven in het overzicht. (puntjes zie ik dus niet)
Klik op ‘Wijzig informatie’.
Ga naar het tabblad ‘Account koppelen’.
Kies voor ‘Bezoeker toevoegen’.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3TW61d-NH0uafkkECtpkvNsk2zo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wLNUteDkX4McIBtNS9anXz0F.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Ronald164 op 12-12-2025 14:47 ]

Alle reacties

• insomniac
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:15
Kan het zijn dar er verschil is in op welke manier je inlogt?
eigenaar of installateurs profiel?

heb jij wel een stabiele cloud verbinding?
Bij mij staat de omvormer steeds op offline, terwijl er wel een goede bekabelde verbinding is.
rs485 port in gebruik om uit te lezen via Home Assistant, en de datastick zou dan met de cloud moeten verbinden. Alleen die valt vaak weg.

::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::

• Ronald164
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 19-12 12:18
insomniac schreef op zondag 14 december 2025 @ 10:37:
Kan het zijn dar er verschil is in op welke manier je inlogt?
eigenaar of installateurs profiel?

heb jij wel een stabiele cloud verbinding?
Bij mij staat de omvormer steeds op offline, terwijl er wel een goede bekabelde verbinding is.
rs485 port in gebruik om uit te lezen via Home Assistant, en de datastick zou dan met de cloud moeten verbinden. Alleen die valt vaak weg.
Ik log in met eigenaars profiel en ik heb gelukkig een stabiele verbinding. Ik heb intussen ook verder gekeken en het kan ook bij Homewizzard liggen want op facebook zeggen zij dat er een probleem is met een server. Hier zou de koppeling vandaan moeten komen die ik toen heb toegevoegd en dat zou kunnen verklaren dat ik dt niet meer op de energy display deze gevens van de solis meer zie.