Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce
Vraag
Alle reacties
Lijkt mij beter, dan ligt het grootste gedeelte tenminste opgesloten en je loopt geen vuil in de open voegen.
Ongeveer dezelfde procedure wanneer je na een paar jaar een beschadigde tegel moet vervangen.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce
Een verder kan het niet veel kwaad, behalve als je scherpe randen hebt die zouden kunnen beschadigen, dan kan je er misschien beter stuc loper overheen leggen.
[ Voor 35% gewijzigd door hfolkers op 10-12-2025 18:27 ]
Ik wil je niet bang maken, maar dat risico op kleurverschil is waarschijnlijk groter bij de nieuwe doos tegels die je hebt besteld.ConQuestador schreef op woensdag 10 december 2025 @ 17:53:
60x60 tegel.. ik kan (bijna) alles voegen natuurlijk, maar wil geen risico lopen op kleurverschil.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte
Yaksa schreef op woensdag 10 december 2025 @ 18:30:
[...]
Ik wil je niet bang maken, maar dat risico op kleurverschil is waarschijnlijk groter bij de nieuwe doos tegels die je hebt besteld.
Toch niet als TS de batchcode van zijn vorige pakken tegels heeft doorgegeven?Makrolon schreef op woensdag 10 december 2025 @ 18:30:
Hoe rekening met kleurverschil tussen je bestaande en nieuwe tegels... Want die gaat uit een andere batch komen waarschijnlijk. Ik heb zelfs eens maat verschil gezien tussen verschillende batches.
Dat hangt er natuurlijk van af of de batchcode van zijn vorige pakken nog beschikbaar is.Crash schreef op woensdag 10 december 2025 @ 19:30:
Toch niet als TS de batchcode van zijn vorige pakken tegels heeft doorgegeven?
Hangt ook af van de 'zeldzaamheid' van de tegel van TS.
Van de meeste tegels (trottoirtegels uitgezonderd) worden geen heel grote partijen gemaakt dus de kans dat je dezelfde batch nog kunt nabestellen kan klein zijn.
In plaats van stukloper kun je er ook een dunne (6mm) plaat overheen leggen. Stucloper loop je waarschijnlijk doorheen na een paar weken. Plaat aan de zijkanten evt aftapen tegen het schuiven en het stof.ConQuestador schreef op woensdag 10 december 2025 @ 17:38:
Ik zie zelf 3 opties:
1. Gewoon gebruiken, en over 6 weken voegen goed schoon maken en invoegen.
2. Vloer afdekken met stucloper voor 6 weken.
3. Vloer zo weinig mogelijk gebruiken, en dus nog 6 weken zonder toilet beneden doen.
[ Voor 30% gewijzigd door MaakErWatVan op 10-12-2025 19:39 ]
Dat weet ik, ik heb nog 1 tegel, maar die is al compleet anders dan de rest, dus die wil ik niet plaatsen. En bij het verwijderen van de beschadigde tegel chipte de tegel er naast ook nog, ondanks zeer voorzichtig slopen.Yaksa schreef op woensdag 10 december 2025 @ 18:30:
[...]
Ik wil je niet bang maken, maar dat risico op kleurverschil is waarschijnlijk groter bij de nieuwe doos tegels die je hebt besteld.
Kortom: ik "moet" het er wel op gokken. Gelukkig zit er aardig tekening in de tegel, waardoor het waarschijnlijk niet zal opvallen.
Ik vraag me af in hoeverre dat na 48 nog echt een probleem is. Als je epoxy voegen zet is het geheel ook waterdicht afgesloten.Pejdref schreef op woensdag 10 december 2025 @ 22:28:
Geen direct antwoord op je vraag, maar normale stucloper wordt afgeraden om langdurig op een pasgelegde tegelvloer te leggen in verband met het vocht dat je dan insluit.
Los daarvan: bij de gamma verkopen ze gewoon dampopen stucloper, voor de zekerheid die gewoon nemen dus.
[ Voor 11% gewijzigd door ConQuestador op 11-12-2025 08:11 ]