Persoonlijke OneDrive ontvangt malicious shares

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Gupje360
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-12 10:27
Mijn vraag

Sinds een paar dagen ontvang ik allerlei willekeurige gedeelde documenten in mijn persoonlijke OneDrive. Dat is niet alleen vervelend maar ook onveilig. Ik kan bovendien mijn instellingen voor delen niet aanpassen.

Waarom moet ik een gedeeld document niet eerst zelf kunnen goedkeuren, maar verschijnt het direct in mijn gedeelde OneDrive?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PEECDougExMTDkLEBix2gwJ-VfM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0hsInkPu8z2EhSvO7LiZzcjQ.png?f=fotoalbum_large

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Als ik het op Google zoek, blijkt ik niet de eerste te zijn met dit probleem. Op Reddit staan al meerdere mensen die sinds kort precies hetzelfde ervaren. Zijn er meer mensen met dit probleem en hebben jullie misschien een oplossing?

Alle reacties

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zover ik begrijp is dit by-design en het enige dat je kunt doen is de boel rapporteren als ongewenst en verwijderen uit je OneDrive. Maar ik zou het ook zeker rapporteren bij MS dat ze die shit fixen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Gupje360
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-12 10:27
Room42 schreef op donderdag 11 december 2025 @ 10:07:
Zover ik begrijp is dit by-design en het enige dat je kunt doen is de boel rapporteren als ongewenst en verwijderen uit je OneDrive. Maar ik zou het ook zeker rapporteren bij MS dat ze die shit fixen.
Ja dit begin ik zelf ook door te krijgen, maar vind dit wel een hele schadelijk "by-design". Je kan dus iemand random bestoken met bullshit en hele gevaarlijke bullshit. Aan de zakelijk kant kan je dit gelukkig wel dicht timmeren.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja, MS-producten zijn zakelijk prima (hoewel...) maar privé moet je er wegblijven. :r

[ Voor 7% gewijzigd door Room42 op 11-12-2025 10:13 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• ghangster
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-12 16:53
Ik heb dit ook sinds een week.
Wat ik heb gedaan is alle bestanden gemeld als spam/malware.
Waar ik mij vooral aan erger is dat er geen optie is om geen gedeelde bestanden te accepteren.

Ik heb een klacht ingediend bij OneDrive, mijn account ontkoppeld van mijn pc en OneDrive gede-installeerd.