Vraag

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:13
Mijn vraag
..hoe het ineens sinds een tijdje kan dat ie crasht bij openen

Relevante software en hardware die ik gebruik
...windows 11

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...opnieuw geinstalleerd na verwijderen, versie 4 zelfde verhaal

Alle reacties

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

En hoe verwacht je precies dat wij - zonder de eventuele foutmeldingen die je ziet - hier iets over kunnen zeggen?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Jeroentjuh82
Verwacht niks. Zie ook geen foutmelding alleen vlc has crashed would you like to report?kan ook Windows opnieuw installeren proberen maar het is zo van een op andere moment.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:25
Wanneer crasht VLC precies?
Bij direct openen (dubbelklik) van een bepaald/alle type video?
Wat als je VLC eerst start zonder een video te openen?
Log files aanzetten (voorkeuren/alles weergegeven)?
Google: VLC log files
Jeroentjuh82 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 14:07:
...opnieuw geïnstalleerd na verwijderen, versie 4 zelfde verhaal
Versie 4?
Ik weet/zie alleen nog een VLC versie 3.
Probeer de portable/zip versie?

• Jeroentjuh82
The_Doman schreef op woensdag 10 december 2025 @ 19:19:
Wanneer crasht VLC precies?
Bij direct openen (dubbelklik) van een bepaald/alle type video?
Wat als je VLC eerst start zonder een video te openen?
Log files aanzetten (voorkeuren/alles weergegeven)?
Google: VLC log files

Als ik m normaal wil openen gebeurt er niks

[...]

Versie 4?
Ik weet/zie alleen nog een VLC versie 3.
Probeer de portable/zip versie?
Is nog beta en zip ook geprobeerd van 4. Het werkte 1st gewoon. Vd log files kan ik proberen

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:33

DataGhost

iPL dev

Jeroentjuh82 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 19:35:
[...]

Is nog beta en zip ook geprobeerd van 4. Het werkte 1st gewoon. Vd log files kan ik proberen
Heb je dit ook gezien?
Warning! The nightly builds are UNSTABLE and may not work at all. There is absolutely NO SUPPORT for it from the VideoLAN Team.
Probeer eens een normale versie, roep dan even welke versie *precies* (dus 3.x.y), zoek de logfiles erbij zoals al gezegd, en gooi eventueel je applicatiedata weg.

• The_Doman
Jeroentjuh82 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 19:35:
Aha, zelf ben ik niet zo'n VLC gebruiker, vandaar.
Ik gebruik Mediaplayer Classic HC.

• The_Doman
Vaak zit het probleem bij vastlopen van video-players in de video weergave instellingen en/of hardware decoding.
Check/verander bij video output automatisch naar Direct3D9/Direct3D11 of iets anders wat mogelijk werkt.
Check/verander bij codecs de hardware decoding instellingen.

• Jeroentjuh82
DataGhost schreef op woensdag 10 december 2025 @ 19:39:
[...]

Heb je dit ook gezien?

[...]

Probeer eens een normale versie, roep dan even welke versie *precies* (dus 3.x.y), zoek de logfiles erbij zoals al gezegd, en gooi eventueel je applicatiedata weg.
Gebeurde bij 3.0.21. Logfiles niet naar gekeken want niet aan gedacht evenals applicatiedata. Ik gebruik nu Energy media player omdat ie ook playlist heeft en kodi voor iso dus er kan een slotje op

• Jeroentjuh82
The_Doman schreef op woensdag 10 december 2025 @ 19:39:
[...]

Aha, zelf ben ik niet zo'n VLC gebruiker, vandaar.
Ik gebruik Mediaplayer Classic HC.
Heb ik ook maar geen afspeellijst mogelijk.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Misschien een video decode error. GPU drivers al geupdate? Hoe ziet de rest van je systeem er uit?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Jeroentjuh82
PD2JK schreef op donderdag 11 december 2025 @ 08:26:
Misschien een video decode error. GPU drivers al geupdate? Hoe ziet de rest van je systeem er uit?
Zo ineens?dan moet ie gewoon starten lijkt me. Het is een MSI Infinite Gaming i7 9700,16gb gtx 3060. Ga nu de driver updaten.

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-12 11:04
Meestal gebeuren zo'n dingen niet zomaar.
Er moet iets gebeurd zijn maar je bent erg karig met informatie.

Heb je onlangs een applicatie geïnstalleerd?
Heb je onlangs een update gehad?
Alle drivers zijn up-to-date?

Het kan aan zoveel factoren liggen maar probeer zelf ook eens na te denken wat er allemaal veranderd is sinds je dat probleem hebt. Het moet ergens aan liggen?

Bij een app verwijderen kunnen er nog steeds bestanden achter blijven. Bij het herinstalleren pikt hij die bestanden weer op. Als daar net een fout bestand in zit gaat hij blijven crashen.
Hoe heb je het verwijderd?

• Jeroentjuh82
@Asterion Dat zie je me ook niet schrijven. Loop ook al lang genoeg mee om te weten hoe en wat :). Het is echter al even terug en ik was lang aan het denken of ik het hier moest vragen want ik vindt vaak dat mensen hier een onderwerp maken voor iets onnodigs(niet altijd)

Heb m op de normale manier verwijderd. Meerdere updates van Windows gehad maar dat was voorheen ook geen probleem. Driver geforce nu bijgewerkt.

Ik schreef net al dat er een slotje op kan want ik kijk via andere spelers maar heb lang via vlc gedaan ivm playlist wat Energy Media Player ook heeft alleen die ondersteunt geen DV meer(ik was toen aan het kijken hoe ik dat kan krijgen ipv rechtstreeks op de beamer af te spelen ivm alleen 5.1 en geen 7.1)

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003

DataGhost

iPL dev

Jeroentjuh82 schreef op donderdag 11 december 2025 @ 08:59:
Loop ook al lang genoeg mee om te weten hoe en wat :). Het is echter al even terug en ik was lang aan het denken of ik het hier moest vragen want ik vindt vaak dat mensen hier een onderwerp maken voor iets onnodigs(niet altijd)
Tsja, het is niet per se iets onnodigs, maar wat je nu doet maakt dit wel een behoorlijk nutteloos topic. Je hebt eigenlijk geen van de adviezen hier gevolgd en bent inderdaad zeer karig met de informatie die je verstrekt, dus dan vraag ik me eigenlijk af waarom je het topic geopend hebt. Als je nou gewoon eens de gevraagde dingen gedaan had was er misschien iets nuttigs uit gekomen.

• Jeroentjuh82
DataGhost schreef op donderdag 11 december 2025 @ 09:12:
[...]

Tsja, het is niet per se iets onnodigs, maar wat je nu doet maakt dit wel een behoorlijk nutteloos topic. Je hebt eigenlijk geen van de adviezen hier gevolgd en bent inderdaad zeer karig met de informatie die je verstrekt, dus dan vraag ik me eigenlijk af waarom je het topic geopend hebt. Als je nou gewoon eens de gevraagde dingen gedaan had was er misschien iets nuttigs uit gekomen.
Omdat ik het niet meer heb geinstalleerd omdat het niet meer werkt. Daarom dat het ook gesloten kan worden

• Jeroentjuh82
Het werkt weer:heb bij verwijderen voorkeuren en buffers wissen aangevinkt en nu VLC 4 open staan.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Een van de redenen waarom we (nette) topics niet sluiten maar laten wegzakken. Dank voor de update!

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1