Mijn vraag
Wij zijn bezig met het deployen van een nieuwe RDS omgeving gebaseerd op Server 2025. Hierbij maken wij gebruik van FSLogix en M365 (geïnstalleerd in multi-user mode op de RDS server). Het issue waar wij tegenaan lopen is dat OneDrive wel start, maar niet automatisch inlogt. Ook is de uitdaging dat bij het opstarten van iedere Office app (Word, Excel, Powerpoint, etc) de melding komt "er is een probleem met uw account of apparaat. Laten we dit oplossen". Maar ik heb het idee dat de oorzaak hetzelfde is.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Server 2025 Standard (on-prem )
FSLogix 3.25.822.19044 (25.09)
Office 365 (16.0.19328.20190)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- redirections.xml aangepast zodat
-- "Appdata\Local\Microsoft\IdentityCache" wordt meegenomen
-- "AppData\Local\Microsoft\Office\16.0\Licensing" wordt meegenomen
- registerkey HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\FSLogix\Profiles\RoamIdentity aangemaakt en op 1 gezet
- registerkey HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\OneDrive bekeken, maar hier zie ik die "EnableADAL" optie niet
- GPO "Silently sign in users to the OneDrive sync app with their Windows credentials" is geactiveerd
- Topic erwin26 in "Fslogix en OneDrive silent sign in" bekeken
Iemand een idee waar we nog naar kunnen kijken ?
Wij zijn bezig met het deployen van een nieuwe RDS omgeving gebaseerd op Server 2025. Hierbij maken wij gebruik van FSLogix en M365 (geïnstalleerd in multi-user mode op de RDS server). Het issue waar wij tegenaan lopen is dat OneDrive wel start, maar niet automatisch inlogt. Ook is de uitdaging dat bij het opstarten van iedere Office app (Word, Excel, Powerpoint, etc) de melding komt "er is een probleem met uw account of apparaat. Laten we dit oplossen". Maar ik heb het idee dat de oorzaak hetzelfde is.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Server 2025 Standard (on-prem )
FSLogix 3.25.822.19044 (25.09)
Office 365 (16.0.19328.20190)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- redirections.xml aangepast zodat
-- "Appdata\Local\Microsoft\IdentityCache" wordt meegenomen
-- "AppData\Local\Microsoft\Office\16.0\Licensing" wordt meegenomen
- registerkey HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\FSLogix\Profiles\RoamIdentity aangemaakt en op 1 gezet
- registerkey HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\OneDrive bekeken, maar hier zie ik die "EnableADAL" optie niet
- GPO "Silently sign in users to the OneDrive sync app with their Windows credentials" is geactiveerd
- Topic erwin26 in "Fslogix en OneDrive silent sign in" bekeken
Iemand een idee waar we nog naar kunnen kijken ?