OneDrive silent login icm FSLogix op Server 2025

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:57
Mijn vraag

Wij zijn bezig met het deployen van een nieuwe RDS omgeving gebaseerd op Server 2025. Hierbij maken wij gebruik van FSLogix en M365 (geïnstalleerd in multi-user mode op de RDS server). Het issue waar wij tegenaan lopen is dat OneDrive wel start, maar niet automatisch inlogt. Ook is de uitdaging dat bij het opstarten van iedere Office app (Word, Excel, Powerpoint, etc) de melding komt "er is een probleem met uw account of apparaat. Laten we dit oplossen". Maar ik heb het idee dat de oorzaak hetzelfde is.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Server 2025 Standard (on-prem )
FSLogix 3.25.822.19044 (25.09)
Office 365 (16.0.19328.20190)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- redirections.xml aangepast zodat
-- "Appdata\Local\Microsoft\IdentityCache" wordt meegenomen
-- "AppData\Local\Microsoft\Office\16.0\Licensing" wordt meegenomen
- registerkey HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\FSLogix\Profiles\RoamIdentity aangemaakt en op 1 gezet
- registerkey HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\OneDrive bekeken, maar hier zie ik die "EnableADAL" optie niet
- GPO "Silently sign in users to the OneDrive sync app with their Windows credentials" is geactiveerd
- Topic erwin26 in "Fslogix en OneDrive silent sign in" bekeken

Iemand een idee waar we nog naar kunnen kijken ?

Alle reacties

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:57
Issue is opgelost.

Vooral getest door te kijken of ik via SSO kon inloggen op https://portal.office.com. Dat lukte niet maar dit gaf in de Azure logging uiteindelijk wel een melding dat de login was onderbroken omdat MFA benodigd was vanuit een CA-policy. Deze CA-policy nagekeken en deze gaf aan dat er MFA benodigd was omdat er admin-rollen aan mijn reguliere useraccount waren gekoppeld (geen idee waarom...). Deze rollen verwijderd van mijn account en daarna werkte alles zonder problemen:
- OneDrive logt in
- Office apps loggen in
- Outlook start op

Dus: problem solved :)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:54

nelizmastr

Goed wies kapot

Je zou trouwens die key voor identity roaming niet nodig moeten hebben. Dit zit in de admx van FSLogix die je bij de nieuwere versies krijgt. Sowieso altijd beginnen met de nieuwste release :)

Neus er gerust eens door, je kunt tegenwoordig er meer me instellen dan je denkt ;)

Liever een goeie GPO dan handmatig keys gaan inkloppen :)

[ Voor 9% gewijzigd door nelizmastr op 11-12-2025 22:00 ]

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold