Meeting apparatuur gezocht.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:48
Beste tweakers,

Ik heb eerst op google gezocht naar een oplossing, maar niet gevonden, of ik heb foute keywords gezocht.

Huidige stanf:
Elke kwartaal doen we een VIDEO chat vanuit ons kantoor in Luxembourg met al onze branches Italie en Spanje.

Vanuit de keuken op de muur met een beamer en een externe camers en twee laptops proberen we de kwartaalcijfers aan te tonen.

Dit gaat nooit goed, en moeten we altijd met de video, geluid instellingen spelen.
1 laptop toont op een groot scherm de presentatie aan voor de mensen die niet direct bij de presentatoor zitten. En de tweede laptop is verbonden met de beamer waar de presentator dus de slides doorheen gaat.
En daarbij een kleine speakertje zodat iedereen goed kan horen.

Nu mijn vraag is, kan dit makkelijker ? en dan bijvoorbeeld dat we minder apparatuur gebruiken etc? Minstens de camera moet erbij zijn, omdat we de branches de presentator aantonen.

Voorbereiding duurt altijd gauw 15 minuten, en alsnog gaat het altijd fout in het begin, ik wil dit vermijden.
Moet wel concrete bewijzen hebben om aan te tonen aan mij chef. Ik heb echt gezocht. tot op heden nog niks concreets gevonden!

Alle reacties

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-12 21:52
Wat is er mis met Microsoft Teams meeting?

Nu weet ik niet op welke zoektermen je hebt gezocht, maar waar je denk ik naar op zoek bent zijn termen als:

- Video Conferencing devices
- Conferencing room equipment
- Conferencing presentation devices

Zelf bij ons op kantoor gebruiken wij een combinatie een laptop met wireless display naar een board room (groot wall display) die verbonden is met Microsoft Teams.

Hier een leverancier die zo iets ook levert: https://www.yealink.com/e...ist/microsoft-zoom-device

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• theduke1989
we doen het ook met TEAMS, alleen elke keer wanneer we het opstellen gaat het altijd fout/
Vandaag weer, eerste 5 minuten, hadden alle externe gebruikers, dus die niet in buro waren geen geluid. Ik was vandaag wfh, dus kon niet veel doen. Maar we moesten dan dus elke keer kijken naar de geluidsopstellingen.

Dit gebeurd altijd, wil het een keer zonder problemen.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:14

Boss

+1 Overgewaardeerd

Klikt als een lastige opstelling. Waarom nog met een beamer en camera's werken? Gewoon scherm delen (powerpoint?) door de presentator. Eventueel een goede externe webcam. In Teams / Powerpoint kan je ook opgeven dat je de spreker in een klein hoekje als overlay ziet.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• theduke1989
We zitten met zijn alle in de keuken, met rondom de tafel waar de beamer op staat.
Die is weer verbonden met een laptop waarop de presentie staat. Daar is ook de extra video camera op aangesloten die weer dus alle externe aantoont dat de presentator aan het spreken is. en nog een speaker via jack aangesloten om alle mensen in kantoor het beter horen wanneer de presentator spreekt.

De andere laptop die ook in die meeting verbonden is, doen we met een draadloze hdmi transmitter dus op een ander scherm de presentatie tonen zodat iedereen in kantoor mee kan kijken die niet bij de beamer zitten.

inderdaad niet de beste manier, vandaar dat ik dit voort altijd wil oplossen

[ Voor 9% gewijzigd door theduke1989 op 11-12-2025 14:01 ]

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Cisco WebEx devices kan je WebEx, MS Teams, Zoom en Google Meet op draaien:
https://www.webex.com/us/en/workspaces.html
https://www.webex.com/us/...s/workspace-designer.html

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:45
Zelfs met het meest advanced conferencing systeem kun je er de donder opzeggen dat zodra er een laptop van de presenter aangesloten moet worden er iets mis gaat, ALTIJD.

Ik zou kijken naar zo'n conference room systeem zoals hierboven gelinkt van webex of yealink of andere leverancier. Met zo een tablet achtig controller regel je de hele techniek en host je in feite de meeting.

De presenter(s) kan dan gewoon de Teams meeting joinen vanaf het eigen werkstation en de content presenteren als in elke normale teams call.

Wat er tegenwoordig "hip" is in de conference rooms durf ik zo niet te zeggen, daar kom ik al jaren niet meer (wfh)

NB: Sowieso aan te raden om ruim van te voren de hele boel al op te zetten en te verzekeren dat het allemaal werkt, óók als je zo'n fancy conferencing systeem hebt.

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:02
theduke1989 schreef op donderdag 11 december 2025 @ 13:51:
we doen het ook met TEAMS, alleen elke keer wanneer we het opstellen gaat het altijd fout/
Vandaag weer, eerste 5 minuten, hadden alle externe gebruikers, dus die niet in buro waren geen geluid. Ik was vandaag wfh, dus kon niet veel doen. Maar we moesten dan dus elke keer kijken naar de geluidsopstellingen.

Dit gebeurd altijd, wil het een keer zonder problemen.
Aanschaf van allerlei apparatuur kan altijd en zorgt waarschijnlijk voor een professionelere setup, maar dit komt ook met hogere kosten. Ik lees zowel 'multinational' (kantoor in Luxemburg/Italië/Spanje) als 'keukentafel', dus ik weet niet wat de financiële middelen zijn :).

Maar als ik deze post van jou lees, denk ik dat je al veel kan winnen door een stap-voor-stap handleiding te schrijven voor de huidige situatie, en bij elke meeting een kwartiertje van tevoren de boel in te gaan stellen. Geeft je meer rust en scheelt je een hoop verloren werktijd :).

• theduke1989
wij doen alles met TEAMS binnen de organisatie, alleen onze branch Italije doet webex, maar dan ook alleen voor calling etc.

• theduke1989
sjroorda schreef op donderdag 11 december 2025 @ 14:35:
[...]

Aanschaf van allerlei apparatuur kan altijd en zorgt waarschijnlijk voor een professionelere setup, maar dit komt ook met hogere kosten. Ik lees zowel 'multinational' (kantoor in Luxemburg/Italië/Spanje) als 'keukentafel', dus ik weet niet wat de financiële middelen zijn :).

Maar als ik deze post van jou lees, denk ik dat je al veel kan winnen door een stap-voor-stap handleiding te schrijven voor de huidige situatie, en bij elke meeting een kwartiertje van tevoren de boel in te gaan stellen. Geeft je meer rust en scheelt je een hoop verloren werktijd :).
We hebben ook meeting rooms, met Logitec Rallybar bla bla al dat gein, maar daar zijn de kamers veel te klein voor.

Dus doen we het in de keuken, alleen de LUXEMBOURG kantoor geeft de presentaties van ons kwartaal.
15 minuten, en dan op het einde alsnog gaat het fout, dacht er moet toch wel iets beters zijn?

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-12 21:52
Ik zou dan presenteren via MS teams doen.

Dat gaat opzich prima en gebruiken wij ook zelfs intern en ook zelfs naar klanten toe.

Presenter modes in Microsoft Teams - Microsoft Support

En hier hoe je je presentatie kan tonen op het beeld aan iedereen.

Present content in Microsoft Teams meetings - Microsoft Support

[ Voor 30% gewijzigd door Wylana op 11-12-2025 14:50 ]

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Pagina: 1