[PHP] Rapport mooi formateren om te printen...

Pagina: 1
Acties:

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-09 22:36
Is er een mogelijkheid om een document goed te formateren zodat je het netjes kunt printen.

Het probleem is eigenlijk een beetje het volgende.
Stel dat je een e-commerce achtig iets aan het maken bent en je wilt aan het eind van de bestelling een factuur uit laten printen. Dan kun je wel gewoon een HTML pagina door php laten genereren, maar die houd geen rekening met einde van de pagina, kop- en voetteksten, etc. Is er een andere oplossing?

Klein ander voorbeeldje:
Als je MCP-er bent en naar www.microsoft.com/mcp gaat en vervolgens naar mcp only, dan zit daar een tooltje "Transcript tool". Dit tooltje instaleert een ActiveX en vervolgens verschijnt er een knop onderaan de pagina. Als je hier op klikt krijg je netjes je certificaat op een a4-tje geprint.

• roelkw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:39
Je topic heeft als naam [PHP] Rapport...
Ik denk dat het je sowieso niet echt met PHP gaat lukken. Een paar weken geleden was ik ook op zoek naar iets om een mooie printpagina te kunnen maken. Op de site van Microsoft staat wel iets, maar het is zo vaag dat het niet te begrijpen is en bovendien werkt 't ook niet want heb je er nog een extern programma bij nodig (wat je natuurlijk weer niet krijgt...)
Ik denk dus dat je genoegen moet nemen met HTML en DHTML. Met DHTML kun je natuurlijk wel dingen absoluut positioneren. Dan moet je dus gewoon de afmetingen van een pagina bepalen en bijvoorbeeld met DIV's werken.
Ik denk dat je er anders niet komt.. Veel succes! Als je toch iets vindt om goed te kunnen printen: ik hou me aanbevolen!