Gegroet Tweakers ,
Wat zou de juiste Gpu zijn voor men ietwat verouderde pc ondertussen ?
De meeste games 1920X1080 144HZ ( wanneer mogelijk ) zijn meestal op medium/high settings , GTA5 , RDR2 Fallout 4+ londen , Cyberpunk , BAR , sommige games zijn verzwaard met mods of lichter gemaakt .
Het is ok en goed maar ik mis toch wel wat ... vooral als ik de steam index wil gebruiken voor half-life Alyx, DoomVR , Fallout 4 VR , elite dangerous+VR , het schiet wel wat tekort .
via msi programma zie ik veel dat de cpu 50 tot 70% draait en gpu in de meeste gevallen 100% 85-90 graden
Alles vernieuwen is even geen optie meer met de zwaar verhoogde prijs van RAM geheugen . de gpu prijzen waren veel te duur een tijd geleden , en nu dit
Ik kan gerust een nieuwe pc kopen maar de prijzen vind ik persoonlijk barslecht op deze moment .
Ik was wat aan het opzoeken en vond nvidia 3070 of 3090 voor de maximum eruit te krijgen zonder echt overkill te zijn voor de CPU ?
Misschien een iets zwaardere PSU ?
De verwachting is een stap hoger in de resolutie 1440 , en grafische kracht tot de max kunnen zetten .
Moederbord : Asrock Z370 pro extreme 4 pci express 3 ( 8.0 GT/s )
CPU : Intel core i7 8700K ... overclocked 4500 MHZ multiplier X45 allcore . 6 cores 12 threads
CPU Cooler : Corsair A70
RAM : DDR4 Corsair vengance 2X16 GBytes ( 32 GB ) ... manuele 3200 MHZ overclock
GPU : Nvidia 1080 GTX ... meeste settings in nvidia control panel staan uit , enkel ingame staan ze aan
PSU : Corsair rm 650 X
RAID : Extra raid kaart met 4 harde schijven
SSD : 2 ssd's en 2 nvmes
Beeldscherm : G7 odessy samsung 27.9"
Groetjes RoelZXR
Wat zou de juiste Gpu zijn voor men ietwat verouderde pc ondertussen ?
De meeste games 1920X1080 144HZ ( wanneer mogelijk ) zijn meestal op medium/high settings , GTA5 , RDR2 Fallout 4+ londen , Cyberpunk , BAR , sommige games zijn verzwaard met mods of lichter gemaakt .
Het is ok en goed maar ik mis toch wel wat ... vooral als ik de steam index wil gebruiken voor half-life Alyx, DoomVR , Fallout 4 VR , elite dangerous+VR , het schiet wel wat tekort .
via msi programma zie ik veel dat de cpu 50 tot 70% draait en gpu in de meeste gevallen 100% 85-90 graden
Alles vernieuwen is even geen optie meer met de zwaar verhoogde prijs van RAM geheugen . de gpu prijzen waren veel te duur een tijd geleden , en nu dit
Ik kan gerust een nieuwe pc kopen maar de prijzen vind ik persoonlijk barslecht op deze moment .
Ik was wat aan het opzoeken en vond nvidia 3070 of 3090 voor de maximum eruit te krijgen zonder echt overkill te zijn voor de CPU ?
Misschien een iets zwaardere PSU ?
De verwachting is een stap hoger in de resolutie 1440 , en grafische kracht tot de max kunnen zetten .
Moederbord : Asrock Z370 pro extreme 4 pci express 3 ( 8.0 GT/s )
CPU : Intel core i7 8700K ... overclocked 4500 MHZ multiplier X45 allcore . 6 cores 12 threads
CPU Cooler : Corsair A70
RAM : DDR4 Corsair vengance 2X16 GBytes ( 32 GB ) ... manuele 3200 MHZ overclock
GPU : Nvidia 1080 GTX ... meeste settings in nvidia control panel staan uit , enkel ingame staan ze aan
PSU : Corsair rm 650 X
RAID : Extra raid kaart met 4 harde schijven
SSD : 2 ssd's en 2 nvmes
Beeldscherm : G7 odessy samsung 27.9"
Groetjes RoelZXR
:strip_exif()/f/image/3jtup5AjpvOTTFOCEPevLfLA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZJwnZwWB0JrQw6JOkTaE3GtV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nn4bIYbGliIVA0TxAYZFmGPI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mnocGGH512HYJLJdeoTzUsUA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DYRl0LwqV9QUoRyVQ6KNSjJG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Dr8FSXomX9YRA1fWkQ8evQZW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/R1zRnOAVN2vqZ8l3drHMnzEa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lIvbRkPGuV2abNcr5dDf3PWl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/28P7YJkIxiSgNejL41fyMkpo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VoK3NTl2hYgREuMzAf9h7et7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oUvS43Pz2NZr3YyiJ7wYbqhl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OdCogxc33hDnk7jyQKeAcLbe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/q7H6lfoTvff7mb2fH5UBOORK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bgX5OdAxd2PZjgWCXQtp8jpf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/N3hhVQtLROHc1xc8xyi2tFMT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tUBG0WRH5lmXfl35YsLM0qzo.jpg?f=fotoalbum_large)