HyperHDR, uitsluitend gebruik op nVidia Shield PRO (2019)

Pagina: 1
Acties:

• burdieb
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-12 22:59
Beste Tweakers,

Ben me gaan verdiepen in HyperHDR, en ook ik wil het project van "DIY Ambilight" aangaan.

Mijn situatie is echter wat simpeler dan die van anderen denk ik, maar dat lijkt de setup wel moeilijker te maken: ik kan tenminste geen duidelijk antwoord vinden op de vraag van wat ik wil, mogelijk is...

Mijn huidige Setup:
- nVidia Shield PRO 2019 (dus met Tegra X1+) speelt mijn media (films/series) van mn Plex-server
- nvIdia Shield Pro is verbonden met Marantz NR1711 versterker via HDMI
- Marantz NR1711 is verbonden met LG OLED55C24LA televisie via HDMI

Ik kijk geen televisie, en gebruik de OLED55C24LA alleen voor het kijken van media vanaf de Shield.
Het is voor mij dus alleen van belang, dat "Ambilight" werkt, voor media dia ik vanaf de Shield afspeel.

Wat ik graag zou willen, is dat ik HyperHDR en n grabber (zoals Piccap er is voor LG WebOS) beiden draai vanaf de Shield, zodat de LEDs worden gegrabbed en aangestuurd worden vanaf de Shield en ik geen extra hardware (bv. Raspberry Pi) nodig heb.

Is dit mogelijk?

Zo ja, top! Is dan de weg: Shield rooten, Hyperion grabber & HyperHDR installeren?

Zo nee, helaas... Dan ga ik me op de extra hardware inlezen...

Ben benieuwd, alvast bedankt!

Groeten,

Bart

• mard0
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-12 11:39
Wat toevallig, ik ben juist bezig met bijna hetzelfde project. Alleen gebruik ik een chromecast ipv een shield pro. Voor zover ik heb gezien kan hyperHDR niet op android draaien, dus blijft een pi noodzakelijk. Je zal ook altijd een device nodig hebben met GPIO pins om de leds aan te sturen. Dat kan eventueel met een ESP32 die WLED draait, maar dan moet je nog ergens de hyperHDR server. En ik heb er niet voor gekozen omdat de grabber dan over wifi met de server communiceert, die dan weer over wifi met WLED communiceert en ik bang ben dat al dat wifi verkeer voor een hoop onnodige latency zorgt.

Op de chromecast heb ik de volgende hyperion grabber al geïnstalleerd: https://github.com/haumlab/hyperion-android-reborn (geen root nodig hier). Volgende stap is hyperHDR instaleren op een pi en bevestigen dat die werkt met de grabber. De led strip is nog onderweg, dus daar zal ik nog even op moeten wachten.

HandsomePotato

• burdieb
Hi!

Ah, daar heb je n goed punt: de GPIO punten…

Ik hoopte een device te besparen op mijn manier, puur omdat ik niet van “overbodige” apparaten houd, maar dat heb ik over t hoofd gezien.

Ik zal die grabber van je even opzoeken van t weekend. Dat zal sideloaden worden, want in de google atore op mn Shield kan ik m niet vinden helaas.

Bedankt voor je tip!

• burdieb
Even een recap trouwens…

Chromecast speelt je media via HDMI
Je draait de grabber op je Chromecast
Grabber stuurt schermcap (draadloos) naar PI
Op PI draait HyperHDR
HyperHDR stuurt Ledstrip aan

Zoiets?

• mard0
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-12 11:39
burdieb schreef op donderdag 11 december 2025 @ 21:22:
Even een recap trouwens…

Chromecast speelt je media via HDMI
Je draait de grabber op je Chromecast
Grabber stuurt schermcap (draadloos) naar PI
Op PI draait HyperHDR
HyperHDR stuurt Ledstrip aan

Zoiets?
Check, dat is precies mijn stappenplan.

P.s. de app "send files to TV" is perfect om APK's te sideloaden op android TV ;)

HandsomePotato

• burdieb
Hi!

Bedankt weer!

Ik heb hier thuis een apparaat gevonden dat een RPI4 bleek te bevatten, de PI is dus binnen en draaiend ;-)

Sluit je de ledstrip direct aan op de PI? Of gebruik je nog een aparte ledcontroller op de ledstrip, die je dan weer aansluit op de PI?

Welke LEDs heb je onderweg? Met een aparte LED die "neutral wit" uitstraald?

[ Voor 20% gewijzigd door burdieb op 13-12-2025 22:16 ]

Pagina: 1