Normale prijs nokrenovatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• vanquishsdiv
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 16:01
Beste forumleden,

Ik ga enkele offertes opvragen om mijn huidige nokpannen van het huis te laten vervangen inclusief de nokpannen zelf en de bovenste rij pannen (omdat deze beschadigen met losmaken van de huidige nok in de specie). Het wordt een geventileerde nok. Er moet een steiger komen.

Aan welke prijs zou ik moeten denken voor deze klus incl. materiaal en btw bij een fatsoenlijk bedrijf. En vanaf welk bedrag is het onredelijk?

-Steiger
-Losmaken huidige nok (specie)
-Nokrenovatie (geventileerde nok maken)
-Nieuwe nokpannen
-Nieuwe bovenste pannen
-OVH 206 nokvorst 38x + eindnok
-OVH 206 dakpan 80x

[ Voor 3% gewijzigd door vanquishsdiv op 11-12-2025 11:27 ]

140m2 2-onder-1-kap 1953 | Quatt | 4800Wp SE | Slechts HR++ en HR+ glas, geen spouwmuur- en/of vloerisolatie

Alle reacties

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:57
nou de prijs van pannen kun je opzoeken de prijs van een week een steiger huren ook. Dan verzin je er nog 3 dagen arbeidsloon bij van twee man, dan wordt het wel eens wat zou je denken.
O en afvoeren puin, tenzij je dat zelf gaat doen.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18:52
Onlangs het gehele pannendak laten vernieuwen. Nok, nokvorsten, pannenlatten en dakpannen. Standaard jaren 60 woning met vliering was ik €7000 kwijt in regio Oost.
Het geeft je misschien een idee qua kosten.

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17:14
Gummiebeer schreef op donderdag 11 december 2025 @ 08:15:
Onlangs het gehele pannendak laten vernieuwen. Nok, nokvorsten, pannenlatten en dakpannen. Standaard jaren 60 woning met vliering was ik €7000 kwijt in regio Oost.
Geeft mij genoeg reden om meer offertes op te vragen gezien ik net 1 binnen heb voor 20k voor folie, pannen, tengels en panlatten.

@vanquishsdiv van dezelfde partij heb ik momenteel een offerte van net geen 5 k voor het vervangen van de nokvorst (2 onder 1 kapwoning maar alleen mijn eigen deel)

• Flextrip
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 10:23
Gummiebeer schreef op donderdag 11 december 2025 @ 08:15:
Hoeveel dagen werk was dat? Hoe groot was het dak? De prijs klinkt vrij scherp. Ik was kleine 6k kwijt aan materiaal voor mijn dak. Jaren 30, zo'n 130m2.

• LtApocalypse
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 13:20
Ik was in 2024 ca 17k kwijt voor een volledige dakrenovatie van 120 m2 ( met folie, tengels etc). Exclusief materiaal en btw werd er 80 euro/m2 gerekend. Ik had meerdere offertes waarvan er veel ver boven de 20k uitkwamen. Maar kies alsjeblieft een partij niet alleen op prijs. Iedereen met een ladder kan zich dakdekker noemen maar het is wel jouw dak wat ze goed moeten achterlaten. Er zijn zoveel beunhazen....

• Nico95
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14:18
ik heb dit een poos geleden zelf gedaan, soort van.

heb de nokpannen eraf gehaald, lagen allemaal al los in de specie. balk onderlangs gemaakt, ruiterfolie er tussen, zelfde nokpannen er weer op en vast geschroefd.

wat ik wil zeggen, vraag me af of je pannen gaan beschadigen, als het op de zelfde wijze zit.

• disbehave
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik heb recent paar offertes vervangen voor herstel van mijn schuine dak van ongeveer 60 m2.

Volledig dak vervangen (pannen, pannenlatten, folie etc.). Partij 1 offreerde 15k, partij 2 10k (al een enorm verschil).

Een andere partij adviseert om alleen de pannen te wisselen. Die offreerde 5k.

De laatste partij zegt dat alleen nok hoeft te worden vervangen en wat losse pannen hier en daar. Die vroeg 2k.

Het is een lastige markt :)

• vanquishsdiv
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 16:01
LtApocalypse schreef op donderdag 11 december 2025 @ 10:28:
iedereen met een ladder kan zich dakdekker noemen maar het is wel jouw dak wat ze goed moeten achterlaten. Er zijn zoveel beunhazen....
Daarom vroeg ik ook 'fatsoenlijk' bedrijf.

In ieder geval dank allen voor de reacties. Geeft me een goed idee waar ik ongeveer aan moet denken. Heb inmiddels 2 van de 4 offertes binnen. Varieert voor nu tussen de 2300 en 3800 euro. Reden om de andere twee nog even af te wachten.

[ Voor 14% gewijzigd door vanquishsdiv op 11-12-2025 13:47 ]

140m2 2-onder-1-kap 1953 | Quatt | 4800Wp SE | Slechts HR++ en HR+ glas, geen spouwmuur- en/of vloerisolatie

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:50

mjl

Ugh

Nokpannen: 100 euro per meter plus iets extra voor de eindpannnen geventileerde ruiterrol:25 euro per 5 meter. Dakpannen: 5-10 euro per pan. Wellicht wat kit voor rare randjes.

Nog wat panhaken en schroeven wellicht nog wat hout om je ruiter te verhogen en panlatten te vervangen.

Afvoer van je pannen (of je doet dat zelf bij de gemeente werf of een kleine container.

Is er echt een steiger nodig of alleen val bescherming en een goede ladder, verhuis/goederen lift tot aan de dakrand of nok. Wat extra pannen voor eventuele schade tijdens het klimmen.

Hooguit een dagje werk 8 uurtjes.

[ Voor 12% gewijzigd door mjl op 11-12-2025 15:50 ]

-------

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18:52
Flextrip schreef op donderdag 11 december 2025 @ 10:21:
[...]

Hoeveel dagen werk was dat? Hoe groot was het dak? De prijs klinkt vrij scherp. Ik was kleine 6k kwijt aan materiaal voor mijn dak. Jaren 30, zo'n 130m2.
Dit was niet zo'n groot oppervlak, betreft rijtjeshuis. Volgens de factuur 46m2.
Nokvorst 6 meter en dan nog 46m2 folie. Was een dag werk voor 3 man en ze hadden een kraanauto bij zich.
Een andere partij vroeg hier 10k voor dus de keus was snel gemaakt.

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:37
vanquishsdiv schreef op woensdag 10 december 2025 @ 22:25:

Aan welke prijs zou ik moeten denken voor deze klus incl. materiaal en btw bij een fatsoenlijk bedrijf. En vanaf welk bedrag is het onredelijk?
Het enige onredelijke bedrag is het bedrag dat (veel) hoger is dan het bedrag waar je daadwerkelijk een offerte voor hebt. Ik kan jou wel zeggen dat ik een paar jaar geleden voor 8k aan mijn dak heb laten timmeren maar dat helpt jou niks. Pas als iemand het ook echt voor dat bedrag het bij jou wilt doen is het bedrag redelijk.

• Nilvo
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Ook ik heb de nok zelf vervangen. Omdat ik specie op het dak niet zag zitten voor een geventileerde nok gekozen. 90% van de pannen zijn netjes schoon geworden met een beitel. Een aantal braken af en zijn vervangen door reserve pannen. Was een ruime dag werk in totaal.
Pagina: 1